افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

از مردم ایران عذرخواهی می کنم/نمی توان تیم را به خاطر مشکلات فنی مقصر دانست

  • کد خبر : 197918
از مردم ایران عذرخواهی می کنم/نمی توان تیم را به خاطر مشکلات فنی مقصر دانست

آفتاب نیوز: سرمربی تیم فوتبال ایران درباره شکست این تیم در دیدار مقابل قطر گفت: از بازیکنانم ممنونم. شاید آنها یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادند. فوتبال همین است. اگر از موقعیت های خود سوء استفاده نکنید، مجازات خواهید شد. امیر قلانویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از […]

آفتاب نیوز:

سرمربی تیم فوتبال ایران درباره شکست این تیم در دیدار مقابل قطر گفت: از بازیکنانم ممنونم. شاید آنها یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادند. فوتبال همین است. اگر از موقعیت های خود سوء استفاده نکنید، مجازات خواهید شد.

امیر قلانویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از شکست ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا گفت: ابتدا از مردم ایران عذرخواهی می کنم. باید امروز مردم را خوشحال می کردیم و به فینال می رسیدیم اما شانس با ما همراه نبود. فکر می کنم یکی از بهترین بازی های خود را در نیمه دوم انجام دادیم. از بازیکنانم تشکر می کنم. شاید آنها یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادند. فوتبال همین است. اگر از موقعیت های خود سوء استفاده نکنید، مجازات خواهید شد. وقتی بازی 2-2 بود، به جز پنج دقیقه بعد، توپ در دستان ما بود. به تیم قطر تبریک می گویم. اگر نخوری، می خوری. من هیچ خطای فنی از بازیکنان پیدا نمی کنم. با این حال بدشانس بودیم و از موقعیت هایمان استفاده نکردیم.

وی در خصوص دلایل تداوم ناکامی ایران در بازی های مهم گفت: نمی توانیم در این بازی نقص فنی پیدا کنیم. موقعیت های زیادی خلق کردیم اما توپ هایمان گل نشد. چرا تیم ما نمی تواند برنده شود؟ فوتبال همین است. ژاپن، کره و عربستان سعودی نیز با آن همه سرمایه گذاری حذف شدند. من نمی توانم کسی را سرزنش کنم و مقصر از دست دادن خودم هستم. اگر سوال فنی باشد باید با اختلاف چهار یا پنج گل می بردیم. اینکه آیا آنها بر اثر تصادف گل زده اند یا خیر، سوال دیگری است. در زمان دیگری باید در مورد ساختاردهی صحبت کنیم. امشب یکی از بدترین شب های زندگی من است و باید به سال 2007 برگردیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه مهدی طارمی در نیمه دوم به دلیل عملکرد ضعیفش در این دیدار تعویض نشد، گفت: وقتی می خواهید تعویض شوید دو راه دارید. یا تیم شما روند خوبی ندارد و باید سیستم را تغییر دهید. خودتان قضاوت کنید؛ قبل از گلی که زدیم باید سه یا چهار گل می زدیم. مهدی طارمی هم بد بازی نکرد و می دانست چطور با بازی هایش با سردار موقعیت ایجاد کند. یک بازیکن بزرگ اگر خوب نیست باید تعویض شود اما وقتی تیم خوب کار می کند نباید او را عوض کنیم. اگر مهدی طارمی را جایگزین می کردیم و گل می زدیم دلیل شکست ما همین بود. من نمی توانم نیمه دوم را مقصر بدانم. بدشانس بودیم. ما چندین موقعیت داشتیم. به نظر من دروازه بان قطر باید بهترین بازیکن می شد. بدشانسی زیادی داشتیم، مثل توپی که به تیرک دروازه برخورد کرد و رفت. زمانی که تیم شما عملکرد خوبی ندارد، مانند قسمت اول، باید تغییراتی ایجاد کنید. مهدی طارمی در کنار سردار آزمون کار خود را انجام داد که در جریان مسابقه به عمق رفت.

قلعه نویی در ادامه درباره عملکرد خط دفاعی ایران و عدم استفاده از مدافعان جوان در جام ملت ها مانند حزباوی گفت: شما همین چهار روز پیش در بازی با ژاپن همه چیز را تعریف کردید چون به آنها فرصت ندادیم. گل اول ریباند شد و گل سوم که ضربه حریف از کنارش گذشت و رامین یک اینچ موقعیت آفساید را پر کرد. تغییرات زمان می برد. اگر به تیم جوانی باختیم باید از نظر روحی آن را اصلاح می کردیم. من از ساختار دفاعی خود راضی هستم. گل هایی که خوردیم استثنایی بود. این ربطی به خط دفاعی ندارد.

وی در مورد برنامه بعدی خود در تیم ملی گفت: یک بار دیگر می خواهم به شما بگویم که باید از بازیکنانم تشکر کنیم. مسابقات خوبی داشتیم اما شانس با ما همراه نبود. بیشتر گل هایی که زدیم بدشانسی بود. از این به بعد باید به فکر تغییرات باشیم و باید چند نیروی جوانتر را در چرخه تیم ملی معرفی کنیم و بتوانیم بیش از 60 درصد تغییرات داشته باشیم تا هم تیم جوانتر شود و هم از نظر نتیجه عقب نمانیم. اکثر لژیونرهای ما وقتی به اردو می آمدند می توانستند دو بازی با باشگاهشان انجام دهند اما از همان روز اول آمدند چون تیم ملی برایشان مهم بود. این بازیکنان یک ماه بود که به فکر تیم و مردم بودند اما امروز اوج بدشانسی بود. اگر مشکل فنی وجود داشته باشد، مسئولیت آن با من است. اگر توپ تبدیل به گل می شد، سوال ها فرق می کرد. این قاعده فوتبال است، وقتی نمی روی رسانه ها باید تو را زیر سوال ببرند. اگر کسی قرار است عذرخواهی کند، این من هستم. اگه مشکلی هست با منه

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال ایسنا وقتی در نیمه دوم تاکتیک خود را تغییر داد و مهدی طارمی را به دروازه نزدیک کرد، در آنالیز تیم قطری اشتباه کرد؟ وی گفت: اگر اشتباه نکنم نسبت به بازی ژاپن دو تغییر داشتیم. فکر می کنم تحلیل درستی انجام دادیم و دو موقعیت ایجاد کردیم. یک، دو موقعیت ایجاد کردیم. بازی با ژاپن را با همین سیستم انجام دادیم و تغییری نداشتیم. در کنفرانس تدارکاتی هم گفتم چون میلاد محمدی و محبی در بازی ژاپن زیاد دویدند، نتوانستیم از ابتدا آنها را به میدان برسانیم. در نیمه دوم مهدی طارمی را به سردار نزدیک کردیم که او موقعیت های بیشتری خلق کرد. ما تحلیل خوبی از قطر انجام دادیم. باز هم می گویم فوتبال همین است. فکر می کنم در این بازی بیشتر از همه بازی هایمان موقعیت داشتیم اما توپ هایمان تبدیل به گل نشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.