افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

10 کار رایج که در برخی از کشورهای جهان ممنوع و مشکل ساز است

  • کد خبر : 196323
10 کار رایج که در برخی از کشورهای جهان ممنوع و مشکل ساز است

اکثر مردم در سفر به کشورهای دیگر سعی می کنند مودب و محترمانه رفتار کنند. با این حال، تفاوت‌های فرهنگی به این معناست که آنچه در یک کشور عادی است در نقطه‌ای دیگر از جهان توهین‌آمیز تلقی می‌شود. به همین دلیل ممکن است ناخواسته و ناآگاهانه دچار مشکل شوید. این امر باعث می شود قبل […]

اکثر مردم در سفر به کشورهای دیگر سعی می کنند مودب و محترمانه رفتار کنند. با این حال، تفاوت‌های فرهنگی به این معناست که آنچه در یک کشور عادی است در نقطه‌ای دیگر از جهان توهین‌آمیز تلقی می‌شود. به همین دلیل ممکن است ناخواسته و ناآگاهانه دچار مشکل شوید.

این امر باعث می شود قبل از سفر به کشورها، فرهنگ آنها را مطالعه کنید. در زیر با چند نمونه از این موارد آشنا می شویم.

1- نشان دادن کف پا

در بسیاری از نقاط جهان آشکار کردن کف پا اشکالی ندارد، اما در برخی از مناطق شرق آسیا، هند یا خاورمیانه این کار توهین آمیز تلقی می شود. کف پاها پایین ترین و کثیف ترین قسمت بدن به حساب می آیند، بنابراین نمایش آن ها ناپسند تلقی می شود.

2- بالا بردن انگشت شست

در افغانستان یا حتی یونان یا ایتالیا، اگر کسی انگشت شست را بلند کند، این حرکت را معادل نشان دادن انگشت وسط می دانند.

3- مست شوید

در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله فرانسه، ایتالیا یا اسپانیا، مست کردن یک چیز بد تلقی می شود. ساکنان این کشورها از مصرف زیاد مشروبات الکلی تا حد مسمومیت اجتناب می کنند.

4- رفتار صمیمانه داشته باشید

روس ها در برخورد با غریبه ها محتاط هستند. در روسیه، اگر به یک غریبه فقط برای اینکه صمیمی و صمیمی باشید لبخند بزنید، مردم تصور می کنند که شما مشکل روانی دارید.

5- لیوان خود را پر کنید

در ژاپن و کره جنوبی ریختن نوشیدنی در لیوان پس از خالی شدن آن بدشانسی محسوب می شود و اعتقاد بر این است که باعث بدشانسی می شود. در عوض باید منتظر بمانید تا شخص دیگری لیوان شما را پر کند.

6- با دست چپ غذا بخورید

در هند، سریلانکا یا بخش‌هایی از خاورمیانه، دست چپ فقط برای کارهای خاصی مانند شستشو بعد از استفاده از حمام استفاده می‌شود. به همین دلیل در این کشورها اعتقاد بر این است که نباید از این دست برای غذا خوردن استفاده کرد. استفاده از دست چپ در حین غذا خوردن باعث ایجاد نگاه های وحشتناک از سوی دیگران می شود.

7- انعام بدهید

در آمریکا انعام دادن بسیار جدی است و قوانین خاصی دارد. اگر باید انعام پیشخدمت ها را داشته باشید، باید بین 15 تا 20 درصد صورتحساب شما باشد. کارکنان هتل انعام ندادن را توهین می دانند. این مشکل در مورد رانندگان تاکسی نیز صدق می کند. برعکس، انعام دادن در ژاپن توهین محسوب می شود.

8- انگشت خود را نشانه بگیرید

در بسیاری از کشورها، اشاره کردن با انگشت، به ویژه به سمت دیگران، رفتار بسیار بی ادبانه تلقی می شود.

9- آروغ نزنید

اگر به ژاپن یا کره جنوبی می روید، بی ادبی آروغ زدن را فراموش کنید. در این کشورها آروغ زدن با صدای بلند راهی برای ابراز قدردانی از آشپز و در عین حال خنک کردن غذا در نظر گرفته می شود.

10- عکس بگیرید

در بسیاری از کشورهای جهان، عکس گرفتن از افراد دیگر بسیار توهین آمیز تلقی می شود. در چنین شرایطی، قبل از گرفتن عکس از افراد دیگر، ابتدا باید از آنها بپرسید که آیا می خواهند این کار را انجام دهند یا خیر.

آنچه دیگران می خوانند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.