افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ماموریت ائتلاف آمریکا باید پایان یابد

  • کد خبر : 197011
ماموریت ائتلاف آمریکا باید پایان یابد

به گزارش بازار، محمد السودانی نخست وزیر عراق بعدازظهر سه شنبه تاکید کرد که در پی حملات اخیر آمریکا به نیروهای حشد الشعبی و مواضع ارتش عراق هیچ تماسی با واشنگتن ندارد. السودانی با اشاره به لزوم پایان دادن به ماموریت ائتلاف آمریکا در عراق تاکید کرد: ما با هرگونه حمله نظامی از هر طرف […]

به گزارش بازار، محمد السودانی نخست وزیر عراق بعدازظهر سه شنبه تاکید کرد که در پی حملات اخیر آمریکا به نیروهای حشد الشعبی و مواضع ارتش عراق هیچ تماسی با واشنگتن ندارد.

السودانی با اشاره به لزوم پایان دادن به ماموریت ائتلاف آمریکا در عراق تاکید کرد: ما با هرگونه حمله نظامی از هر طرف به خاک خود مخالفیم.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق نیز بخشی از مذاکرات برای اخراج نیروهای ائتلاف آمریکایی است، تصریح کرد: ائتلاف آمریکایی با درخواست عراق آغاز شد و با درخواست عراق به پایان می رسد.

نخست وزیر عراق روز گذشته از علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد. السودانی تاکید کرد که عراق تلاش های زیادی برای حفظ ثبات و برقراری صلح انجام داده است و این موضوع را منفعت مشترک ملت های منطقه می داند.

وی در این دیدار مخالفت خود را با هرگونه اقدام یکجانبه مغایر با اصول بین المللی و احترام متقابل به حاکمیت کشورها اعلام کرد.

نخست وزیر عراق در عین حال گفت: این کشور پایبندی خود را به اصول حسن همجواری و برقراری بهترین روابط با کشورهای منطقه نشان داده است، اما در عین حال از کسی شکایتی ندارد. حاکمیت و امنیت عراق

احمدیان همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران به امنیت و ثبات عراق پایبند است و مایل است بر اساس توافقنامه امنیتی مشترک تهران و بغداد عمل کند. به گونه ای که امنیت دو کشور همسایه تضمین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.