افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

راهنمای سفر به شهر ساحلی باتومی گرجستان

  • کد خبر : 19575
راهنمای سفر به شهر ساحلی باتومی گرجستان

باتومی شهر آرامش و زیبایی است. شهری که یکی از زیباترین بنادر قفقاز به حساب می آید. این شهر در غرب گرجستان و در سواحل دریای سیاه قرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان به شمار می رود. در گذشته مردم محلی از تجارت با همسایگان خود و البته با شهر و کشورهای […]

باتومی شهر آرامش و زیبایی است. شهری که یکی از زیباترین بنادر قفقاز به حساب می آید. این شهر در غرب گرجستان و در سواحل دریای سیاه قرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان به شمار می رود. در گذشته مردم محلی از تجارت با همسایگان خود و البته با شهر و کشورهای دور درآمد کسب می کردند. این شهر در طول تاریخ همواره با موقعیت استراتژیک و طبیعی خود از سایر شهرها متمایز بوده است. از قرن هجدهم باتومی تحت سلطه عثمانی ها بود و پس از جنگ ترکیه و روسیه، این شهر بخشی از گرجستان شد. پس از ایجاد باکو، باتومی به عنوان یک پایانه دریایی مهم در دریای سیاه در نظر گرفته می شود. برای اطلاعات کامل این شهر با راهنمای سفر باتومی در مجله گردشگری همراه باشید امروز پرواز کن بیا همراه

خرید بلیط هواپیما باتومی

درباره شهر باتومی در گرجستان

باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که به خاطر سواحل زیبا، طبیعت زیبا و مردمی خونگرم معروف است. شهری با خیابان های عریض، درختان ماگنولیا و میدان هایی با مجسمه های بزرگ که جلوه یک شهر مدرن اروپایی را به نمایش می گذارد.

از نظر جغرافیایی شهر باتومی در جنوب غربی گرجستان و در کنار دریای سیاه و در 15 کیلومتری شمال مرز ترکیه قرار دارد. پالایشگاه نفت باتومی از نفت لوله کشی شده از باکو استفاده می کند. در باتومی، صنایعی مانند کشتی سازی، ماشین سازی، تولید مبلمان و بسیاری از صنایع کوچک دیگر رشد قابل توجهی داشته اند.

این در حالی است که علاوه بر توسعه صنایع، گردشگری نیز در این شهر پیشرفت چشمگیری داشته است. باغ های فراوان با گیاهان خاص، باغ های چای و مرکبات در کنار چشم انداز زیبای تشکیل شده توسط دریای سیاه، این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

بهترین زمان برای سفر به باتومی

تابستان بهترین زمان برای سفر به باتومی هستند. شهر در این فصل شلوغ و پر جنب و جوش می شود و رستوران ها و کافه های کنار دریا مملو از گردشگرانی است که به دلیل آب و هوای معتدل برای لذت بردن از سواحل آمده اند. با این حال، کسانی که ترجیح می دهند در زمان های خلوت تر از باتومی دیدن کنند، باید در پاییز از این شهر دیدن کنند. طبیعت گردی و کمپینگ در فصل بهار بسیار پرطرفدار است و اگر به اسکی علاقه دارید، در زمستان از باتومی دیدن کنید.

آب و هوای باتومی

آب و هوای باتومی به شدت تحت تأثیر جریان های هوای دریای سیاه است، در نتیجه باران در اکثر فصول سال رایج است. این باران باتومی را به مرطوب ترین شهر گرجستان تبدیل کرده است. باتومی به دلیل آب و هوای نیمه مرطوب دریایی اش شناخته شده است. زمستان های سرد و بدون برف و تابستان های گرم دارد.

جاذبه های شهر باتومی

جاذبه های گردشگری باتومی

جاذبه های گردشگری مختلف در شهر قدیمی باتومی باعث شده تا گردشگران با هر سلیقه ای از سفر به این شهر لذت ببرند. از جاذبه های تاریخی باتومی، موزه ها، کلیساها و برج ها گرفته تا پارک ها و باغ ها و سواحل، می توانید سفری متفاوت به این شهر داشته باشید. در ادامه تعدادی از معروف ترین جاذبه های شهر باتومی را به شما معرفی می کنیم.

عاشقان مجسمه علی و نینو که ملاقات نمی کنند!

مجسمه علی و نینو یکی از بناهای معروف شهر باتومی است که به نماد این شهر تبدیل شده است. این سازه که به مجسمه عشق نیز معروف است، تصویر دو جوان را نشان می دهد که نمی توانند یکدیگر را ملاقات کنند. این سازه با طراحی خاص خود ۸ متر طول دارد و داستان یک نوجوان آذربایجانی و یک دختر گرجی را روایت می کند. زیبایی این مجسمه در شب با نورهای قرمز و آبی چند برابر می شود.

ساختمان تئاتر باتومی با مشاهده معماری باستانی شهر.

ساختمان تئاتر باتومی نمونه ای از معماری باستانی این شهر است. ساخت آن در سال 1952 به پایان رسید و علاوه بر اهمیت تاریخی بنا، برای ادبیات باتومی بسیار مهم است. آثار مهم ادبی باتومی را می توانید بر روی دیوارهای ساختمان تئاتر ببینید.

میدان اروپا، باتومی

میدان تئاتر به یک کپی از مجسمه نپتون نگاه کنید!

این میدان که با نام‌های نپتون و پوزیدون نیز شناخته می‌شود، در کنار تئاتر باتومی قرار دارد. در مرکز میدان مجسمه نپتون و یک فواره پوشیده از طلا وجود دارد. البته باید اشاره کنیم که مجسمه اصلی نپتون در شهر بولونیای ایتالیا قرار دارد.

Plaza de la plaza آشنایی با فرهنگ مردم گرجستان

بخش مهمی از زندگی روزمره مردم شهر را می توان در میدانی دید که مردم برای تماشای کنسرت ها و نمایش های هنری دور این میدان جمع می شوند. همچنین می توانید در کافه ها و رستوران های اطراف این میدان از طعم غذاهای گرجی لذت ببرید.

چرخ فلک باتومی از بلندی به شهر نگاه می کند

اگر دوست دارید منظره شهر را از بالا ببینید، حتما از چرخ و فلک نزدیک برج الفبا دیدن کنید. این چرخ و فلک یکی از تفریحات باتومی است که مورد استقبال مردم و گردشگران قرار می گیرد.

چرخ فلک باتومی

بندر باتومی به فانوس دریایی نگاه کنید

بندر باتومی یکی از منابع اصلی درآمد ساکنان این شهر و یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود. فانوس دریایی این بندر در سال 1882 توسط مهندسان فرانسوی ساخته شد.

کلیسای مریم مقدس

در چند قدمی مرکز شهر، فرصت دیدن کلیسای قرن نوزدهمی سانتا ماریا را از دست ندهید. معماری این بنا به سبک نئوگوتیک است و کنده کاری های روی دیوارهای این کلیسا شما را مجذوب خود می کند. در سفر به باتومی حتما شرکت در جشنواره بین المللی باتومی را در برنامه خود قرار دهید.

از جشنواره های باتومی می توان به جشنواره موسیقی و جشنواره تابستانی اشاره کرد. دیگر جاذبه های شهر باتومی عبارتند از:

  • دلفیناریوم یا پارک دلفین ها
  • باغ گیاه شناسی ملی
  • تله کابین
  • مربع زیبا
  • میدان اروپا
  • برج الفبا
  • آکواریوم باتومی
هتل های باتومی

بهترین هتل های باتومی

اقامتگاه های مختلفی برای گردشگران در باتومی وجود دارد. کسانی که برای مقاصد تجاری به باتومی سفر می کنند یا به دنبال اقامتی مجلل هستند، می توانند در بهترین هتل های پنج ستاره این شهر اقامت کنند. کسانی که با قیمت ارزان سفر می کنند به راحتی می توانند متل ها، هتل آپارتمان ها و هتل های ارزان و راحت پیدا کنند. برخی از بهترین هتل های باتومی که می توانید برای اقامت انتخاب کنید عبارتند از:

  • هتل رادیسون بلو
  • هتل هیلتون
  • هتل پارک باتومی
  • هتل کالیپسو
  • هتل آدمیرال
رزرو آنلاین هتل در باتومی

حمل و نقل در باتومی

در سفر به باتومی دیگر نگران هزینه های سفر نخواهید بود. انواع وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر برای استفاده گردشگران موجود است که استفاده آسان و کم هزینه می باشد.

اتوبوس: باتومی تعداد محدودی خطوط اتوبوس دارد که می توانید به راحتی از آنها برای رفتن به جاذبه های گردشگری استفاده کنید.

روتکا: مینی‌بوس‌هایی که در گرجستان به نام مارشوتکا شناخته می‌شوند، در این شهر فراوان هستند. مزیت آنها این است که نیازی به ماندن در ایستگاه خاصی نیست و با تکان دادن دست مسافر را می ایستند و سوار می کنند.

دوچرخه: در باتومی مسیرهای دوچرخه قرمز رنگی وجود دارد که به خارج از باتومی می روند و به طول 8 کیلومتر در امتداد دریای سیاه امتداد دارند. همچنین امکان کرایه دوچرخه در ساحل باتومی وجود دارد.

پیاده روی: یکی از بهترین راه ها برای گشت و گذار در شهر پیاده روی است، زیرا باتومی شهر بزرگی نیست و بسیاری از جاذبه های آن را می توان با پای پیاده دید.

استفاده از دوچرخه در باتومی

مراکز خرید باتومی | از کجا بخریم؟

اگر اهل خرید هستید، می توانید اقلام مختلفی را در باتومی خریداری کنید. وسایل الکترونیکی، عطر، لباس و غیره. اما اگر به دنبال خرید سوغاتی از باتومی هستید، شاید بهترین گزینه محصولات دست ساز باشد. فنجان هایی با کنده کاری روی چوب و صنایع دستی بسیار که می توانند گزینه مناسبی برای هدیه باشند. اگر به دنبال یک مرکز خرید خوب در باتومی هستید، می توانید یکی از مراکز خرید زیر را انتخاب کنید.

  • مرکز خرید سنترو کاپارول
  • مرکز خرید باتومی
  • مرکز خرید باتومی پلازا
  • بازار هوپا
  • فروشگاه گالری هنری

غذاهای محلی گرجستان چه بخوریم

غذاهای گرجستانی ترکیبی از غذاهای اروپایی و خاورمیانه است. این غذاها خیلی تلخ و تند نیستند و از گوشت، شیرینی، کوفته، پنیر و سبزیجات تشکیل شده است. در این غذاها از موادی مانند گردو، انار، پیاز، سیر، گشنیز تازه، لوبیا، بادمجان، اسفناج و آلو استفاده می شود. از معروف ترین غذاهای باتومی که در سفر به این شهر حتما باید امتحان کنید عبارتند از:

  • خاچاپوری
  • چربولی
  • آقا
  • جنکالی
  • صدف خوراکی
  • لوبیو

بهترین رستوران های باتومی | کجا غذا بخوریم

اگر می خواهید غذاهای باتومی را امتحان کنید، حتما به یکی از رستوران های معروف شهر باتومی که در ادامه ارائه می شود، بروید.

  • رستوران مونیخ
  • رستوران آجاریانو
  • قلب رستوران باتومی
رستوران های باتومی

خرید بلیط هواپیما باتومی

برای تهیه بلیط هواپیما باتومی می توانید از خطوط هوایی مختلف بلیط تهیه کنید. در میان خطوط هوایی، ترکی، امارات، اوکراین و آذربایجان از محبوب ترین خطوط هوایی هستند. در این میان، ترکیه و اوکراین ارزان تر هستند و زمان توقف کمتری دارند. ترکیش ایرلاینز روزانه پروازهایی از فرودگاه امام خمینی تهران دارد که نسبت به سایر ایرلاین ها مقرون به صرفه است. خطوط هوایی اوکراین یکی از مدرن ترین ناوگان هواپیمایی جهان است و ترکیش ایرلاینز چهارمین شرکت بزرگ دنیا از نظر مسیرهای پروازی است و در حال حاضر رتبه اول پروازهای بدون توقف را در اروپا دارد.

خطوط هوایی ترکیه

به باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان سفر کنید

چند سالی است که سفر به باتومی گرجستان در بین گردشگران بسیار محبوب شده است. دور از انتظار نیست که شهر سرسبز و ساحلی با مردمانی خونگرم، غذاهای لذیذ و تفریحات شبانه جذاب گردشگران زیادی را به خود جذب کند. به خصوص به دلیل امنیت بالای شهر که به مردم اجازه می دهد شب ها با خیال راحت در خیابان های شهر قدم بزنند.

اگر قبلا به باتومی سفر کرده اید، تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد سفر به باتومی

در سفر به باتومی چه نوع تفریحی را می توان تجربه کرد؟

قایق سواری در دریاچه ها و رودخانه های اطراف باتومی، قایقرانی، پارک آبی، شنا با دلفین ها، چتربازی، فلای بورد از جمله فعالیت هایی است که می توانید در سفر به باتومی تجربه کنید.

آیا امکان استفاده از مترو در باتومی وجود دارد؟

نه باتومی مترو ندارد، اما می توانید از اتوبوس برای حرکت در شهر استفاده کنید.

سوغاتی های باتومی چیست؟

نوعی کلاه نمدی به نام پاپک، فنجان آبخوری به نام کانتاسی، شکلات های دست ساز از جمله سوغاتی های باتومی است.

بهترین زمان برای سفر به باتومی چه زمانی از سال است؟

پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به باتومی، لذت بردن از آب و هوای مطبوع و شنا در دریای سیاه است.

نوشته شده توسط راهنمای سفر باتومی شهر ساحلی گرجستان اولین بار در مجله گردشگری پدیدار شد. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.