افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

چگونه نورومیلیت اپتیکا برای من پیشرفت کرد

  • کد خبر : 1979
چگونه نورومیلیت اپتیکا برای من پیشرفت کرد

دکتر جوآنا روبلز، اولین بار در تابستان 2020 علائم غیرعادی داشت. او حملات تهوع و استفراغ داشت که نمی توانست توضیح دهد. در نهایت پزشکان او را مبتلا به نورومیلیت اپتیکا (NMO) تشخیص دادند، اما روزهای اولیه گیج کننده بود. روبلز، انکولوژیست هماتولوژیست کودکان 32 ساله از کارولینای شمالی، می گوید: «قسمت های تصادفی پس […]


دکتر جوآنا روبلز، اولین بار در تابستان 2020 علائم غیرعادی داشت. او حملات تهوع و استفراغ داشت که نمی توانست توضیح دهد. در نهایت پزشکان او را مبتلا به نورومیلیت اپتیکا (NMO) تشخیص دادند، اما روزهای اولیه گیج کننده بود.

روبلز، انکولوژیست هماتولوژیست کودکان 32 ساله از کارولینای شمالی، می گوید: «قسمت های تصادفی پس زدن، استفراغ، و سکسکه را داشتم. من احساس خستگی می‌کردم و فقط می‌خواستم پاسخی برای این که چرا احساس وحشتناکی می‌کردم، بدهم.»

او ابتدا به مراقبت های اورژانسی، سپس به پزشک مراقبت های اولیه و سپس یک متخصص گوارش رفت تا تلاش کند تا بفهمد چه چیزی باعث ایجاد علائم او شده است. ویزیت ها همه در فاصله چند هفته ای از یکدیگر بود، زیرا حالت تهوع و استفراغ او به حدی بد شده بود که در مدت زمان بسیار کوتاهی حدود 18 پوند وزن کم کرد.

درست قبل از اینکه رابلز سونوگرافی شکم و آندوسکوپی فوقانی انجام دهد، علائم جدیدی در او ایجاد شد. او شروع به تغییرات بینایی کرد. بنابراین او پس از آزمایشات به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد.

متخصص مغز و اعصاب دستور MRI فوری مغز را داد که در ابتدا به صورت عادی خوانده شد. روبلز به یاد می آورد که از دست دادن بینایی من به حدی پیش رفت که در عرض چند روز اساساً از ناحیه چشم چپ نابینا شدم.

او توانست با یک اپتومتریست قرار ملاقات فوری بگیرد و سپس او را به نوروپتالمولوژی سرپایی ارجاع داد. رابلز با متخصص مغز و اعصاب که چند روز قبل او را ارزیابی کرده بود، تماس گرفت. مشخص شد که او مبتلا به نوریت بینایی است، وضعیتی که در آن عصب بینایی در چشم ملتهب است.

متخصص مغز و اعصاب او را به اورژانس فرستاد.

او می‌گوید: «چشم‌پزشک عصبی که من را در اورژانس دید، فوراً به دلیل شدت و سرعت پیشرفت نوریت بینایی‌ام و به‌دلیل تهوع و استفراغی که پیش از این تجربه می‌کردم، به NMO مبتلا شدم.

آزمایش خون در طول بستری شدن او در بیمارستان، تشخیص او را تایید کرد.

NMO چگونه تشخیص و درمان می شود؟

NMO، همچنین به عنوان بیماری Devic شناخته می شود، یک بیماری نادر است که چشم ها و نخاع شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اکثر افرادی که NMO در آنها تشخیص داده می شود یا از دست دادن بینایی و درد چشم – معمولاً در یک چشم، اما می تواند هر دو باشد – یا مشکلات ناشی از التهاب نخاع دارند. این می تواند شامل ضعف بازو یا پا، بی حسی و درد باشد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.