افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

تولید داخلی موز برای اولین بار در سیستان و بلوچستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 196113
تولید داخلی موز برای اولین بار در سیستان و بلوچستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از برنامه های مهمی که در حال حاضر در حال انجام هستیم توسعه گلخانه ها در ایران است. از این نظر تلاش های زیادی برای بازاریابی و ارتقای کیفیت تولید انجام دادیم. در گذشته برای گسترش گلخانه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از برنامه های مهمی که در حال حاضر در حال انجام هستیم توسعه گلخانه ها در ایران است. از این نظر تلاش های زیادی برای بازاریابی و ارتقای کیفیت تولید انجام دادیم. در گذشته برای گسترش گلخانه ها به کشورهای خارجی وابسته بودیم. خوشبختانه به جایی رسیده ایم که به بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه در توسعه گلخانه ها کمک می کنیم. امروز حدود 4 میلیون تن محصول گلخانه ای با کیفیت داریم که در سبد صادراتی کشور قرار دارد.

وی درباره ساخت مدرن ترین گلخانه در ایران گفت: این گلخانه توسط رئیس جمهور در استان زنجان به بهره برداری رسید. با مشارکت بخش خصوصی و دولت و حمایت از تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی حدود 2 میلیارد تومان برای این گلخانه سرمایه گذاری شد. این گلخانه سالانه 15000 تن محصول تولید می کند که صادر می شود.

برومندی درباره گیاهان دارویی گفت: حدود 2300 گیاه دارویی در ایران داریم. در حال حاضر حدود 251 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گیاهان دارویی است و حدود 400 هزار تن گیاه دارویی تولید می کنیم. نکته مهمی که این دولت به آن توجه ویژه ای داشته است جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی و تقویت زنجیره های تولیدی است.

وی افزود: در حال حاضر گیاهان دارویی حدود 200 میلیارد دلار گردش مالی در دنیا دارند. خوشبختانه کشور ما از نظر تنوع گیاهان دارویی در این زمینه کار زیادی دارد. در سه سال گذشته دو پالایشگاه بزرگ گیاهان دارویی در کشور راه اندازی شده است. در این پالایشگاه عصاره گیاهان دارویی استخراج می شود که به عنوان پایه بسیاری از محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

برومندی تصریح کرد: گیاهان دارویی اساساً گیاهان کم آب هستند و کشور ما جزو مناطق خشک و نیمه خشک است. بنابراین در این زمینه کار زیادی وجود دارد. از این حیث وزیر برنامه های متعددی را به مجلس ارائه کرده و در حال اجرای آن هستیم. انتظار می رود در این دولت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گیاهان دارویی بیفتد.

وی درباره اهمیت باغداری گفت: حدود 3 میلیون هکتار در ایران باغ داریم. 18 درصد از اراضی کشاورزی کشور در اختیار اداره باغبانی و باغداران ایران است. همچنین 38 درصد اشتغال در بخش کشاورزی در بخش باغبانی ایران است. یعنی 45 درصد از درآمد ارزی کشور صرف باغداری می شود. در کشور تقریبا 26 میلیون تن محصولات باغی با خودکفایی کل تولید می شود. با این حال، برخی از محصولات گرمسیری مانند موز، آناناس، انبه و نارگیل وارداتی هستند. البته برای پاسخگویی به تقاضای این محصولات، موز برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و در سواحل مکران تولید می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.