افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

20 تخلف راهنمایی و رانندگی که نمره منفی دارند کدامند؟

  • کد خبر : 195573
20 تخلف راهنمایی و رانندگی که نمره منفی دارند کدامند؟

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز کاشیر معاون آموزش و فرهنگ راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تعریف نمره گواهینامه منفی و عیوب حادثه ساز گفت: به عیب هایی که باعث ایراد می شود قطعا رتبه های منفی تعلق می گیرد. پلیس راهنمایی و رانندگی به برخی تخلفات از جمله تصادفات نمره منفی می […]

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز کاشیر معاون آموزش و فرهنگ راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تعریف نمره گواهینامه منفی و عیوب حادثه ساز گفت: به عیب هایی که باعث ایراد می شود قطعا رتبه های منفی تعلق می گیرد. پلیس راهنمایی و رانندگی به برخی تخلفات از جمله تصادفات نمره منفی می دهد که علاوه بر اعمال قانون باعث تخلف می شود. این مدرک با مقاطع دیگر تفاوت زیادی دارد. به گونه ای که نمره پلیس یک نمره منفی و یک نمره مثبت است و راننده برای رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی فرد متخلف را به نشانی می رساند.

معاون آموزش و فرهنگ راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: هر نوع تخلفی که مقبولیت و خطر خطر بالاتری داشته باشد تخلف حادثه ساز نامیده می شود. در ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات، 20 مورد تخلف وجود دارد که موجب تصادفاتی می شود که دارای امتیاز منفی بوده و در مواردی موجب خارج شدن راننده وسیله نقلیه از خدمت می شود.

سرهنگ کشیر بیان کرد: در جدول نمره منفی که شامل تخلفات منجر به تصادف می شود 20 موضوع ذکر شده و نمرات منفی و اعمال قوانین آن از جمله حرکات مشهود مانند موتورسواران و خودروها جریمه 150 هزار تومانی و 8 امتیاز منفی برای ثبت نام شخصی و 10 امتیاز منفی برای ناوگان حمل و نقل عمومی.

این افسر پلیس اضافه کرد: مورد بعدی فراتر از 50 کیلومتر است، بنابراین برخی از رانندگان به اشتباه تصور می کنند که اگر با سرعت 55 کیلومتر در ساعت حرکت کنند جریمه می شوند، این بالاتر از حد قانونی بوده است، یعنی اگر مثلا در حکیم باشد. در بزرگراه حداکثر سرعت مجاز 80 کیلومتر است، اما شما با سرعت 130 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید، در اینجا بیش از 50 کیلومتر از حد مجاز عبور کرده اید و این بند در مورد راننده مسبب تصادف صدق می کند. جریمه 200 هزار تومانی بر اساس ماده 7 و 10 امتیاز منفی برای وسایل نقلیه عمومی و 15 امتیاز منفی در گواهینامه رانندگی و در کد ملی درج شده است.

وی گفت: نکته بعدی در جدول امتیازات منفی سبقت غیرمجاز در جاده های دوطرفه است که میزان آن 200 هزار ژتون و 5 امتیاز منفی برای خودروهای شخصی و 10 امتیاز برای خودروهای عمومی است.

معاون آموزش و فرهنگ راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: علاوه بر این 200 هزار جریمه انتظامی و 5 امتیاز منفی برای خودروهای شخصی و 10 امتیاز برای وسایل نقلیه عمومی نیز برای تخلف منجر به تصادف در هنگام عبور از چراغ قرمز اعمال می شود. .

سرهنگ کشیر گفت: همچنین جریمه 150 هزار تومانی و 3 امتیاز منفی برای خودروهای شخصی و 5 امتیاز برای خودروهای عمومی برای تخلف رانندگی مارپیچ در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.