افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

«اژدهای زرد» در مشهد شکار شد + عکس و جزئیات

  • کد خبر : 196348
«اژدهای زرد» در مشهد شکار شد + عکس و جزئیات

در ابتدای شب هفتم بهمن زن جوانی در پیاده رو خیابان میثم جنوبی مشغول صحبت با تلفن بود که ناگهان مرد جوانی گوشی او را گرفت و بلافاصله به کنار موتورسیکلتی که در کنارش بود پرید. از خیابان در همین حین راننده جوان موتورسیکلت پدال گاز را فشار داد و با سرعتی وحشتناک قصد عبور […]

در ابتدای شب هفتم بهمن زن جوانی در پیاده رو خیابان میثم جنوبی مشغول صحبت با تلفن بود که ناگهان مرد جوانی گوشی او را گرفت و بلافاصله به کنار موتورسیکلتی که در کنارش بود پرید. از خیابان

در همین حین راننده جوان موتورسیکلت پدال گاز را فشار داد و با سرعتی وحشتناک قصد عبور از چهارراه را داشت که در همین لحظه چراغ راهنمایی قرمز شد و رانندگان گوشی گاپ با خودروی مزدا برخورد کردند.

از سوی دیگر زن جوانی که طعمه سارقان شده بود در حالی که دستان موتورسواران را به سمت مردم می گرفت، ضمن درخواست کمک از عابران، جیغ و فریاد می زد.

سارقان گوشی که اوضاع آشفته را دیدند مجبور شدند موتورسیکلت را در وسط تقاطع رها کرده و با پای پیاده به کوچه ها و کوچه های خیابان میثم فرار کرده و در تاریکی شب ناپدید شوند.

دقایقی بعد پس از تماس مالباخته، مأموران گشت کلانتری وارد شدند و موتورسیکلت را به کلانتری میرزا کوچوک خان بردند.

زنی که شکار می کند دزد گوشی 8 شهروند دیگر نیز در حین صحبت از تصویر «اژدهای زرد» روی قاب گوشی سارق، فیلم و عکس صحنه سرقت گوشی را در اختیار پلیس قرار دادند و باند جولان «اژدهای زرد» را برجسته کردند.

بدین ترتیب با صدور دستورات ویژه از سوی سرهنگ احمد گردن (رئیس پلیس آگاهی مشهد)، تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری اعضای باند «اژدهای زرد» آغاز شد.

در پی این دستور پلیسی، گروهی تخصصی متشکل از مأموران مجرب و مجرب بازپرسی با نظارت مستقیم سرهنگ علی برزنونی (رئیس کلانتری میرزا کوچ خان)، بررسی پرونده های سرقت را با تحلیل کارشناسی در دستور کار قرار دادند. و سرنخ هایی از سارقان شناخته شده ای پیدا کردند که چند ماه پیش دستگیر شده بودند و پرونده آنها در حال بررسی است.

از سوی دیگر بررسی ها نشان داد سارقان یکی از پلاک های موتورسیکلت را تعویض کرده اند تا در صحنه جنایت شناسایی نشوند. پس از به دست آمدن این اطلاعات و افشای هویت سرکرده باند “اژدهای زرد”، عملیات دستگیری آنها با هماهنگی قضایی و با نظارت سرهنگ میش مست (رئیس اداره کارآگاهی کلانتری) آغاز شد که به شرح زیر در همان روز یک دستگاه موتورسیکلت با مشخصات موتورسیکلت توقیف شده از محل سرقت شد که این تصادف در سامانه رایانه ای پلیس ثبت شد.

اگرچه این ماجرا باعث تعجب کارآگاهان شد، اما سرنخ بسیار مهمی برای شناسایی اعضای باند فوق الذکر تلقی شد. به همین دلیل پلیس با توجه به تجربه فرمانده انتظامی مشهد وارد عمل شد و مرد جوانی که در کلانتری پنجتون از سرقت موتورسیکلت خبر داده بود برای جمع آوری موتورسیکلت خود به کلانتری میرزا کوچوک خان مراجعه کرد.

وی در خصوص ماجرای سرقت موتورسیکلت به ماموران دایره تحقیق گفت: با یکی از دوستانم به پارک منطقه پنج تن رفته بودیم، در آنجا موتورسیکلت را قفل کردم و برای خرید خودرو به بلوار شهید رستمی رفتیم، اما وقتی به پارک، یک دنباله از آن موتور سیکلت نبود. به همین دلیل به کلانتری پنجتون رفتیم و بابت سرقت موتورسیکلت شکایت کردیم….

زمانی که هویت شاکی سرقت در مدارک پلیس ثبت شد، ناگهان ماموران در کمال ناباوری حلقه های قانون را به دستان مالباخته گره زدند. این مرد جوان با ورود رئیس کلانتری به اتاق بازپرسی با تعجب به ماموران پلیس ادامه داد و به این ترتیب بازجویی ها در حالی ادامه یافت که شاکی سرقت موتورسیکلت هر لحظه در فاصله بین سوالات ماموران تحقیق و تفحص در حال اختراع داستانی بود. در معضل تاریخ، باطل راکد می ماند. دقایقی بعد این جوان لب به اعتراف گشود و راز باند “اژدهای زرد” را فاش کرد: برادرم و یکی از دوستانش در مناطق شهری اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه می کنند.

آن شب پس از سرقت گوشی ماجرای تصادف را فاش کردند و برای اینکه پلیس نتواند جلوی آنها را بگیرد، نقشه سرقت موتورسیکلت را طراحی کردم! و به همراه همدست برادرم برای تحویل این نوع موتورسیکلت به کلانتری رفتیم و…

با دستگیری دو متهم که اقدام به گمراهی پلیس کرده بودند، پیگیری اطلاعاتی برای دستگیری دو سارق حرفه ای گوشی وارد مرحله جدیدی شد و سارقان گوشی در دو عملیات ضربتی در حالی که پرونده سرقت در جریان بود دستگیر شدند اما موفق نشدند. قبل از.

همزمان و با دستورات ویژه قضایی، عملیات کارآگاهان برای شناسایی اختلاس گران و دستگیری سایر اعضای مرتبط با «اژدهای زرد» ادامه دارد، چراکه تحقیقات نشان می‌دهد یکی از سارقان دو کت یکی در بالا به تن داشته است. دیگری و پس از ارتکاب جنایت بلافاصله یکی از کاپشن های خود را درآورد تا سارقان نتوانند وی را شناسایی کنند. این در حالی است که تا کنون 17 نفر کسانی را که دارایی خود را از دست داده اند شناسایی کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.