افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

امیر «غضنفر آذرفر» به یاران شهیدش پیوست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 195352
امیر «غضنفر آذرفر» به یاران شهیدش پیوست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار سرتیپ غضنفر آذرفر فرمانده سابق لشکر ۶۴ و برنده عملیات کربلای ۷ صبح امروز ۱۵ بهمن ماه ۱۳۰۲ با یاران خود وداع کرد و به خیل شهیدانش پیوست. . امیر سرتیپ غضنفر آذرفر در سال 1318 در شهرستان الیگودرز در استان لرستان به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، سردار سرتیپ غضنفر آذرفر فرمانده سابق لشکر ۶۴ و برنده عملیات کربلای ۷ صبح امروز ۱۵ بهمن ماه ۱۳۰۲ با یاران خود وداع کرد و به خیل شهیدانش پیوست. .

امیر سرتیپ غضنفر آذرفر در سال 1318 در شهرستان الیگودرز در استان لرستان به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1336 در دانشکده افسری ثبت نام کرد و در سال 1339 به استخدام ارتش درآمد و پس از گذراندن دوره های مقدماتی دانشکده افسری در ارتش های کردستان و لرستان خدمت کرد و پس از گذراندن دوره های هوابرد و تکاوری. در کشور برای دوره های نظامی تکمیلی به خارج از کشور اعزام شد. وی علاوه بر یادگیری زبان های انگلیسی و عربی، دوره های تکاوری، هوابرد و جنگ های ویژه شامل جنگ نامنظم، فرار از عملیات ویژه، فرار و جنگ روانی و جنگ کوهستانی را با موفقیت گذراند. پس از بازگشت به کشور به عنوان معلم آموزش نظامی در ارتش مشغول به خدمت شد و پس از چند ماه به دستور امیر سرلشکر شهید ولی الله فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش، فرماندهی تیپ مریوان را بر عهده گرفت.

امیر سرتیپ دوم آذرفر در آغاز جنگ تحمیلی فرماندهی تیپ 184 خرم آباد را بر عهده گرفت و پس از عملیات فتح المبین مسئولیت های مهمی از جمله فرماندهی تیپ 30 گرگان مستقر در خوزستان و لشکر 28 کردستان را بر عهده گرفت. ، و در عملیات های پورزمند و فجر 4 نقش داشت. در تابستان ۱۳۶۵ وی به فرماندهی لشکر 64 ارومیه منصوب شد که همراه با لشکر خود در عملیات پیروزمندانه کربلای 7 اسفندماه شرکت کرد. ۱۳۶۵ طراحی و اجرا شد؛ در پی این موفقیت مهم، حضرت امام خمینی (ره) رشادت های ایشان و همرزمانش در این عملیات را تبریک گفتند. کتاب های «همچون آذرخش» و «جنگ ناگفته» حاوی خاطرات ارزشمندی از سرتیپ غضنفر آذرفر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.