افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

موسسه مالی و اعتباری نور منحل شد

  • کد خبر : 195009

آفتاب نیوز: بر اساس طرح اصلاح نظام بانکی کشور در 20 آذر 1402 سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور را به بانک ملی ایران و در کمترین زمان واگذار کرد. فرآیند با موفقیت به پایان رسید. پس از انتقال کامل و موفقیت آمیز سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و […]

آفتاب نیوز:

بر اساس طرح اصلاح نظام بانکی کشور در 20 آذر 1402 سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور را به بانک ملی ایران و در کمترین زمان واگذار کرد. فرآیند با موفقیت به پایان رسید.

پس از انتقال کامل و موفقیت آمیز سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران در کمتر از 2 ماه، مجمع عمومی فوق العاده بانکداری نور موسسه اعتباری نور توسط کمیته عالی تشکیلاتی برگزار شد. بازار غیرمتشکل پول در بانک مرکزی و بنا به تصمیم اعضای مجمع عمومی مذکور، این موسسه منحل و هیئت تصفیه موسسه مذکور نیز از سوی بانک مرکزی ایران منصوب و فرآیند انحلال موسسه تعیین شد. آغاز شده است. .

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح اصلاح نظام بانکی کشور در تاریخ 20 دی ماه 1402، سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب نور را واگذار کرد. . موسسه اعتباری به بانک ملی ایران و در کمترین زمان; فرآیند با موفقیت به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور و حمایت از حقوق سپرده گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی (رؤسای سه کشور) اختیارات)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی. با اصلاح نظام بانکی، وضعیت موسسه اعتباری غیربانکی نور مشخص شد و در این راستا، شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های موسسات اعتباری غیربانکی نور (مرتبط با سپرده‌های قابل انتقال) به این موسسه منتقل شد. بانک ملی ایران

شایان ذکر است، هدف بانک مرکزی از تدوین برنامه سازمانی مؤسسه مذکور این بوده است که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین مشکلات مرتبط، این فرآیند به سرانجام مطلوب برسد.

در این راستا و به منظور اطلاع رسانی شفاف به اعضای شرکت به ویژه ذینفعان اصلی موسسه اعتباری مذکور (سپرده گذاران، سهامداران و کارکنان) نکات زیر یادآور می شود.

مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری غیربانکی نور در چارچوب مصوبات فوق الذکر و اختیارات بالاتر به بانک مرکزی در روز چهارشنبه مورخ 11/11/1302 توسط کمیته عالی ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی تشکیل شد. و به موجب تصمیم اعضای محترم مجمع عمومی مذکور، موسسه مذکور منحل و هیئت تصفیه موسسه مذکور از سوی بانک مرکزی ایران منصوب گردید و فرآیند انحلال موسسه آغاز گردیده است.

وی در پایان خاطرنشان می کند: این فرآیند گامی مهم در جهت حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی تلقی می شود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان عزیز درخواست دریافت اخبار و اطلاعات مرتبط با این موضوع ملی را دارد. فقط از طریق اطلاعیه های رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری برنامه ریزی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.