افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

شلیک حداقل 6 موشک بالستیک ضد کشتی یمنی به اهدافی در دریای سرخ – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 197203
شلیک حداقل 6 موشک بالستیک ضد کشتی یمنی به اهدافی در دریای سرخ – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت که نیروهای یمنی روز گذشته چندین حمله موشکی بالستیک ضد کشتی انجام دادند. این مقام آمریکایی مدعی شد که نیروهای یمنی حداقل 6 موشک بالستیک ضد کشتی به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند. به گفته این مقام آمریکایی، نیروهای آمریکایی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت که نیروهای یمنی روز گذشته چندین حمله موشکی بالستیک ضد کشتی انجام دادند.

این مقام آمریکایی مدعی شد که نیروهای یمنی حداقل 6 موشک بالستیک ضد کشتی به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند.

به گفته این مقام آمریکایی، نیروهای آمریکایی یک موشک یمنی را منهدم کردند اما 5 موشک بدون آسیب در نزدیکی کشتی های تجاری سقوط کرد.

روزی دیگر، «عبدالوهاب مرواریدوزیر حمل و نقل یمن در سخنانی گفت: به شرکت های بین المللی تاکید می کنیم که کشتیرانی و کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب ایمن است.

مروارید وی با اشاره به عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب افزود: کشتی های اسرائیلی یا کشتی های عازم بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته اند.

وزیر حمل و نقل یمن گفت: نامه ای رسمی به شرکت های بین المللی تحویل داده ایم که طی آن امنیت کشتیرانی و کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب را تضمین کرده ایم.

وی افزود: از شرکت‌های بین‌المللی خواسته‌ایم به هشدارهای صادر شده در خصوص عدم عبور و مرور در دریای سرخ توجهی نکنند.

لازم به ذکر است که یمن اعلام کرده است که در راستای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت، به کشتی‌ها و کشتی‌های رژیم صهیونیستی که عازم بنادر سرزمین‌های اشغالی هستند، اجازه عبور از دریای عرب و دریای سرخ را نخواهد داد. این کشتی ها را هدف قرار دهند. ارتش یمن در این چارچوب عملیات موفقیت آمیزی انجام داد و خسارات اقتصادی زیادی به بنادر جنوبی سرزمین های اشغالی وارد کرد. اما از سوی دیگر ائتلاف آمریکا و انگلیس در حمایت آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، چندین بار به بهانه حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ به اراضی یمن حمله کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.