افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

انتخاب داور کویتی دیدار مقابل قطر سوال برانگیز است

  • کد خبر : 197072
انتخاب داور کویتی دیدار مقابل قطر سوال برانگیز است

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی خواهم بدون امید صحبت کنم اما تجربه نشان داده است که بازی با تیم های کشورهای عربی به ویژه در زمین آنها در شرایط عادی انجام نمی شود. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری دیدار حساس ایران و قطر را انتخاب کرد که در جریان آن […]

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال ایران گفت: نمی خواهم بدون امید صحبت کنم اما تجربه نشان داده است که بازی با تیم های کشورهای عربی به ویژه در زمین آنها در شرایط عادی انجام نمی شود.

کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری دیدار حساس ایران و قطر را انتخاب کرد که در جریان آن احمد العلی، داور کم تجربه کویتی این دیدار مهم را قضاوت خواهد کرد. این داور کویتی سه دیدار امارات و فلسطین، قرقیزستان و عمان و همچنین دیدار ژاپن و بحرین در جام ملت های آسیا امسال را قضاوت کرده بود. در تاریخچه این داور کویتی جملات زیادی وجود ندارد و او فعالیت بین المللی خود را از فصل 2019-2020 آغاز کرد و تاکنون بازی های زیادی را در خارج از کشور قضاوت نکرده است.

مرتضی فنونی زاده مدافع سابق تیم ملی در این خصوص گفت: به نظر من انتخاب یک داور کویتی از یک کشور عربی برای قضاوت بازی ایران و قطر کمی مشکوک است. آنها می توانستند داوری را از ازبکستان یا شرق آسیا انتخاب کنند، بنابراین شکی نبود. نمی خواهم بدبینانه به نظر برسم، اما تجربه نشان داده است که بازی با تیم های کشورهای عربی، به ویژه در خاک آنها، در شرایط عادی برگزار نمی شود. بازی های زیادی را می شناسیم که در بازی با تیم های عربی، وقتی داوری از یک کشور عربی انتخاب می شود، معمولاً سر تیم ایران بریده می شود. با این حال امیدوارم پیش بینی من اشتباه باشد و داور کویتی عادلانه توپ را بازی کند. البته کادر فنی ما و به رهبری امیر قلعه نویی که می خواهم به او و شاگردانش تبریک بگویم، تجربه کافی برای ورود به بازی داوری را دارند. تیم ایران آنقدر قوی و با تجربه است که می تواند قطر را در فوتبال شکست دهد. بر کسی پوشیده نیست که بچه ها نباید با باد پیروزی مقابل ژاپن بخوابند و همه ما این را می دانیم و مربیان هم به آنها هشدار داده اند که آن مسابقه را فراموش کنند.

فنونی زاده درباره بهترین بازیکن ایران مقابل ژاپن نیز گفت: سردار آزمون واقعا یک پاس جهانی به محبی داد و این آقا محبی هم گل زد و خیلی خوب بازی کرد. علیرضا جهانبخش هم در آن موقعیت فوق العاده یک پنالتی زد و ما پیروز شدیم. امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و همه بچه ها عالی بودند اما من می خواهم از یک بازیکن نام ببرم. برای محمدحسین کنعانی زادگان بسیار خوشحالم که در دفاع عالی کار کرد و پنالتی تیم ایران را گرفت. متأسفانه ندیدم کسی در مورد درخشش محمدحسین کنعانی حرف زیادی بزند و بگویم او مثل یک مهاجم حرفه ای از مدافعان ژاپنی پنالتی گرفت.

مدافع اسبق تیم ملی افزود: برای درک اوج شاهکار کنعانی، یک بار دیگر به صحنه حمله او به توپ در دقایق پایانی دیدار مقابل ژاپن در محوطه حریف نگاه کنیم. اگر ژاپنی ها آن را ترک می کردند، شاید اتفاق خاصی نمی افتاد، اما زمان بندی عالی کنعانی ها باعث شد این پنالتی گرفته شود. او هم مثل مهدی طارمی و به سبک این مهاجم سرشناس تیم ملی پنالتی گرفت و واقعا نقش مهمی در برتری ما داشت.

انتخاب داور کویتی دیدار مقابل قطر سوال برانگیز است

وی همچنین با اشاره به عملکرد خط دفاعی تیم ملی و به خصوص زوج مرکزی آن خاطرنشان کرد: به نظر من بهترین گزینه شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان بودند. این دو سال ها در پرسپولیس و الاهلی قطر با هم بازی کرده اند و روحیه یکدیگر را به خوبی می شناسند و از نظر فنی بهترین هستند. نکته دیگر اینکه شجاع و حسین با علیرضا بیرانوند در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بودند و با هم سازگاری زیادی دارند و این باعث شد تیم ملی مقابل مهاجمان سرعتی ژاپن شکست نخورد. خدا را شکر این دو ثابت کرده اند که بهترین هستند.

مرتضی فنونی زاده به شکست 4 سال پیش تیم ایران مقابل ژاپن در آخرین مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا اشاره کرد و یادآور شد: فکر می کنم این بچه ها هنوز آن شکست 4 سال پیش را به یاد دارند و می خواستند انتقام بگیرند. علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، سردار آزمون و… آنها اعضای آن تیم بودند و هنوز خاطره آن بازی را با خود دارند. خوشبختانه سرمربی و کادرفنی ایران بالای سر این تیم قرار داشتند تا ملی پوشان کار راحت تری داشتند و با برپایی تماشایی طوفانی ژاپن را شکست دادند. ما 8 سال انتخاب را به کارلوس کی روش سپردیم اما جامی کسب نکردیم. بهترین تیم های ایران را با امکانات عالی و دستمزد خوب به او دادیم اما در دوره ای که 4 تیم و نیم از آسیا به جام جهانی می روند، افتخار اوست که ما را به جام جهانی رساند!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.