افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

معرفی آبشار لرستان از بیشه به ایران نیاگارا!

  • کد خبر : 19826
معرفی آبشار لرستان از بیشه به ایران نیاگارا!

اگر کنجکاو هستید که طعم بهشت ​​روی زمین را بچشید، لرستان شهر آبی گیسوان انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. شهری که جاذبه های فراوانی دارد اما بیش از همه به آبشارهای زیبایش معروف است. شاید یک انتخاب زیباترین آبشارهای لرستان شاید سخت باشد اما دیدن آنها با سفری هیجان انگیز به دل رشته کوه […]

اگر کنجکاو هستید که طعم بهشت ​​روی زمین را بچشید، لرستان شهر آبی گیسوان انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. شهری که جاذبه های فراوانی دارد اما بیش از همه به آبشارهای زیبایش معروف است. شاید یک انتخاب زیباترین آبشارهای لرستان شاید سخت باشد اما دیدن آنها با سفری هیجان انگیز به دل رشته کوه های زاگرس کار سختی نیست. چمدان خود را ببندید و با راهنمای سفر به لرستان بیایید، جایی که بیش از 5 آبشار کوتاه و بلند، طبیعت های رنگارنگ برای شما تدارک دیده اند. با مجله گردشگری امروز پرواز کن با بودن

بهترین آبشارهای لرستان که باید ببینید!

آبشارها بدون شک یکی از آبشارها هستند معروف ترین مکان های لرستان هستند. به همین دلیل لرستان به شهر آبشارهای ایران این شهر به شهر گیسوان بلو معروف است، شهری که در گوشه و کنارش طبیعتی متفاوت را تجربه خواهید کرد. استان لرستان دارای بیش از 20 آبشار است که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند. اگر می خواهید تعداد زیادی از این آبشارها را در مدت زمان کوتاهی ببینید، زیباترین آبشارهای لرستان را در شهرهای مختلف معرفی کرده ایم.

قبل از آن با این جاذبه های طبیعی لرستان خودتان را بشناسید، بهتر است بهترین هتل های خرم آباد را بررسی کنید تا اگر قصد سفر دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید. به رزرو هتل ارزان در لرستان لینک زیر را ببینید.

رزرو هتل در خرم آباد

1- آبشار نوژیان یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است.

بدون شک بسیاری از شما لرستان را با نام آبشار نوژیان می شناسید، آبشاری زیبا در 38 کیلومتری جنوب شرقی لرستان. این آبشار ۹۵ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۳۸۶ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

عرض آبشار نوژیان لرستان در مرتفع ترین قسمت آن حدود 5 متر است و آب آن از چشمه های بالادست سرچشمه می گیرد. نکته مهم اینجاست که این آبشار نزدیک به آبشار گریت و وارک است و پس از دیدن آن می توانید از این 2 آبشار نیز دیدن کنید.

۲- آبشار سرکانه یا آبشار بزرگ

آبشار سرکانه یا آبشار بزرگ یکی از معروف ترین آبشارهای لرستان است که اهالی آن را طف (به معنی هفت چشمه) می نامند. این آبشار به صورت پلکانی و 15 متر ارتفاع دارد و عرض جام آن به 17 متر می رسد. این آبشار در نهایت به رودخانه سزار سرریز می شود. برای دیدن این بهشت ​​طبیعی باید 50 کیلومتر از خرم آباد، 30 کیلومتر تا ایستگاه راه آهن سپید دشت را طی کنید.

آبشار بزرگ 1

3- آبشار گلهو یکی از آبشارهای معروف لرستان

آبشاری زیبا به نام آبشار گلهو در دامنه کوه های الشتر و در دل دره ای پوشیده از بلوط پنهان شده است. این آبشار جزو اهالی است. آبشار کاکاریزنام معروف این آبشار ریشه اوستایی دارد. کلمه هو در زبان پهلوی به معنای خوب است. در نتیجه آبشار گولهو به معنی آبشار گلهای خوب است.

اگر به دیدن این آبشار بروید بدون شک منظره ای رویایی خواهید دید، آبشاری که اطراف آن را سرو و بلوط احاطه کرده و ارتفاع آن 20 متر است. در طول مسیر آبشار، گله ها و سیاه چادرهای عشایر، منظره را برای شما کارت پستال می کنند. برای دیدن این آبشار به روستای کاکا رضا خرم آباد بروید.

4- آبشار کوه مخملی آبشاری در دل تنگه شبیخون

وقتی نام کوه مخملی را می شنوید، یک بافت صاف مخملی در ذهن شما تداعی می شود، می توانید تصور کنید که نگاه کردن به یک آبشار زیبا در دره سبز مخملی کوه مخملی چه حسی دارد؟ این آبشار زیبا در دل تنگه شبیخون جریان دارد و روح و طراوت خاصی به این منطقه بخشیده است. برای تماشای این آبشار باید به خرم آباد، میدان 22 بهمن، انتهای خیابان ولیعصر (عج) بروید.

آبشار کوه مخملی 1

5- آبشار دوقلوی وارک لرستان یک آبشار صخره ای زیبا

آبشار وارک در فاصله کمی از آبشار نوژیان قرار دارد و در میان صخره ها و سنگ ها منظره ای دیدنی و زیبا خلق کرده است. این آبشار 57 متر ارتفاع و 50 متر عرض دارد. البته اگر این آبشار را در فصل و دوره کم آب ببینید، عرض و طول آن بسیار کمتر است.

آبشار وارک خرم آباد 1

6- آبشار سفید الیگودرز عروس آبشارهای ایران

اگر از نزدیک به آبشار سفید Oligoders نگاه کنید، حتما این عبارت عروس آبشارهای ایران این آبشار عالیه آبشاری که از دامنه های اشترانکوه سرچشمه می گیرد و در نهایت به دز می ریزد. طول این آبشار 65 متر بوده و عرض آن در فصل پرآبی به 8 متر می رسد. این آبشار در 50 کیلومتری الیگودرز بخش بشارت زلقی واقع شده است.

آبشار سفید

7- آبشار چکان الیگودرز آبشار فصلی لرستان

این آبشار در نزدیکی روستای حسین آباد و مشرف به دره چکان قرار دارد و آبشاری زیبا و رقصنده است که از غار بیرون آمده و با جت های 10 متری به پایین سرازیر می شود. ارتفاع این آبشار 30 متر و عرض آن 7 متر است. این آبشار زمین های کشاورزی پایین دست را آبیاری می کند و در نهایت با چشمه داسار یکی می شود و سپس رودخانه چکان سرچشمه می گیرد.

آبشار چکان

این آبشار در نهایت به رودخانه دز می رسد. طبیعت اطراف این آبشار پوشیده از درختان گردو، زالزالک، چنار، سیکاد، بید و بلوط است و منظره ای جادویی را خلق کرده است. در سفر به الیگودرز لرستان بازدید از آبشار بارانجه را در برنامه خود قرار دهید.

8- آبشار بیشه درود گنجی در میان بلوط ها

یکی از معروف ترین آبشارهای لرستان به آن بیشه می گویند. آبشاری زیبا در نزدیکی جنگل های وسیع بلوط روستای بیشه واقع شده است. بیشه مجموعه ای از چندین آبشار کوچک است که از کوه سرریز می شود و در نهایت به رودخانه دائمی زیر کوه می ریزد. این آبشار دارای امکانات تفریحی خوبی است و یکی از نقاط تفریحی لرستان به شمار می رود. در کنار این آبشار امکاناتی مانند چادر، ساحل، بازار صنعتگران، تلفن، مرکز بهداشت و کلانتری نیز وجود دارد.

آبشار بیشه

9- آبشار شوی دورود بزرگترین آبشار خاورمیانه

آبشار شوی یا آبشار تله زنگ در 10 کیلومتری راه آهن دورود است که در زبان محلی تاف شویی نامیده می شود. این آبشار مرز استان های خوزستان و لرستان است. دوش 100 متری بلندترین آبشار خاورمیانه و نیاگارای ایران این آبشار از 3 آبشار کوچکتر تشکیل شده و به دریاچه سد دز سرریز می شود و آبشار نادر، آب گرمه، سرسره و آبشار سنگمار نیز از دیگر آبشارهای درود لرستان هستند.

بهترین آبشارهای لرستان

10- آبشار افرین پلدختر عریض ترین آبشار لرستان

گفتیم که آبشارهای لرستان در گوشه و کنار این استان نهفته است و کشف زیبایی همه آنها روحیه ماجراجو و مسافر ایرانی می خواهد. آبشار افرین در 38 کیلومتری خرم آباد در 40 کیلومتری جنوب غربی پلدختر بخش سودین قرار دارد و لقب عریض ترین آبشار لرستان را به خود اختصاص داده است.

آبشار آفرین

این آبشار به شکل نیم دایره است و به پایین سرازیر نمی شود، بلکه از شیار بین صخره ها می گذرد و در نهایت به رودخانه کشکان می پیوندد.

11- آبشار گوش پلدختر از آبشارهای پلکانی لرستان

آبشار چشمه گوش یا آبشار واشیان یکی از آبشارهای پلکانی و فصلی لرستان در شهرستان پلدختر است. حداکثر ارتفاع این آبشار 30 متر است و در اطراف آن انواع گیاهان دارویی، گیاهان صنعتی، درختان میوه و انواع درختان لاستیک، کتیرا، گون و بلوط وجود دارد که زیبایی آبشار را دو چندان کرده است.

آبشار چشمه گوش

12- آبشار کول چپ پلدختر طبیعت متفاوت لرستان

برای دیدن این پدیده زیبای طبیعی به اندیمشک (پل زال) در 100 کیلومتری آزادراه جدید خرم آباد بروید. جایی که دره کول چپ با مناظر خیره کننده در انتظار شماست. دره کول چپ خانه آبشارهای متعددی است که معروف ترین آنها کول چپ است. برای رسیدن به این آبشار باید حدود 1 ساعت پیاده روی کنید، پس بهتر است کفش مناسب بپوشید.

آبشارهای لرستان

13- آبشار غسلگه دلفان لرستان از آبشارهای زیبای لرستان

آبشار غسلاقه دلفان در گویش محلی به خصلقه یا حسن گر معروف است. ارتفاع این آبشار هفت متر است و در میان منطقه ای کوهستانی در 15 کیلومتری نورآباد و در روستای میربگ قرار دارد. آب این آبشار از چشمه ای در کوه بزکن سرچشمه می گیرد و به برکه ای به مساحت تقریبی 25 متر مربع می ریزد.

آبشار غسلگه دلفان

14- آبشار دیل لان دلفان لانه عقاب ها در منطقه

در شهرستان دلفان لرستان، آبشاری زیبا به نام دیل لان در دل کوه مهراب به ارتفاع 50 متر قرار دارد. جالب اینجاست که در اطراف این آبشار لانه های عقاب وجود دارد و دلیل نامگذاری این آبشار به همین دلیل است. طف به معنای آبشار، دال به معنای عقاب و لان به معنای خانه و آشیانه است.

دیگر آبشارهای لرستان شهر موهای آبی!

لرستان اگرچه دوست دختر زاگرس نیست اما جذابیت های زیادی دارد. شهری با موهای آبی و سراشیبی های سبز که همه را خوشحال می کند. اگر بخواهیم همه آبشارهای کوچک و بزرگ این استان را به اطلاع عموم برسانیم، زمان زیادی می برد. اما ما تمام تلاش خود را کردیم تا شما را با آبشارهای معروف لرستان در شهرهای مختلف آشنا کنیم. دیگر آبشارهای این استان در زیر به اختصار معرفی می شوند.

  • آبشار داو لو در سلسله لرستان
  • آبشارهای تنگه شیراز
  • تندر می افتد
  • آبشارهای دریاچه
  • آبشارهای چونگشن
  • آبشارهای دره ماهی.

معرفی بهترین آبشارهای خرم آباد

سفر انفرادی به خرم آباد از قلعه فلک الافلاک دیدن کنید و این جاذبه های تاریخی نیست. در استان لرستان و تنها در شهر خرم آباد آبشارهای زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها را مشاهده کردید، سایر آبشارهای خرم آباد عبارتند از:

  • آبشار نای نبی: جنوب شرقی خرم آباد، منطقه هشتاد پ
  • آبشار پیرجاد: جنب روستای پیرجند
  • آبشار دره گرم: خرم آباد، محله دره گرم
  • آبشار هانی کالا: خرم آباد منطقه نوژیان
  • آبشار تنگ پیاز: 20 کیلومتری شهر خرم آباد، مسیر سله، منطقه زرین چقا.
  • آبشار طلایی – ابتدای مسیر خرم آباد به الشتر.

اگرچه مسیر زمینی لرستان بسیار زیبا و شگفت انگیز است، اما اگر دوست دارید سفری راحت را تجربه کنید و زمان را در جاده تلف نکنید، سفر به لرستان را با هواپیما پیشنهاد می کنیم. به خرید بلیط هواپیما ارزان این لینک را بررسی کنید

سفر به لرستان، شهر آبشارهای ایران

لرستان بهشت ​​عاشقان طبیعت است. برای دیدن جاذبه های طبیعی و آبشارهای بی نظیر و شگفت انگیز، یک سفر یک روزه به لرستان برنامه ریزی کنید. تمام هوش و حواس خود را با خود ببرید و مست شوید و از زیبایی این جاذبه ها شگفت زده شوید. زیبایی هایی که برای دیدن آنها نیازی به ویزا یا یادگیری زبان ندارید. بلکه کمی جلوتر در ایران خودمان روحت را زیر و رو می کند.

اگر قبلا به لرستان سفر کرده اید و یکی از این آبشارها را دیده اید، از تجربیات و خاطرات خود برای ما بنویسید. از دیدگاه شما زیباترین آبشار لرستان کجاست؟

سوالات متداول آبشار لرستان

فاصله تهران تا لرستان چقدر است؟

فاصله تهران تا لرستان با ماشین حدود 7 ساعت است.

نام مستعار شهر لرستان چیست؟

لرستان به شهر دارالغرور، سرزمین مس، شهر گیسوان آبی و شهر آبشارهای ایران معروف است.

شهرهای معروف لرستان کدامند؟

برای دیدن طبیعت زیبای استان لرستان باید از شهرهای خرم آباد، کوهدشت، الیگودرز، درود و … دیدن کرد. در سفرش

در سفر به لرستان کجا بمانیم؟

لرستان هتل های زیادی دارد که می توانید برای اقامت خود انتخاب کنید. اما پیشنهاد می کنیم برای رزرو هتل های لرستان به سایت اسمارتک نیوز مراجعه کنید و عکس ها و مشخصات اتاق های هر هتل را مشاهده کنید.

معرفی آبشار لرستان از بیشه به ایران نیاگارا! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.