افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

صادق بوغی، معین و مسئله ایرانیان خارج از کشور

  • کد خبر : 195419
صادق بوغی، معین و مسئله ایرانیان خارج از کشور

عزت الله ضرغامی درباره گرانی سفر، لغو ویزای یک طرفه ایران، نگرانی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای بازگشت و سفر به کشور، صبحانه های معروف آن و برخی انتقادات مرتبط با شادی و برخی موارد دیگر توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در یکی از برنامه […]

عزت الله ضرغامی درباره گرانی سفر، لغو ویزای یک طرفه ایران، نگرانی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای بازگشت و سفر به کشور، صبحانه های معروف آن و برخی انتقادات مرتبط با شادی و برخی موارد دیگر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در یکی از برنامه های تلویزیونی برای ارائه گزارشی از حوزه کاری خود به مناسبت دهه فجر حضور یافته بود، به پیروزی تیم ایران مقابل ژاپن و … در ادامه فرمود: مردم سعادت می خواهند. این روزها نمی دانیم چگونه مردم را خوشحال کنیم و شادی را از مردم می گیریم، ظاهراً در این مورد رقابت داریم.

ضرغامی در پاسخ به ذکر صبحانه های معروف خود با برخی شخصیت ها در این برنامه گفت: برنامه های صبحانه همچنان پابرجاست ولی چون از قلم افتاده است خبری نمی دهم. صبحانه های من غیر حزبی است و به «صبحانه های سیاسی» معروف شد، اما سیاسی نبود، بیشتر فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و بعضا سیاسی بود، پس البته در این سال ها هزینه زیادی برای این کار کرده ام.

وی در مورد این صبحانه ها گفت: هنگامی که قرائت های مختلف شناخته می شود، قضاوت ها نیز تنظیم می شوند. مشکل کشور همین است، چون ما فقط یک قرائت می شنویم، یک نفر گزارش می دهد و بعد تصمیم می گیریم. با این توصیف، حتی زمانی که متهمی در حال روایت است، مشخص است که باید تشویق شود. درباره «صادق بوقی» هم گفتم، اگر 22 بهمن این کار را می کرد، همه برایش کف می زدند، اما حالا که در بازار ماهی این کار را کرد، با او برخورد می کنیم و صفحه اش را می بندیم. الان هم می بینید که چقدر طرفدار دارد..

رئیس سابق صداوسیما با اشاره به نقش هر دولت پس از انقلاب گفت: انقلاب اسلامی مانند دو منجی است و از اول انقلاب هرکسی که مدیریت کرده و ادامه راه را به فرد بعدی سپرده است باید مورد احترام و تشکر از همه آنها باشد. وقتی می گوییم 45 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و به دستاوردهایی رسیده ایم، به هر حال پنج رئیس جمهور آمده اند و از زیر بوته ای کار کرده اند که اجرایی نشده، حالا یکی کمتر، یکی بیشتر. حتی فردی که به قول خودمان امتحان ناموفق داشته است به مدیران بعدی کمک می کند که آن مسیر ناموفق را طی نکنند. این رویه را پرورش دهید. هر از چند گاهی به برخی از خصوصیات روسای جمهور بدون لکنت اشاره می کنم، انصاف چیز خوبی است. در این منطقه دیگران با زحمت کار را مانند یک دیوار آجری پیش برده اند و اکنون وقت آن است که چند آجر بگذاریم.

ضرغامی با انتقاد از همسان سازی گفت: باید با جریان همسان سازی فرهنگی مخالفت کنیم. زمانی بود که کمونیست ها می خواستند جذب شوند، اما شکست خوردند. غربی ها هم تلاش می کنند. به همین دلیل به برخی از دوستان توصیه می کنم که خود را مقایسه نکنند. برخی از دوستان ما بسیار تلاش می کنند تا مطمئن شوند همه به گونه ای زندگی می کنند که مناسب خط لوله آنها باشد. باید اشتباه باشد و شکست خورده است. نقطه قوت ما تفاوت های فرهنگی ماست و قرآن این تفاوت را تشخیص داده است.

وی سپس گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی ارائه و اعلام کرد مشکل بیمه حدود 10 هزار صنعتگر با دستور رئیس جمهور حل شد. وی در عین حال بیان کرد: قالیبافان از این گروه جدا هستند. البته در این دولت موافقت کردند که فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه شود، اما شرایطی را اعلام کرده بودند که چون محقق نشد، این طرح همچنان پابرجاست.

ضرغامی همچنین گفت: با توجه به اینکه حدود 35 درصد صنعتگران روستایی هستند، بیمه روستایی برای این قشر تقویت شده است. اعتبار اختصاص یافته برای بیمه صنعتگران امسال 135 میلیارد تومان، سال آینده 168 میلیارد تومان و برای بیمه روستایی 40 میلیارد تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تایید مصائب هنرمندان صنعتگر تصریح کرد: تاکنون به 201 شهر سفر کرده ام، هر جا که رفته ام از حوزه صنایع دستی بازدید کرده ام، واقعاً سختی هایی دارند که یکی از آنها بیمه و اگر زمینه تولید فرش فراهم شود این مشکل هم حل می شود. اگر صادرات صنایع دستی آغاز شود بیشتر مشکلات این بخش حل می شود. الان صادرات چین همه جا را گرفته، وقتی با آقای احمدی نژاد رفتیم آمریکا، یک شب در وال استریت قدم زدم و به چند فروشگاه رفتم، می خواستم کفش ورزشی بخرم، دیدم همه چینی هستند.

وی افزود: اخیراً پیمان سپاری ارزی را در دولت حذف کردیم و آیین نامه دیگری برای نمایشگاه ها تصویب کردیم و به رونق صادرات کمک کردیم. برای حل برخی مشکلات باید زیر میز برویم. یک جاهایی این میز را طوری می گذارند که آن چیزی که می خواهیم جابجا کنیم نمی شود، بن بست است. اونجا باید بریم زیر میز. در دولت گفته ام که صنایع دستی می خواهند رونق بگیرند، یک سال صادرات دارند، خودمان کنترل می کنیم. صادرکننده ای که در آن سوی دنیا مشتری پیدا کرده است را اذیت نکنید.

ضرغامی با انتقاد از نظام اداری، آن را فاسد و تحمیلی خواند و گفت: این سیستم اداری بر سر ما افتاده است، ما می خواهیم یک طرح کوچک را تصویب کنیم، باید به کمیسیون مربوطه برود، در آن جلسه 40 نفر با کیف های 40 واحدی به ما مراجعه کردند تا مطالبه ما را مطرح کنند، یکی از این واحدها مخالف بود و اصلا ما برنامه ریزی و تعقیب آن را متوقف خواهیم کرد. کشور در این ماجرا گرفتار شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از مذاکره با برخی سازمان ها برای ایجاد مرکز عرضه صنایع دستی خبر داد و گفت: با بهزیستی، سازمان تعزیرات و صدا و سیما برای اختصاص مکانی برای عرضه صنایع دستی مذاکره کرده ایم. صنایع دستی . . همچنین استانداران مجبور به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در مبادی ورودی همه شهرها شدند و استان هرمزگان در این زمینه پیشگام بود و بسیاری از شهرها بازارچه ایجاد کردند و زنجان نیز بسیار خوب عمل کرده است.

ضرغامی همچنین پیشنهاد حمایت از صنایع دستی را داد. می توانید تعدادی کاردستی را جایگزین اقلام دیگر کنید و بگویید: مثلاً ملیله ای که از نقره ساخته شده است، هنر محسوب می شود و ارزان تر است، مثلاً دختر و پسری که برای عروسی خرید می کنند، می توانند یک ملیله در جای طلایی بخرند. کی گفته باید طلا بخری؟ البته نقره اکنون کیلویی 40 میلیون تومان است اما قیمت آن بسیار کمتر از طلا است..

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوالی درباره اقدام این وزارتخانه در قبال گرانی سفرهای داخلی که در برخی مقاصد با هزینه سفر به ترکیه برابری می کند و گرانی هتل هایی که گفته می شود گرانتر از برخی هتل های کشورهای دیگر است.، گفت: تحلیل ترکیه به ما نشان می دهد که آنها گردشگری را درک کرده اند و کل سیستم این کشور برای گردشگری آماده است، اما ما چقدر داریم؟ ترک ها 6 میلیون ساکن خارج از کشور دارند که منبع مهم درآمد گردشگری این کشور است. من خیلی تلاش می کنم تا مشکل ایرانیان خارج از کشور را حل کنم زیرا آنها نگران هستند که اگر به ایران بیایند دستگیر شوند. در حالی که اگر برگردند کل رونق گردشگری ایجاد می شود.

ضرغامی در پاسخ به مجری این برنامه تلویزیونی که پرسید اگر آقای (نصرالله) معین (خواننده) برگردد، کسی نمی گوید چرا برگشت؟ گفت: من هم در صحن دولت گفتم. ما می گوییم باید درها باز شود، می گویند فلان بازیگر زن معروف باید قبل از انقلاب برگردد. همه این افراد خارج از کشور هستند. ما شخص خاصی را قضاوت نمی کنیم، می خواهیم درهای کشور به روی همه باز شود.

وی افزود: البته می دانید که ما با 33 کشور روادید یک طرفه را لغو کرده ایم. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال این کار بود، البته وزارت امور خارجه هم زحمت زیادی کشید. زمانی که بحث لغو روادید با روسیه مطرح شد، دولت بحث عزت را مطرح کرد و گفت «لغو ویزا برای ما امکان پذیر نیست و روسیه لغو نمی کند»، به جز رای من و آقای امیر عبداللهیان. این طرح به اتفاق آرا توسط دیگران رد شد. گفتم چرا سر کشورها بحث می کنید؟ به همین دلیل ما 60 کشور را پیشنهاد دادیم، ترکیه ویزای بیش از 80 کشور را لغو کرده، کجا آبروی خود را از دست داده است؟ ما می خواهیم درهای کشور را باز کنیم. ما باید درها را برای ورود گردشگران باز کنیم. اگر یک ایرانی مقیم خارج از کشور بترسد که به کشورش بیاید و دستگیر شود یا جاسوس خوانده شود، فضا را کاملاً خراب می کند و دیگران نیز از آمدن به ایران می ترسند. من به دنبال این هستم که درهای این کشور به روی همه باز شود.

زرگامی پس بودجه تبلیغات گردشگری ایران وی با اشاره به اینکه در گردشگری کشورهای منطقه از جمله عربستان پیشتاز هستند، افزود: کل بودجه گردشگری کشور 10 میلیون دلار البته با نرخ 50 هزار تومان است. در حالی که ترکیه در سال 2014 تنها 185 میلیون دلار برای بازاریابی گردشگری بودجه اختصاص داده است. در مورد عربستان سعودی، آنقدر که اعداد و ارقام می گویند نیست، اگرچه آنها چند میلیون دلار برای شلیک دو شوت به مسی می پردازند و ده ها برابر بیشتر هزینه می کنند. پخش فیلم تبلیغاتی اش از طرفی مالزی در قسمت اخبار بی بی سی یک تبلیغ کوتاه دارد، ارقام سرسام آور می دهند اما ما نداریم. همین الان «صادق بوقی» کلیپی ساخته و گیلانی ها را به نمایشگاه گردشگری دعوت کرده است و در آنجا چیزی فراتر از «مسی» می بینند. ما باید روی فرهنگ خودمان کار کنیم. خود قطر فقط برای مسابقات جام جهانی 200 میلیارد دلار هزینه کرد. با یکی از آژانس های گردشگری معروف ایران جلسه ای داشتم که گفت قطر از ما خواسته که از ایران مسافر بفرستیم، صبحانه در یکی از هتل های 5 ستاره این کشور فقط 150 سنت است که 50 دلار قیمت دارد، اما هیچ کس نمی رود. قطر.

در ادامه این گفتگو اظهارات ضرغامی در مورد برهم زدن حریم خصوصی پاسارگاد خاطرنشان شد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشکل رسانه ای شدن این اظهارات را برشمرد و گفت: مشکل ما در رسانه ها قطع شدن مصاحبه ها و گفتگوهاست. در سفر به شیراز مواردی را گفتم که کاملاً صحیح است و مشکل ما سیستم است، ما در حریم آثار تاریخی مشکلات زیادی داریم. خانه های مردم و زمین های کشاورزی است، زمین های غرامتی برای آنها در نظر می گیریم، چون نمی توانند در محدوده بنای تاریخی کشاورزی کنند، ما هم اجازه نمی دهیم، دفعه قبل در کلاردشت این اتفاق افتاد. ما به آنها اجازه ساخت و ساز در خلوت ساختمان را نمی دهیم. من فیلم هایی دارم که در آن به مسجد رفتم و افرادی را که معترض بودند و همچنین گرفتار شده بودند و نتوانستند خانه های خود را تعمیر کنند، جمع کردم. سعی می کنم مردم را توجیه کنم.

ضرغامی ادامه داد: در پاسارگاد هم چنین مشکلی داریم، چاه هایی از قدیم حفر شده است. در نهایت گفتم آب برداشتی از این چاه ها باید مدیریت شود، وقتی این چاه ها کنتور داشته باشند معلوم می شود چقدر آب گرفته شده و چقدر به ساختمان آسیب وارد شده است. وقتی از مصائب مردم صحبت می کنیم به این معنا نیست که بگوییم شخم زدن و کشت در پاسارگاد هیچ اتفاقی نمی افتد.کار برخی رسانه ها بود که بخشی از آن مصاحبه را جدا کردند و فعالان میراث فرهنگی نگران شدند، در حالی که اصلا این اتفاق نمی افتد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرنوشت سیم کارت گردشگری وی به عبارتی که در سفر رونالدو به ایران برای نصب دو پلتفرم ایرانی روی موبایلش گفته بود اشاره کرد و افزود: معلوم نبود حرفی که زدم جدی بود یا شوخی. در آن زمان تبلیغاتی که از این دو شبکه مجازی جهانی شد به گونه ای دیگر انجام می شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.