افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ارز دیجیتال لایت کوین چیست و برای چیست؟

  • کد خبر : 195113
ارز دیجیتال لایت کوین چیست و برای چیست؟

یک فلسفه جالب پشت تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلا است، لایت کوین به دلیل لوگوی خود یادآور نقره است. مانند بیت کوین (BTC)، لایت کوین بر روی یک بلاک چین منبع باز اجرا می شود که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. هر اپراتور گره لایت کوین یک کپی از […]

یک فلسفه جالب پشت تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلا است، لایت کوین به دلیل لوگوی خود یادآور نقره است. مانند بیت کوین (BTC)، لایت کوین بر روی یک بلاک چین منبع باز اجرا می شود که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. هر اپراتور گره لایت کوین یک کپی از هر بلاک چین دارد تا اطمینان حاصل کند که تراکنش‌های جدید با تاریخچه تراکنش‌های آن‌ها در تضاد نیستند و استخراج‌کنندگان با گنجاندن آنها در بلاک‌های جدید به پردازش تراکنش‌های جدید کمک می‌کنند. لایت کوین (LTC) و بیت کوین تفاوت های کلیدی دارند. تراکنش ها در لایت کوین سریع تر است و ارز دیجیتال عرضه بیشتری دارد. از یک الگوریتم هش متفاوت برای حفظ تولید منصفانه برای همه استفاده می کند. اعتقاد بر این است که این تفاوت ها به موفقیت لایت کوین کمک کرده است و در طول سال ها همچنان یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو باقی مانده است.

سکه لایت کوین چیست؟

لایت کوین (LTC) یک آلت کوین است که در اکتبر 2011 توسط چارلز (چارلی) لی، مهندس سابق گوگل ایجاد شد. لایت کوین اقتباسی از کد منبع باز بیت کوین بیت کوین است، اما با چندین تغییر. مانند بیت کوین، سکه لایت کوین این مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی شود. لایت کوین از جنبه هایی مانند نرخ تولید بلاک سریعتر و استفاده از Scrypt به عنوان یک طرح اثبات کار با بیت کوین متفاوت است.

تاریخچه لایت کوین

لایت کوین یکی از اولین آلت کوین هایی است که از کد منبع باز بیت کوین استفاده می کند. در ابتدا رقیب قدرتمندی برای بیت کوین بود. با این حال، با رقابتی شدن بازار ارزهای دیجیتال، محبوبیت لایت کوین تا حدودی کاهش یافته است. لایت کوین همیشه به عنوان واکنشی به بیت کوین در نظر گرفته شده است. در واقع، زمانی که خالق آن چارلی لی اولین لایت کوین را در یک فروم محبوب بیت کوین معرفی کرد، آن را «Bitcoin Lite» نامید.

به همین دلیل، لایت کوین بسیاری از ویژگی های مشابه بیت کوین را دارد، اگرچه در برخی جنبه های دیگر که تیم توسعه احساس می کرد می تواند بهبود یابد، تغییر کرده است. لایت کوین توسط چارلی لی، فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و مهندس سابق گوگل که در سال 2011 به بیت کوین علاقه مند شد، ایجاد شد. مانند بیت کوین، حداکثر مقدار LTC ثابت است. هرگز بیش از 84 میلیون لایت کوین در گردش وجود نخواهد داشت. شبکه Litecoin هر 2.5 دقیقه یک بلوک جدید ایجاد می کند.

خالق لایت کوین کیست؟

لایت کوین توسط چارلی لی فارغ التحصیل MIT ایجاد شد. لی یک مهندس سابق گوگل است که در سال 2011 به بیت کوین علاقه مند شد و پس از ایجاد لایت کوین در سال 2013 به عنوان مدیر مهندسی به صرافی ارز دیجیتال کوین بیس پیوست. اما چرا لایت کوین ایجاد شد؟ در یک اعلامیه برای Litecoin در انجمن Bitcointalk در اکتبر 2011، لی خاطرنشان کرد که می‌خواهد «ارزی بسازد که نسخه ساده‌شده بیت‌کوین است» با استفاده از بهترین نوآوری‌های بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال جایگزین فعال در آن زمان. ». این ارز دیجیتال زمانی پدیدار شد که لی در حال «بازی با پایگاه کد بیت کوین» برای ایجاد فورکی از بلاک چین بیت کوین بود. به گفته وی، این پروژه در ابتدا یک پروژه جانبی سرگرم کننده بود، اما سپس تکامل یافت. ادامه مطلب را در مقاله بخوانید. لایت کوین چیست؟ در وب سایت نیپوتو بخوانید.

لایت کوین در مقابل بیت کوین

لایت کوین با هدف “نقره” بودن در برابر بیت کوین یا به اصطلاح “طلا” راه اندازی شد. مانند بیت کوین، لایت کوین یک ارز اینترنتی همتا به همتا است. این یک شبکه پرداخت جهانی، منبع باز و کاملاً غیرمتمرکز است. لی لایت کوین را با هدف بهبود کاستی های بیت کوین توسعه داد. لایت کوین برای تولید چهار برابر بلاک بیت کوین (1 بلاک جدید در هر 2.5 دقیقه در مقایسه با 10 بلاک بیت کوین) طراحی شده است. لایت کوین برخلاف SHA-256 بیت کوین از رمزنگاری به عنوان الگوریتم اثبات کار خود استفاده می کند. لایت کوین از نظر ارزش بازار در میان 15 ارز دیجیتال برتر قرار دارد (اگرچه بسیار پایین تر از بیت کوین).

برنامه های آینده برای لایت کوین

از زمان راه اندازی، لایت کوین چندین ویژگی را برای بهبود سرعت تراکنش بدون به خطر انداختن امنیت و یکپارچگی شبکه پیاده سازی کرده است. طبق گفته لایت کوین، پروژه ای به نام MimbleWimble برای ادغام در بلاک چین وجود دارد. Wimble Wimble یک پروتکل حفظ حریم خصوصی است که اطلاعاتی مانند مبالغ تراکنش را رمزگذاری می کند. گفته می شود که این پروتکل قادر به کاهش اندازه بلوک و افزایش مقیاس پذیری است.

لایت کوین برای چیست؟

لایت کوین می تواند به عنوان یک روش پرداخت P2P در هر نقطه از جهان بدون نیاز به واسطه برای پردازش تراکنش استفاده شود. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان یک فروشگاه ارزش یا بخشی از سبد ارز دیجیتال در نظر گرفت.

قیمت اولیه Litecoin LTC چقدر بود؟

لایت کوین در آوریل 2013 حدود 4.30 دلار ارزش داشت.

بالاترین قیمت لایت کوین چقدر بود؟

در 10 می 2021، لایت کوین به بالاترین حد خود یعنی 359.26 دلار رسید. کمترین قیمت آن با 1.37 دلار در 21 ژانویه 2015 ثبت شد.

برنامه نصف کردن لایت کوین چگونه است؟

هاوینگ لایت کوین، مانند نصف کردن بیت کوین، شامل نصف کردن مقدار پاداش لایت کوین است. هدف از نصف کردن لایت کوین حفظ قدرت خرید لایت کوین است. آخرین هاوینگ لایت کوین در 2 آگوست 2023 انجام شد. در این تاریخ، پاداش از 12.5 لایت کوین در هر بلوک به 6.25 لایت کوین در هر بلوک کاهش یافت. هاوینگ بعدی در سال 2027 انجام خواهد شد.

چگونه می توانم لایت کوین معامله کنم؟

لایت کوین در اکثر صرافی های رمزنگاری (مانند بایننس، کوین بیس، جمینی) در برابر سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتر و ارزهای فیات مانند USD و EUR در دسترس است. همچنین می توانید لایت کوین را با استفاده از Robinhood و PayPal یا Nipoto Exchange خریداری کنید.

ویمبلدون

پروتکل MimbleWimble یک پیاده سازی اصلاح شده از الگوریتم اثبات کار (PoW) است که زیربنای یک بلاک چین ارز دیجیتال است. از شناسایی ورودی ها و خروجی های فردی مرتبط با تراکنش ها جلوگیری می کند، حریم خصوصی را بهبود می بخشد و قابلیت ردیابی را مبهم می کند.

Litecoin Mimble Wimble را در اکتبر 2020 در شبکه آزمایشی راه‌اندازی کرد و توسعه‌دهنده اصلی آن بر روی آسان‌تر کردن آزمایش آن برای «کاربران غیر فنی لایت‌کوین» تمرکز دارد. شایان ذکر است که هیچ اتفاق نظری در مورد بهترین راه برای استفاده از پروتکل Mimble Wimble در لایت کوین یا بیت کوین وجود ندارد.

برخی از توسعه دهندگان بر این باورند که ادغام Wimble Wimble با پروتکل بیت کوین ممکن است منجر به نتایج نامطلوب شود و بسیار دشوار است. در نتیجه، برخی پیشنهاد کرده‌اند که می‌توان از آن به عنوان یک زنجیره جانبی برای لایت‌کوین یا بیت‌کوین استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.