افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

در صورت لزوم، ایالات متحده حملات بیشتری را علیه عراق و سوریه انجام خواهد داد

  • کد خبر : 195441
در صورت لزوم، ایالات متحده حملات بیشتری را علیه عراق و سوریه انجام خواهد داد

به گزارش گروه سیاسی زندگینیوزویک نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با ارسال نامه ای به رهبران مجلس نمایندگان و سنا آنها را از این حملات مطلع کرد. وی در این نامه آورده است: نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه تأسیسات و مراکزی در سوریه و عراق انجام داده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی […]

به گزارش گروه سیاسی زندگینیوزویک نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با ارسال نامه ای به رهبران مجلس نمایندگان و سنا آنها را از این حملات مطلع کرد.

وی در این نامه آورده است: نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه تأسیسات و مراکزی در سوریه و عراق انجام داده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن به‌عنوان ستاد فرماندهی و کنترل، انبار تسلیحات، آموزش، پشتیبانی لجستیکی و غیره استفاده می‌کنند. اهداف. باشد.”

وی ادامه داد: این حملات به منظور جلوگیری از انجام یا حمایت از حملات بیشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های وابسته به آن علیه نیروها و تأسیسات آمریکایی و به گونه ای انجام شد که خطر تشدید را محدود کرده و از «غیر نظامی» جلوگیری کرد. تلفات کند است.”

بایدن گفت که او دستور حملات را تحت «اختیارات قانون اساسی به عنوان فرمانده کل و رئیس اجرایی» و مطابق با مجوز سال 2001 برای استفاده از نیروی نظامی علیه عراق صادر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: در صورت لزوم حاضرم اقدامات تکمیلی از جمله حمله به افراد و تأسیسات مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای مقابله با حملات جاری علیه نیروها و تأسیسات آمریکایی انجام دهم.

به گزارش ایرنا، آمریکا در واکنش به قتل سه نظامی این کشور در پایگاه نظامی آمریکا در اردن، حملات جدیدی را علیه سوریه و عراق انجام داده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام (CENTCOM) بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت 4 بعدازظهر روز دوم فوریه به وقت شرقی، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس انقلاب اسلامی آغاز کردند. سپاه پاسداران، ایران و شبه نظامیان وابسته به آن این کار را کردند.

همزمان شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سپاه یا نیروی قدس در مناطق بمباران شده توسط آمریکا پایگاه ندارند.

سنتکام گفت که نیروهای نظامی ایالات متحده بیش از 85 موضع را با چندین هواپیما، از جمله بمب افکن های دوربرد که از ایالات متحده پرواز می کردند، مورد حمله قرار دادند.

مقامات آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی، از جمله بمب افکن های B-1، سه هدف در عراق و چهار هدف را در سوریه با 125 موشک هدایت شونده به مدت بیش از 30 دقیقه بمباران کردند.

سنتکام همچنین اعلام کرده است که در این حملات هوایی از بیش از 125 مهمات هدایت شونده دقیق (بمب) و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات، مقر فرماندهی و مراکز اطلاعاتی، راکت و موشک، انبارهای ذخیره پهپاد و تأسیسات لجستیکی استفاده شده است (زنجیره تامین و مهمات). از گروه ها مورد حمایت ایران قرار گرفتند.

جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی آمریکا را صرفا تامین کننده اهداف رژیم صهیونیستی دانست و نسبت به خطر گسترش ابعاد و جغرافیای جنگ و درگیری در منطقه هشدار داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص اظهار داشت: ادامه این گونه ماجراجویی ها تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مسئولیت جامعه را بر عهده می گیرد. . جامعه و شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلوگیری از حملات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا با تاکید بر منطقه و جلوگیری از توسعه مناطق بحرانی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.