افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

درخواست ترامپ از دیوان عالی برای تایید صلاحیت وی در انتخابات

  • کد خبر : 196744
درخواست ترامپ از دیوان عالی برای تایید صلاحیت وی در انتخابات

به گفته بازار، وکلای ترامپ در پرونده ای در دادگاه عالی که پرونده حذف وی از انتخابات کلرادو را بررسی کرده بود، استدلال کردند که حذف وی اقدامی «غیر دموکراتیک» است. اکنون وکلای او به تصمیم دادگاه کلرادو مبنی بر رد صلاحیت وی از نامزدی در این ایالت تحت تأثیر بند «ضد شورش» قانون اساسی […]

به گفته بازار، وکلای ترامپ در پرونده ای در دادگاه عالی که پرونده حذف وی از انتخابات کلرادو را بررسی کرده بود، استدلال کردند که حذف وی اقدامی «غیر دموکراتیک» است. اکنون وکلای او به تصمیم دادگاه کلرادو مبنی بر رد صلاحیت وی از نامزدی در این ایالت تحت تأثیر بند «ضد شورش» قانون اساسی اعتراض دارند.

به گزارش «یوسا تودی»، وکلای ترامپ در حمایت از وی اعلام کرده اند: «شورش نبود» و رئیس جمهور ترامپ چیزی «تحریک» نکرده است. او در هیچ اقدامی که بتوان آن را «عصیان» تلقی کرد «دخیل» نبود.

آنها با استناد به تصمیم سال 1964 در مورد مجالس قانونگذاری ایالتی، استدلال کردند که حق رای آزادانه برای یک نامزد انتخابی، ویژگی بارز یک جامعه دموکراتیک است و هرگونه محدودیت در آن، این اصل را نقض می کند.

بالاترین دادگاه کلرادو در دسامبر حکم داد که ترامپ به دلیل نقشش در تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 و حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره، از نامزدی برای ریاست جمهوری رد صلاحیت شده است. این حکم با استناد به قسمت سوم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی استناد شده است.

ترامپ استدلال کرده است که این ماده نباید در مورد رئیس‌جمهور اعمال شود، و وکلای او می‌گویند که حتی اگر هم اعمال شود، او در هیچ شورشی شرکت نداشته است. درخواست تجدیدنظر ترامپ تا زمانی که دادگاه عالی در مورد پرونده کلرادو رای صادر کند، متوقف شده است.

وکلای او در دادگاه گفته اند که رد صلاحیت ترامپ مشابه همان اقدام غیردموکراتیکی است که ونزوئلا در جریان حذف نامزدی از حزب اصلی مخالف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری انجام داد.

وکلای ترامپ قبلاً هشدار داده بودند که اگر دادگاه فوراً به تلاش‌های رد صلاحیت خود پایان ندهد. آبه در اعتراض به شورش در میان پیروان خود برانگیخت. ترامپ در حال حاضر پیشتاز نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در نوامبر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.