افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 22 November , 2024
3

«نبودنت» نه سیاه می کند و نه سفید/ یک عاشقانه واقعی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 198134
«نبودنت» نه سیاه می کند و نه سفید/ یک عاشقانه واقعی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه سجادی حسینی یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران است که با فیلم «نبودنت» در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد. اولین حضور این کارگردان در جشنواره فیلم فجر با فیلم «بوفالو» در سی و سومین دوره این جشنواره بود و امسال هم شانس خود را برای حضور […]

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه سجادی حسینی یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران است که با فیلم «نبودنت» در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد. اولین حضور این کارگردان در جشنواره فیلم فجر با فیلم «بوفالو» در سی و سومین دوره این جشنواره بود و امسال هم شانس خود را برای حضور در جشنواره با فیلمی با بازیگران و چهره های پرتعداد امتحان می کند.

در خلاصه فیلم «غیبت» آمده است: راضیه چند سالی است که منتظر شوهرش است اما شوهرش نمی تواند به خانه برگردد. بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، امیر آقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر، شیوا سرمست در این فیلم حضور دارند.

کاوه سجادی حسینی تصمیم دارد در «نبودنت» از بازیگران حرفه ای و چهره استفاده کند تا این فیلم در شرایط مناسب اکران شود.

سجادی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نحوه نگارش این فیلم گفت: در واقع نگارش فیلم «نبودنت» با صادق خوشال در سال های ۹۶ و ۹۷ انجام شده است و داستان اصلی «نوبودنت» توسط صادق خوشال نوشته شده است. داستان و تصمیم گرفتیم روی فیلمنامه کار کنیم، در واقع ایده اصلی مردی بود که مرتکب قتل می شود و از خانه فرار می کند، اما از دور زن و پسرش را تماشا می کند، اما می ترسد به خانه برگردد.

وی ادامه داد: اگرچه ایده اصلی فیلم با یک قتل آغاز شد، اما در نوشتن داستان، مرد داستان تبدیل به مردی شد که به دلیل مهاجرت غیرقانونی نمی تواند به خانه بازگردد. اگرچه قتل از داستان حذف شد، اما ترس که یکی از مهمترین عناصر داستان بود، همچنان حفظ شده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه «غیبت» داستان عشق یک زن به همسرش است و این فیلم را یک درام عاشقانه می داند و تاکید کرد: در همان سال هایی که نگارش این فیلم را تمام کردم سعی کردم آن را جلوی دوربین ببرم. . البته با تهیه کننده مورد نظر هم جلساتی داشتم اما به نتیجه ای که مد نظرم بود نرسیدم و در نهایت تصمیم گرفتم یکی از پروژه های لاباجت خود به نام «بی سر» را جلوی دوربین ببرم.

وی درباره انتخاب لوکیشن های این فیلم توضیح داد: تمام لوکیشن های «نبودنت» در تهران فیلمبرداری شده است. البته بیشتر فیلمبرداری در یکی از شهرهای منطقه شهرری و شاه عبدالعظیم بازار انجام شده است. مهم این است که سعی نکردم مثل فیلم هایی که معمولاً در جنوب شهر ساخته می شود، جنوب تهران را نمایندگی کنم. در واقع جنوب شهر را به عنوان زندگی شهری که در آنجا جریان دارد نشان داده ام. در مجموع باید بگویم که سعی کردم داستان زندگی در این منطقه را روایت کنم و ربطی به پیشینه فرهنگی آن نداشتم.

سجادی حسینی در پاسخ به این سوال که چرا راوی اصلی داستان در فیلم هایش معمولا یک زن است، گفت: درست است که معمولا راوی و نقش اصلی فیلم های من زن هستند. در فیلم هایی مانند «شب بیرون»، «بوفالو»، «بی سر باش» و حتی «غیبت تو»، زنان راوی اصلی و شخصیت اصلی فیلم هستند و فیلم داستان های زنانه را روایت می کند. نمی‌دانم مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود زنان به شخصیت‌های اصلی داستان‌های من تبدیل شوند، چیست، اما یکی از دلایل آن می‌تواند تأثیر و علاقه من به سینمای اروپا، به‌ویژه سینمای آنتونیونی یا روبر برسون و تأثیر آن باشد. از این چشم انداز در من نهادینه شده است. البته من تازه نوشتن فیلمی به روایت مردی را تمام کردم.

وی درباره تفاوت فیلم «آسنسیا» با دیگر فیلم هایش توضیح داد: تفاوت این فیلم با کارهای قبلی من این است که در «آسنشیا» از بازیگران استفاده کرده ام و این بار از بازیگران خوبی که ستاره نیستند دعوت شده است. همکاری کردن. علاوه بر این، این فیلم یک درام است که یک داستان را روایت می کند و ما بیشتر در داستان هستیم تا تصویر. مثلاً در «بوفالو» تصویر راوی تأثیرگذارترین عنصر داستان است، اما در «آسنسیا» این افراد هستند که داستان را روایت می کنند. البته در «بوفالو» به دنبال خلق کارت پستال نبودم و سعی کردم از زشتی زیبایی بسازم.

این کارگردان توضیح داد: در مورد «غیبت» هم باید بگویم که سعی نکردم فیلم زیبایی بسازم، بلکه سعی کردم فیلمی واقعی بسازم که نماد سیاهی یا سفیدی نشود. نکته دیگر «غیبت تو» این است که رابطه بین دوربین و آدم های این فیلم نه خیلی دور است و نه خیلی نزدیک و با آدم های داستان رابطه واقعی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر ماجرای قتل در تاریخ بماند کمکی به جذابیت فیلم نمی کند؟ وی گفت: اگرچه در طرح اصلی داستان با یک قتل شروع می شود، اما داستان توسط زنی روایت می شود که شوهرش مفقود شده و زن منتظر اوست. مشکل اینجاست که داستان اصلی این فیلم درباره زنی است که عاشق شوهرش است و در تلاش برای یافتن اوست، بنابراین فکر می‌کنم قتل تاثیر چندانی در افزایش علاقه داستان نخواهد داشت.

سجادی حسینی همچنین درباره نحوه انتخاب بازیگر و عدم استفاده از بازیگران غیر چهره در این فیلم توضیح داد: مشکل اینجاست که وقتی کارگردان پول دارد ترجیح می دهد برای موفقیت فیلمش با بازیگران حرفه ای و شناخته شده همکاری کند. فرصتی برای آزاد شدن ; البته نکته دیگر این است که بازیگر حرفه ای کار خود را کاملا بلد است و هر آنچه از یک بازیگر حرفه ای به عنوان کارگردان می خواهم به من می دهد و می تواند به تبلور فیلم کمک کند. حضور بازیگرانی چون سحر دولت شاهی یا آزاده صمدی یا امیر آقایی و دیگر بازیگران «نبودنت» به تقویت فیلم کمک کرد. شاید اگر «غیبت» را با بازیگران غیر چهره می ساختم، کارم سخت می شد و باید تلاش بیشتری برای شکل دادن به داستان می کردم.

وی ادامه داد: خوشبختانه هزینه این فیلم به خوبی تامین شد، درست است که تجربه خاصی در تولید فیلم های کم هزینه دارم اما این نوع تولید جزو علایق من نیست اما شرایط مجبورم می کند چنین فیلم هایی تولید کنم. “

سجادی حسینی در پایان تاکید کرد: فیلمبرداری این فیلم از زمستان 1400 آغاز شد و در نیمه دوم سال 1401 آماده شد اما چون نتوانستم پروانه نمایش را بگیرم نتوانستم در «غیبت» شرکت کنم. در جشنواره سال گذشته “غیبت تو” درامی است که مضمون تنهایی را در کنار تلاش برای یافتن عشق به تصویر می کشد.

فیلم “آسنسیا” چهارشنبه 27 بهمن ماه در سومین اکران این فیلم در خانه جشنواره به نمایش در می آید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.