افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

استفاده از گذرنامه ویژه اربعین در تمام طول سال – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 197850
استفاده از گذرنامه ویژه اربعین در تمام طول سال – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون وزیر کشور در این نشست مشترک توافقات امروز را فصل جدیدی در همکاری ها و روابط ایران و عراق از جمله در مسائل مرزی دانست. میراحمدی افزود: تفاهم نامه ای در خصوص مسائل اربعین، تجارت مرزی و ترانزیت کالا و مسافر در 36 […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون وزیر کشور در این نشست مشترک توافقات امروز را فصل جدیدی در همکاری ها و روابط ایران و عراق از جمله در مسائل مرزی دانست.

میراحمدی افزود: تفاهم نامه ای در خصوص مسائل اربعین، تجارت مرزی و ترانزیت کالا و مسافر در 36 محور با هیئت عراقی منعقد شد که بر اساس آن قرار شد تبادل اطلاعات کالا به صورت آنلاین بین دو کشور انجام شود. کشورها . و پیشنهاد شد تسهیلات در مرز مهران و در ایام اربعین در سایر مرزها و در طول سال ایجاد شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: طرفین توافق کردند که زائران بتوانند در طول سال از گذرنامه ویژه اربعین که با سرعت بیشتر و هزینه کمتری نسبت به گذشته برای زائران صادر می شود استفاده کنند.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل، طرف عراقی متعهد شد برای ورود شرکت های عراقی برای ترانزیت مسافران از داخل مرزهای ایران، توسعه پایانه های مسافربری در داخل کشور عراق و ایجاد شرایط مناسب برای زائران اقدامات مناسب را انجام دهد. . و همچنین تشکیل کمیته مشترک نیروی انتظامی و وزارت راه. حمل و نقل بین طرف ایرانی و عراقی برای کاهش تصادفات در ایام اربعین در دستور کار قرار گیرد.

میر احمدی تصریح کرد: در زمینه مسائل مرزی، طرفین توافقات خوبی با سرلشکر عمر الوائلی رئیس هیئت گذرگاه های مرزی عراق منعقد و امضا کردند. از جمله در خصوص گذرگاه ها و بازارچه های مرزی فعال و غیر فعال، قرار بود در ماه آینده جلسه مشترکی برای رفع اختلاف نظر در گذرگاه ها و بازارچه های مرزی برگزار شود.

وی افزود: همچنین در حوزه اقتصاد مرزی و ترانزیت کالا نیز قرار شد برای تسریع در ترانزیت عوامل انسانی کاهش یابد و انتقال اطلاعات آنلاین از طریق سامانه های تعریف شده در دستور کار قرار گیرد.

میرا احمدی در پایان اظهار داشت: برای پرهیز از تغییرات لحظه ای و محدودیت مرزی، مقرر شد حداقل 48 ساعت قبل اطلاع رسانی شود و هر گونه تغییر با توافق طرفین باشد و از تصمیم گیری لحظه ای خودداری شود. همچنین در خصوص تعداد زائران بر خلاف گذشته که به دلیل محدودیت های کشور عراق تعداد خاصی اعلام می شد، با حسن نظر و همسویی دولت محترم جناب آقای سودانی و وزرای مربوطه، طرف عراقی آمادگی خود را برای پذیرایی از بیش از پنج میلیون زائر ایرانی اعلام کرد.

در ادامه این دیدار سپهبد سعد معن ابراهیم مشاور وزیر کشور عراق یکی از مهمترین اولویت های ما در مذاکرات دو روزه با طرف ایرانی را تسهیل در تردد زائران ایرانی از خاک دو کشور عنوان کرد. به مرزهای طرف مقابل.

وی با اشاره به کاهش جرم و جنایت در عراق در سال گذشته گفت: برخلاف تصویری که رسانه های غربی سعی دارند از عراق به نمایش بگذارند، این کشور کاملا امن است و پذیرای زائران و مسافران ایرانی خواهد بود.

سرلشکر عمر الوائلی در ادامه نشست امروز در وزارت کشور ایران، آن را در ادامه دیدارهای مهمی دانست که حدود دو ماه پیش در عراق برگزار شد و در آن موضوعات مختلف و مهم در سه محور اصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برای خدمت رسانی به بازدیدکنندگان، تسهیل امور بازرگانی و فعال سازی ترانزیت کالا.

الوائلی با اشاره به جایگاه و اهمیت زائران برای کشور عراق گفت: نخست وزیر عراق کمیته ای به نام «میلیون بازدید» تشکیل داده است که زیرمجموعه های تخصصی خدمات، حمل و نقل، گذرگاه های مرزی و امنیتی در حال بررسی موضوع هستند. مشکلات موجود و تلاش برای رفع آنها در امور زائران اربعین است.

وی در پایان گفت: گذرگاه های عراق در تمامی سطوح به روی ملت ایران باز خواهد بود.

هیأت عراقی طی روز گذشته و امروز با حضور در وزارت کشور با مقامات ایرانی از جمله احمد وحیدی وزیر کشور گفت‌وگو کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.