افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

وزیر کشور: آمریکا باید بفهمد که اجازه دخالت در امور کشورها را ندارد

  • کد خبر : 197567
وزیر کشور: آمریکا باید بفهمد که اجازه دخالت در امور کشورها را ندارد

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیماحمد وحیدی وزیر کشور در دیدار با مشاور وزیر کشور عراق و هیئت همراه وی گفت: نماینده عراق مواضع خوبی در شورای امنیت داشت. آمریکا باید بفهمد که نمی تواند در کشورها مداخله کند، سوریه و یمن را بمباران کند و در عین حال از رژیم صهیونیستی حمایت کند. وی […]

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیماحمد وحیدی وزیر کشور در دیدار با مشاور وزیر کشور عراق و هیئت همراه وی گفت: نماینده عراق مواضع خوبی در شورای امنیت داشت. آمریکا باید بفهمد که نمی تواند در کشورها مداخله کند، سوریه و یمن را بمباران کند و در عین حال از رژیم صهیونیستی حمایت کند.

وی ادامه داد: ما از مواضع دولت و ملت عراق در حمایت از فلسطین قدردانی می کنیم. ما در برهه حساسی از تاریخ هستیم که دنیا باید گوش به مواضع ملت اسلامی باشد.

وزیر کشور درباره مراسم بزرگ اربعین حسینی سال گذشته گفت: ما تجربیات خوبی از اربعین سال گذشته داشتیم که حاصل هماهنگی ها بود.

وحیدی با تشکر از نخست وزیر و وزیر کشور عراق در این زمینه ابراز امیدواری کرد مراسم اربعین امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود و کمبودها را جبران کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه 36 ماده ای هیئت های ایران و عراق، بر حل مشکلات مرزی، حمل و نقل، امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی و راه ها تاکید کرد.

وزیر کشور خواستار اجرای کامل این توافق شد و یادآور شد: توسعه پایانه ها و تاسیسات مرزی ضروری است و همچنین خط شلمچه – بصره می تواند برای استفاده از زووار مفید باشد.

وحیدی همچنین بر حمل و نقل دریایی تاکید کرد و گفت: این اقدام و توسعه بازارچه های مرزی اثرات مثبتی در تقویت روابط دو کشور و کمک به معیشت مرزنشینان دارد.

در این نشست سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز اظهار داشت: امروز پذیرای دو هیئت اربعین و مرزی از کشور عراق بودیم.

وی با بیان اینکه در سفر قبلی به بغداد دو دقیقه از جلسه برای اربعین و مسائل مرزی امسال تهیه شد، گفت: در جلسه امروز قرارگاه مشترک اربعین با همکاری طرف عراقی 36 بند مورد توافق قرار گرفت. .

**زیارت اربعین نقطه همکاری و برادری دو کشور است.

سپهبد سعد معان ابراهیم مشاور امنیتی وزیر کشور عراق نیز در این دیدار گفت: دیدار با شما باعث افتخار است و سلام وزیر کشور عراق را برای شما ارسال می کنم.

وی با بیان اینکه قصد خالصانه دو طرف این است که زیارت اربعین در آرامش و سلامت برای همه زائران برگزار شود، خاطرنشان کرد: حمایت نخست وزیر و وزیر کشور عراق باعث هماهنگی خوبی شده است. زیارت اربعین فقط بازدید از نقطه همکاری و برادری دو کشور است.

عمر الوائلی رئیس هیئت گذرگاه های مرزی عراق نیز با ابراز امیدواری نسبت به انجام هماهنگی بهتر در زمینه مراسم اربعین گفت: در سازمان گذرگاه مرزی تلاش می کنیم بدون مشکل به زائران و تردد خدمات رسانی کنیم. .

وی با تاکید بر اینکه با تبادل اطلاعات و هماهنگی مشکلات را حل می کنیم، افزود: درهای سازمان ما برای تبادلات مرزی و زیارتی به روی ایرانیان باز است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.