افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

زیان تجمعی کارخانه ذوب آهن اصفهان به 6 میلیارد رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 196223
زیان تجمعی کارخانه ذوب آهن اصفهان به 6 میلیارد رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کوهی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن بر اساس صورت های مالی که در 8 اسفند سال گذشته منتشر کردیم، 6 میلیارد تومان زیان انباشته، بدهی معوق وام و ضمانت نامه داشته است. 18 میلیارد تومان. بر این اساس سه میلیارد تومان بدهی بابت سود سهامدار […]

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کوهی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شرکت ذوب آهن بر اساس صورت های مالی که در 8 اسفند سال گذشته منتشر کردیم، 6 میلیارد تومان زیان انباشته، بدهی معوق وام و ضمانت نامه داشته است. 18 میلیارد تومان. بر این اساس سه میلیارد تومان بدهی بابت سود سهامدار اصلی است. قسمتی از این تعهد ما بود.

وی ادامه داد: از این حیث یکی از برنامه های اساسی که در مجمع تعیین و به تصویب هیات مدیره رسید اصلاح ساختار مالی شرکت بود که عملا از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها این کار را انجام دادیم و توسط کارشناسان قضایی ارزیابی شدیم. افسران .

ارزش سرمایه گذاری جدید به 71 همات رسید

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: با اصلاحات انجام شده سی متر کارشناس آذرماه امسال ارزش سرمایه گذاری جدید و تجدید ارزیابی دارایی ها را 71 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که هم اکنون توسط کارشناس حقوقی و سپس سهامداران و مجمع و در نهایت از طریق کیسه در حال بررسی است. بورس و مراجع قانونی بازار سرمایه پذیرفته می شود.

کوهی تصریح کرد: نتیجه این اقدام حذف ذوب آهن از ماده 141 و آزاد شدن دست شرکت در رابطه با صدور ضمانت نامه، گردش مالی و … خواهد بود.

تراز عملیاتی ذوب آهن در شش ماهه امسال مثبت شد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه های دیگر در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش سرمایه و مطالباتی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا اقدامات قانونی در این زمینه انجام شود تا اثرات اصلاح ساختار مالی این شرکت به دنبال داشته باشد. ساختار مالی در صورت های مالی امسال دیده می شود و این به مثبت شدن تراز مالی شرکت کمک می کند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تراز عملیاتی این شرکت در 6 ماهه نخست امسال را نسبت به مدت مشابه سال گذشته مثبت دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هزینه های شرکتی مانند ذوب آهن که حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد، در حال افزایش است و این در حالی است که امسال یک ریال به وام های قبلی اضافه نکرده ایم، اما بخشی از بدهی را پرداخت کرده ایم و تمدید آن بر سود و زیان شرکت تاثیر می گذارد. بازار سرمایه

کوهی ادامه می دهد که تلاش می کنیم وارد پروژه های ارزشمندی شویم افزا شویم بیان کرد: به عنوان مثال در بودجه سال آینده تولید ریلی را به 70 هزار تن رسانده ایم و هدف گذاری کرده ایم، اما باید اینها را به سفارشات و قراردادهایی تبدیل کنیم که ظرفیت این کار را در سال های آینده با توسعه فراهم کند. برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی انجام شده است

16 طرح زیست محیطی در ذوب آهن در حال اجراست

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به پروژه های زیست محیطی این شرکت اشاره کرد و گفت: سند جامع زیست محیطی ذوب آهن در 22 سال گذشته زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می شود که بر اساس آن 16 پروژه ما انجام شده است. به تایید سازمان محیط زیست استان رسیده و چهار پروژه بزرگ و سایر پروژه های زیست محیطی نیز در دستور کار قرار دارد.

کوهی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مرکزی ذوب آهن را یکی از پروژه های مهم سال آینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه با خطر کم آبی مواجه هستیم، ضروری است آب مورد نیاز ذوب آهن از منابع دیگر تامین شود. از جمله تاسیس تصفیه خانه مرکزی است که آب مورد نیاز ذوب آهن از تصفیه خانه فاضلاب اصفهان و سایر شهرها مطابق با استانداردهای زیست محیطی تامین می شود.

وی با بیان اینکه مصرف آب سیستم ریخته گری آهن 2 هزار مترمکعب در ساعت است، خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه 750 تا 850 مترمکعب پساب قابل استفاده با هزار متر مکعب آب تامین می کند و با این طرح 30 آب را پوشش می دهد. درصد مصرف ذوب آهن از زاینده رود تامین می شود، رودخانه کاهش می یابد. همچنین سهم ذوب آهن در حمل و نقل آب دریا 20 درصد است و با اجرای آن، برداشت ذوب آهن از زاینده رود به صفر می رسد.

کوهی از نیاز تجدید نظر (تعمیرات) سیستم های شرکت ذوب آهن تاکید کرد و گفت: این مهم نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد.

وی افزود: اقدام دیگری که در سال آینده انجام خواهیم داد پروژه PCI است که سال هاست بنا به دلایلی متوقف شده است در حالی که اگر این طرح به مدار تولید برسد مصرف کک را بین 100 تا 120 کیلوگرم در تن کاهش می دهد.

ریخته گری آهن به مسائل زیست محیطی توجه داشته است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به خبرنگار مهر در باره اقدامات این شرکت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای واحد کک سازی، تصریح کرد: این شرکت در طول 53 سال فعالیت خود تمامی استانداردهای لازم را برای عدم آلودگی آب، خاک و هوا رعایت کرده است. به عنوان مثال میزان فضای سبز در این کارخانه 10 برابر استاندارد مورد قبول سازمان محیط زیست است و ما برای احترام به محیط زیست همشهریان و همسایگان از آن نگهداری می کنیم.

وی ادامه داد: 16 طرح از 30 طرح در سند جامع محیط زیست مورد تایید سازمان محیط زیست بوده و تعدادی از آنها اجرایی شده است که نشان می دهد ذوب آهن از گذشته به مسائل زیست محیطی توجه داشته است.

کوهی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل آلودگی که در مبدل هستند سه هزار میلی گرم در 230 در هر متر مکعب معمولی میلی گرم ما آن را به حالت عادی رساندیم، در حالی که استاندارد جهانی 200 است میلی گرم هر متر مکعب معمولی و این برای ذوب آهن 920 میلیارد تومان هزینه داشته است.

بهسازی ریخته گری آهن روی میز شورای عالی محیط زیست

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در باره نیاز اعتباری این شرکت برای استانداردسازی سیستم های کنترل کارخانه، گفت: پیشنهاد اصلاح و استانداردسازی سیستم ها توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در شورای عالی محیط زیست ارائه شد و این درخواست استان اصفهان بود. به دستور نایب رئیس اول کمیسیون امور زیربنایی درحال حاضر بررسی شده است و امیدواریم طی جلسات آتی در این مورد باشد بار خبرهای خوبی برای رسانه ها داریم.

کوهی افزود: این پیشنهاد مکتوب به استان و مدیران عامل نیز ارسال شده است. محیط زیست و مدیریت بحران دولت است و به صورت مشترک در حال انجام آن هستیم.

وی ادامه داد: در دوران تحریم، بسیاری از شرکت ها و افرادی که با هم ارتباط دارند فن آوری و تکنولوژی را با ما داشتند، ارتباط ما را قطع کردند، گفت: نتیجه قطع این است که با مهندسان داخلی، مشاوران آموزش دیده و شرکت های دانش کشورمان ارتباط بسیار قوی برقرار کردیم و قصد داریم این کار را انجام دهیم. بقیه برنامه های توسعه با گروه های دانش.

85 درصد قطعات مکانیکی لازم برای ریخته گری آهن در داخل ساخته می شود

کوهی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته جلسات زیادی با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری داشتیم و اکنون در حال عقد قرارداد با آنها هستیم، تصریح کرد: ذوب آهن در حوزه مشاغل دانش بنیان رانده شده است و امروز 85 درصد از قطعات مکانیک نیازهای ریخته گری آهن در داخل انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در افق 1404 باید تولید فولاد را به 50 میلیون تن برسانیم در حالی که اکنون حدود 34 میلیون تن انواع محصولات تولید می کنیم، افزود: با توجه به برنامه ریزی های توسعه ای که در دست داریم. دستور کار، احتمالا تا سال 1406. یا نهایتاً تا سال 1408 تولید را به 50 میلیون تن برسانیم.

کوهی ظرفیت اسمی تولید کارخانه ذوب آهن را سه میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: با وجود این کمبود مواد اولیه تولید سنگ و زغال سنگ را در بازار، اوراق بهادار و مزایده تامین می کنیم. “.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.