افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

1400000 مجوز تجارت الکترونیک صادر شده است

  • کد خبر : 198180
1400000 مجوز تجارت الکترونیک صادر شده است

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی اعلام کرد: تمامی مولفه های قانون برای تسهیل در صدور پروانه کسب اجرا شده است به جز مرحله نهایی که مرحله «تبدیل پروانه کاغذی به پروانه الکترونیکی و شناسه منحصر به فرد» است. “. وی افزود: البته نقاط ضعفی هم وجود دارد، اما نکته مهم این است که با […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی اعلام کرد: تمامی مولفه های قانون برای تسهیل در صدور پروانه کسب اجرا شده است به جز مرحله نهایی که مرحله «تبدیل پروانه کاغذی به پروانه الکترونیکی و شناسه منحصر به فرد» است. “.

وی افزود: البته نقاط ضعفی هم وجود دارد، اما نکته مهم این است که با تاکید رئیس جمهور و همت، تمام حوزه هایی که 4 سال پیش باعث ایجاد موانع برای کسب و کار شد، پرهزینه، سخت، آزاردهنده و حتی همراه با رشوه و فساد است. . دولت و مجلس و حمایت رسانه ملی از بین رفته است و امروز بخش مهمی از فرآیند تجارت صادرات مسیری بسیار کم هزینه، آسان و روان است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار نزدیک به یک میلیون و 400 هزار فعال اقتصادی توانسته اند از طریق درگاه ملی مجوز کسب و کار بدون مراجعه به مراجع، مجوز فعالیت اقتصادی خود را دریافت کنند.

خاندوزی گفت: البته برخی دستگاه ها همچنان مشکل دارند. به عنوان مثال، مرحله نهایی تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قانون تسهیل در صدور مجوزها دارای چهار مرحله و هدف گذاری بود، گفت: مرحله اول این بود که شرایط صدور مجوز برای همه مردم شفاف بود و خودسرانه نبود. می توان گفت این مرحله 99 درصد انجام شده است. مرحله دوم الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوز بود. این مرحله هنوز به طور کامل اجرا نشده است اما بیش از 70 درصد از این مرحله اجرا شده است. مرحله سوم حذف شرایط و ضوابط غیر ضروری بود. این اتفاق در جلسه مقررات زدایی افتاد. مرحله چهارم تبدیل پروانه های کاغذی به شناسه های منحصربفرد یا مجوزهای الکترونیکی است که امیدواریم در این آخرین مرحله از قانون در اوایل سال 1403 با قاطعیت انجام دهیم.

وی افزود: خبر خوب در ایام دهه فجر این است که طی چند روز گذشته یعنی دقیقا از 15 بهمن سال جاری صدور خودکار مجوزهای معلق و بلاتکلیف را از درگاه ملی مجوز آغاز کرده ایم.

خاندوزی گفت: ماده 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار این پیام کلی را داشت که برای پیش بینی شدن اقتصاد ابتدا دولت باید اصلاحات را خود آغاز کند. یعنی فهرست 10 ماده‌ای از انواع مقررات اقتصادی تشکیل شد و این فهرست 10 ماده‌ای باید بین 30 تا 90 روز و البته برای پروانه‌های ساخت و پایان 180 روز قبل از اجرا به فعالان اقتصادی ابلاغ شود. از مقررات مذکور

وی افزود: همچنین مقرر شده است که در حوزه صادرات و واردات 30 روز قبل از اجرا، در حوزه امور گمرکی حدود 30 روز قبل از اجرا، تغییر تعرفه آب و برق شرکت های اقتصادی 30 روز قبل باشد. اجرای مقررات زیست محیطی، زیستی و بهداشتی واحدهای تولیدی سه ماه قبل از اجرا، ضوابط اجباری مالیات تامین اجتماعی 90 روز قبل از اجرا باید به فعالان اقتصادی ابلاغ شود تا تولیدکننده بتواند برنامه ریزی و صادرات داشته باشد. . و محموله های وارداتی بلافاصله در پشت مرز محبوس نمی شوند.

خاندوزی تاکید کرد: این اتفاق مانند یک انقلاب در حوزه مقررات اقتصادی و دستور بخشنامه از دستگاه های دولتی و قابل پیش بینی شدن اقتصاد برای تولیدکنندگان است.

حساب واحد خزانه داری به معنای شروع اصلاحات اقتصادی از خود دولت است
وزیر اقتصاد همچنین گفت: حساب واحد خزانه و همراه با آن پرداخت اعتبار به ذینفع نهایی دو اقدام انضباطی است که به معنای شروع اصلاحات از خود دولت است. اگر بخواهیم به جامعه نظم بدهیم، نمی شود که خود دستگاه های اجرایی بی نظمی کنند و از شفافیت فرار کنند و در عین حال از مردم می خواهیم که شفاف باشند.

خاندوزی تصریح کرد: دو نوع حساب داریم. دسته ای از درآمدها و حساب های دریافتنی که در آن وجوه سپرده شده درآمد دولت محسوب می شود، از جمله درآمد مالیاتی گمرکی و انواع مختلف درآمد. دسته دیگر، حساب های پرداختنی است که شامل مصوبات بودجه ای است که باید برای حقوق و دستمزد، خرید کالا و خدمات، پروژه های عمرانی و سایر هزینه ها استفاده شود.

رئیس کل دارایی افزود: حساب واحد خزانه به معنای ساماندهی حساب های درآمدی دولت به گونه ای بود که به جای پراکندگی و بی نظمی، متمرکز باشد.

وی گفت: از 250 هزار حساب موسسات دولتی که در شبکه بانکی به صورت پیچیده و بعضاً نامشخص استفاده می شد، پس از این دستور به حدود 25 هزار حساب کاهش یافته و انضباط شده و همگی در شبکه بانکی متمرکز شده اند. خزانه همه چیز کشور». حساب های بانک مرکزی به صورت کاملا شفاف تجمیع می شود. این امر باعث شده است که دولت برخلاف همه سال‌ها و دهه‌های گذشته، بودجه عمومی خود را بدون نیاز به استقراض از بانک مرکزی تامین کند. دلیل این امر این است که حساب ها شناسایی شده اند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: پروژه حساب واحد خزانه تقریباً به طور کامل اجرا شده است و چند مورد باقی مانده به دلیل مشکلاتی است که بین شبکه بانکی و آن دستگاه دولتی وجود دارد.

خاندوزی گفت: پروژه دوم مربوط به قبوض است که دولت می خواهد با آن پرداخت کند، مثلاً باید حقوق کارمندان خود را پرداخت کند یا یارانه و سایر هزینه ها را تامین کند. بر اساس مصوبه حسنه مجلس، امکان وصول کلیه پرداختی ها تحت هیچ نام و عنوانی در حوزه دستگاه های اجرایی دولتی و دستگاه های اجرایی وجود ندارد.

وی افزود: با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و خزانه داری کل کشور موفق شدیم کل پرداختی های شبکه دولتی را تا حد بسیار بالایی انضباط کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.