افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

نتایج یک مطالعه جدید: هند تقسیم شده است!

  • کد خبر : 195941
نتایج یک مطالعه جدید: هند تقسیم شده است!

هند در زیر زمین تغییرات شدیدی را تجربه می کند و یک مطالعه جدید نشان می دهد صفحه قاره هند ممکن است به دو قسمت تقسیم شود. در حالی که شما فکر می کنید که در طی این فرآیند، یک صفحه تکتونیکی به صورت عمودی به دو قطعه جداگانه تقسیم می شود، دانشمندان […]


هند در زیر زمین تغییرات شدیدی را تجربه می کند و یک مطالعه جدید نشان می دهد صفحه قاره هند ممکن است به دو قسمت تقسیم شود.

در حالی که شما فکر می کنید که در طی این فرآیند، یک صفحه تکتونیکی به صورت عمودی به دو قطعه جداگانه تقسیم می شود، دانشمندان ادعا می کنند که این تغییر به صورت افقی رخ می دهد و در واقع صفحه قاره هند در حال فرورانش است و به لایه های جداگانه تقسیم می شود.

بحث های زیادی در جامعه علمی در مورد علت تشکیل فلات تبت وجود داشته است. اما نظریه جدیدی که در کنفرانس اتحادیه جغرافیایی آمریکا در دسامبر 2023 ارائه شد، ادعا می‌کند که صفحه هند در حال “شکستن” است. به این معنا که بالاتر بودن دو بخش صفحه در واقع توضیحی برای خیزش عظیم تبت ارائه می دهد، در حالی که قسمت پایین به گوشته زمین می رسد.

در این مطالعه، سایمون کلمپرر از دانشگاه استنفورد و همکارانش پس از بررسی سطح هلیوم در چشمه های تبت، استدلال خود را بیان کردند. بر اساس تحقیقات آنها در این مطالعه، که در بایگانی باز ESS موجود است و هنوز توسط سایر محققان تأیید نشده است، الگویی کشف شد که نشان می دهد گوشته به اندازه کافی به سطح زمین برای عنصر کمیاب هلیوم-3 نزدیک بوده است. چشمه های شمال تبت اما در جنوب تبت وضعیت متفاوت است و عنصر هلیوم-4 که ​​فراوان‌تر است بیشتر دیده می‌شود که نشان می‌دهد صفحه هنوز در آنجا شکسته نشده است.

پروفسور Douwe van Hinsbergen از دانشگاه اوترخت در مورد این مفهوم در مجله Science صحبت کرد. ون هینسبرگن، که یکی از نویسندگان این مطالعه نیست، گفت:ما نمی دانستیم که قاره ها می توانند این گونه رفتار کنند و این برای علم زمین جامد اساسی است.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.