افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

خواص و مضرات انواع آلوی خشک

  • کد خبر : 196684
خواص و مضرات انواع آلوی خشک
آلوی خشک به خاطر چند خاصیت برجسته آن مانند رفع یبوست یا مقابله با پوکی استخوان شناخته‌شده‌تر است. اما فواید بسیار بیشتری دارد که باعث می‌شوند برای بهره بردن از آنها، آلو را در رژیم غذایی اصلی خود قرار دهید. ما در این مقاله قصد داریم انواع آلو خشک را به شما معرفی کنیم

بدون شک آلوی خشک یکی از پرکاربردترین انواع خشکبار است که در هر خانه‌ای مصرف می‌شود. به دلیل کاربردی بودن آلو خشک، شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی استفاده کنید. در نتیجه، خواص آلوی خشک سریع‌تر و بیشتر به بدن شما می‌رسد. آلو خشک انواع مختلفی دارد و برخی از خواص در همه آنها مشترک هستند.

ما نیز در این مطلب قصد داریم به خواص و مضرات آلو خشک و موارد مصرف آن بپردازیم. در ضمن، بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید انواع آلو خشک معرفی می‌کنیم.

 

خواص آلو خشک

این مطلب را معرفی خواص آلو خشک شروع می‌کنیم. این خشکبار فواید زیادی دارد، اما برخی از مهمترین آنها عبارت‌اند از:

 

  1. درمان یبوست

آلو خشک به دلیل داشتن فیبر محلول و نامحلول، خاصیت ملین دارد. این ویژگی در تسریع حرکت مدفوع از طریق روده تاثیر می‌گذارد. برای درمان یبوست، روزانه بین 2 عدد آلو خشک همراه صبحانه بخورید.

 

  1. سلامت استخوان

آلو خشک منبع مهمی از عنصر بور است و باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود. همچنین استفاده از آلو خشک در غذا به بهبود افراد متبلا به پوکی استخوان کمک می‌کند.

 

  1. قند خون و دیابت

فیبر موجود در آلو خشک باعث کاهش جذب مواد به خصوص قندها می‌شود. از طرفی، حساسیت سلول‌ها را به انسولین افزایش می‌دهد و در نتیجه، قند خون را تنظیم می‌کند.

 

  1. سلامت پوست

آلو خشک منبعی غنی از آنتی اکسیدان است و از تجمع چربی و آلودگی در سطح پوست جلوگیری می‌کند. این میوه خاصیت ضد لک، ضد آکنه و ضد التهاب دارد و در سفیدی پوست و مسدود کردن منافذ پوست، اثرگذار است. آلوخشک همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و در جلوگیری از پیری زودرس پوست نقش دارد.

 

مضرات آلو خشک

با اینکه آلو خشک فواید زیادی دارد، ولی نباید از مضرات آن غافل شوید. البته با رعایت تعادل می‌توانید از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید. برخی از مهمترین معایب آلو خشک شامل موارد زیر است:

 

  1. اسهال

فیبر نامحلول و ملین‌های طبیعی موجود در آلو خشک می‌توانند باعث اسهال شوند. همچنین افرادی که به قند فروکتوز حساس هستند، ممکن است دچار اسهال شوند.

 

  1. اعتیاد به ملین

ملین‌های موجود در آلو خشک به‌عنوان مواد مفیدی در بهبود عملکرد روده برای درمان یبوست شناخته شده‌اند. اما با مصرف بیش از حد آلو، بدن شما به آن عادت می‌کند و این باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود.

 

  1. کالری بالا و چاقی

آلو خشک تقریبا کالری بالایی دارد و اگر آن را به میزان زیادی میل کنید و فعالیت بدنی هم نداشته باشید، در نهایت وزن شما را بالا می‌برد.

 

  1. تشدید بیماری‌های کلیوی

معمولا به بیماران کلیوی یا کسانی که مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا هستند، توصیه می‌شود که کمتر آلو خشک مصرف کنند. زیرا این میوه دارای اگزالات است و می‌تواند برای سنگ کلیه مضر باشد.

 

بهترین روش مصرف آلو خشک

شما می‌توانید بنا بر ذائقه و سلیقه خود، آلو خشک را به یکی از روش‌های زیر مصرف کنید:

 

  1. میان وعده

آلو خشک را می‌توان به عنوان یکی از مواد میان وعده استفاده کرد، مثلا می‌توانید آلوخشک را با انواع آجیل مخلوط کنید تا فواید آن چندین برابر شود.

 

  1. پخت و پز

آلو خشک را می‌توان به عنوان یکی از مواد اصلی در طبخ برخی غذاها مثل مرغ شکم پر، ته چین، آلو پلو و خورشت آلو استفاده کرد. در این صورت غذا خوش طعم می‌شود و ارزش غذایی آن هم بالا می‌رود.

 

  1. پودر شده

اگر آلو خشک را نمی‌توانید در غذا استفاده کنید، پودر آن گزینه خوبی به عنوان جایگزین محسوب می‌شود. این پودر در انواع کیک، بستنی، ژله، نان و خورشت‌ها کاربرد دارد.

 

طرز تهیه آلو خشک در خانه

برای تهیه آلو خشک خانگی، آلوها را بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس آب را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی حل شود. بعد از آن، آلوها را در آبکش بریزید و آنها را 2 تا 3 بار به مدت چند ثانیه در آب جوش قرار دهید تا پوست آلوها ترک بخورد.

حال آلوها را در سینی استیل قرار دهید و مراقب باشید که روی هم قرار نگیرند. برای خشک شدن، آنها را 2 تا 5 روز (بسته به قدرت آفتاب) در معرض نور خورشید بگذارید. اما اگر عجله دارید، فر را روشن کنید و درجه آن را بر روی کمترین میزان تنظیم کنید. در فر را کامل نبندید و آلوها را چند ساعت داخل آن بگذارید تا کاملا خشک شوند.

 

خرید آلو خشک مرغوب از بارجیل

بارجیل به عنوان فروشگاهی معتبر، انواع آلو، خشکبار و آجیل را با بهترین کیفیت برای شما ارسال می‌کند. تنوع محصولات بارجیل بی‌نظیر است و شما می‌توانید انواع آلو خشک را با قیمت مناسب و تضمین، به صورت آنلاین سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.