افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

چه کسی در یک رابطه عاشقانه خیانت می کند؟

  • کد خبر : 198209
چه کسی در یک رابطه عاشقانه خیانت می کند؟

کد خبر: 16104 ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۱:۲۶ خیانت در روابط عاشقانه و عاطفی در بسیاری از موارد دلیل قطع رابطه و فروپاشی ازدواج است، اما همیشه این سوال وجود دارد که کدام افراد بیشتر خیانت می کنند؟ گفتن فردا | نتایج تحقیقات روانشناسی بر روی افراد مستعد خیانت در یک رابطه عاشقانه بررسی شده است. به این […]



کد خبر: 16104

۱۴۰۲/۱۱/۱۹ ۰۹:۰۱:۲۶






خیانت در روابط عاشقانه و عاطفی در بسیاری از موارد دلیل قطع رابطه و فروپاشی ازدواج است، اما همیشه این سوال وجود دارد که کدام افراد بیشتر خیانت می کنند؟

گفتن فردا | نتایج تحقیقات روانشناسی بر روی افراد مستعد خیانت در یک رابطه عاشقانه بررسی شده است. به این ترتیب می توان به سه ویژگی این افراد اشاره کرد.

خودشیفتگی

یکی از ویژگی های افرادی که در یک رابطه عاشقانه مستعد خیانت هستند، خودشیفتگی است. نتیجه مطالعه انجام شده توسط دانشمندان نشان می دهد که احتمال خیانت در افرادی که خودشیفتگی بالایی دارند بیشتر از دیگران است.

اگرچه امروزه از خودشیفتگی به راحتی به عنوان یک برچسب در زندگی روزمره استفاده می شود، اما شایان ذکر است که از نظر علمی گفته می شود که افراد خودشیفته «به ظاهر فیزیکی خود توجه می کنند و توانایی های خود را تحسین می کنند».

میل به تنهایی و خودارضایی.

از سوی دیگر، دانشمندان بر این باورند که بین افرادی که زمان خود را به تنهایی سپری می کنند و عدم تعهد در یک رابطه عاشقانه ارتباط وجود دارد. به گفته آنها، افرادی که تنهایی (یا به عبارتی خودارضایی) را در رفتار جنسی خود انتخاب می کنند، بیشتر از دیگران در یک رابطه عاطفی خیانت می کنند.

تاریخچه خیانت در روابط.

مطالعه دیگری که توسط دانشمندان انجام شده نشان می دهد افرادی که سابقه این نوع رفتار در روابط عاشقانه را داشته اند بیشتر از دیگران خیانت می کنند. طی بررسی های دانشمندان مشخص شده است که 44 درصد از زوج ها در مقطعی با چالش خیانت یکی از این دو نفر مواجه شده اند. این در حالی است که این زوج ها سه برابر بیشتر از سایر زوج ها با چنین مشکلی در رابطه خود مواجه می شوند.

به این ترتیب، به نظر می رسد که سابقه روابط افراد در تعیین آینده رابطه آنها نقش دارد. با این حال، باید توجه داشت که هر فردی که سابقه خیانت در یک رابطه عاشقانه داشته باشد، لزوما این رفتار را تکرار نخواهد کرد. نتیجه تحقیقات دانشمندان تنها به این معنی است که از نظر آماری، افرادی که سابقه این نوع رفتارها را دارند بیشتر احتمال دارد خیانت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.