افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

پنجمین کنگره جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

  • کد خبر : 197034
پنجمین کنگره جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای حزب برگزار شد، پس از انتخاب هیات مدیره، گزارشات رسول متجب نیا (دبیر کل حزب) شورای مرکزی و محمدعلی امامی (رئیس امور مالی) مطرح شد. ارائه شده از حزب). خوانده […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای حزب برگزار شد، پس از انتخاب هیات مدیره، گزارشات رسول متجب نیا (دبیر کل حزب) شورای مرکزی و محمدعلی امامی (رئیس امور مالی) مطرح شد. ارائه شده از حزب). خوانده شود و مورد تایید عموم قرار گیرد.

در این کنگره چهره هایی چون غلامعلی رجایی، مصطفی کواکبیان و سید هادی خامنه ای به عنوان مهمان حضور داشتند.

همچنین در پایان این جلسه بیانیه ای قرائت شد که مشروح آن را در زیر می خوانید:

پنجمین مجمع عمومی حزب جمهوری اسلامی ایران با یادآوری حماسه مبارزه، مقاومت ملی، فداکاری ها و عزم ملی در مسیر تغییر سرنوشت و تحقق آرمان های والا و والایی همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگزار می شود. بنابراین در این جا لازم است که گاهی بنا به وظیفه حزبی خود موارد زیر را برجسته کنیم:

1- بدیهی است توجه به حقوق و مطالبات ملت و ولی نعمتان انقلاب اسلامی ایران و لزوم حفظ رضایت آنان از سوی مسئولین و لزوم اتحاد و همت در انجام امور آنان. خواسته ها و آرمان ها از مهم ترین و پرشمارترین سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است.

2. مردم ما به دلیل تحریم های ناعادلانه و نابخردانه بین المللی و سوء مدیریت و ناکارآمدی داخلی، در چهل سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی صبور هستند، اما مسئولان باید در نظر داشته باشند که آستانه صبر هر فرد و ملتی است. محدودیت دارد هنوز دیر نیست که تدابیری بیندیشیم تا مردم به ویژه اقشار ضعیف حداقل حداقل امکانات معیشتی، آموزشی و بهداشتی و حق آزادی های سیاسی مندرج در قانون اساسی را داشته باشند. بلکه همانطور که شایسته یک کشور ثروتمند با چهار فصل است، باید در رفاه، آسایش و آزادی زندگی کنند. در این میان لازم است شرایطی فراهم شود تا شهروندان بتوانند بدون ترس و واهمه انتقادات و اعتراضات خود را در برابر مسئولان اعلام کنند و به آغوش باز اطمینان داشته باشند و به راحتی با آنها مقابله کنند.

3- رویکرد علمی به مدیریت و توسعه و امنیت و اعتماد پایدار شرط لازم و اساسی برای دستیابی به برنامه های بلندمدت در هر کشوری است. کوچ نخبگان و عدم توجه به مطالبات آنها ضایعه بزرگی است. و زنگ خطر برای سازمان تخصصی و نخبگان. و باعث فرار سرمایه انسانی می شود. مسئولان باید با برنامه ریزی و بکارگیری افراد شایسته به ویژه جوانان و زنان در اداره کشور و اعطای آزادی ها، برای حفظ سرمایه های ارزشمند و بی بدیل تدابیری اتخاذ کنند. در قانون اساسی تصریح شده است.

4- در آستانه انتخابات شوراي اسلامي و خبرگان رهبري مجدداً توجه به فصل دوم قانون اساسي جمهوري اسلامي در زمينه احياي حقوق ملت را به مسئولين امر تذكر مي دهيم. بویژه شورای نگهبان قانون اساسی در فرصت محدود باقیمانده زمینه را برای حضور ملت در فضای باز و تسهیل در رای گیری فراهم می کند وگرنه ناامیدی مردم و بی اعتمادی به صندوق ها زنگ خطر بزرگی است که بنیانگذار. انقلاب و رهبران دائماً نسبت به آنها هشدار می دادند و در صورت عدم رضایت اکثریت مردم، جمهوری اسلامی را پایان یافته می دانستند.

5- در این زمان صحنه بین المللی و منطقه خاورمیانه ملتهب ترین و سخت ترین لحظات خود را پس از جنگ جهانی اول و دوم با کشتارهای ظالمانه و روزمره و بی ارزش شدن جان انسان ها، یأس از کارآمدی بین المللی می گذراند. سیاست های. بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. ملت ایران دوستدار و صلح طلب از نهادهای بین المللی و مراجع ذیربط و مردم آزادیخواه جهان انتظار دارد ضمن پافشاری بر حاکمیت ملت مظلوم فلسطین، تمامی اهرم های فشار و شکاف های احتمالی را برای منطقه و منطقه شناسایی کنند. ادغام بین المللی و ابتکار عمل برای برقراری روابط متقابل و صلح آمیز با کشورهای منطقه جهان. بدون شک تاریخ نشان می دهد که در سناریوی وحشتناک جنگ و درگیری، همه بشریت از دست می دهند و رفته اند. ما در حال حرکت به سمت عقب هستیم و نمی‌توان چشم‌انداز بلندمدتی برای اقتصاد، امنیت و صلح داشت و در این زمینه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند فقرا، زنان و کودکان در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

6- احزاب بر اساس قانون اساسی تهدید نیستند، اما می توانند به عنوان لنگر مجمع نخبگان و ستون های گرانبها و مستحکم که چراغ راه مردم در سختی ها و تاریکی ها هستند، فرصتی بی نظیر و مهم باشند. شبهات و افراد در تنش و چالش برای آن همچون ریسمانی است و این جایگاه می تواند جامعه و نظام را از سقوط در امواج متلاطم حوادث مصون بدارد. از این رو قرار است سیاستمداران و مسئولان ذیربط از این موقعیت بهره ببرند و زمینه مشارکت سیاسی در قالب احزاب و فشار بر انتخابات، نظام حزبی مانند کشورهای توسعه یافته را فراهم کنند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.