افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

دوست داشتن یک فرد جعلی: تعریف مجدد عاشقانه برای عصر مجازی

  • کد خبر : 1950
دوست داشتن یک فرد جعلی: تعریف مجدد عاشقانه برای عصر مجازی

2 دسامبر 2022 – وقتی مرد جوانی در فیلم علمی تخیلی 2019 درگیر یک سایبورگ 300 ساله می شود. آلیتا: فرشته نبرد، آنها تبادل زیر را به اشتراک می گذارند: سایبورگ (آلیتا) می پرسد: «این که من کاملاً انسان نیستم، شما را آزار می دهد؟» مرد جوان (هوگو) پاسخ می دهد: “شما انسانی ترین فردی […]


2 دسامبر 2022 – وقتی مرد جوانی در فیلم علمی تخیلی 2019 درگیر یک سایبورگ 300 ساله می شود. آلیتا: فرشته نبرد، آنها تبادل زیر را به اشتراک می گذارند:

سایبورگ (آلیتا) می پرسد: «این که من کاملاً انسان نیستم، شما را آزار می دهد؟»

مرد جوان (هوگو) پاسخ می دهد: “شما انسانی ترین فردی هستید که من تا به حال دیدم.”

سینما مملو از نمونه هایی از این دست است، از برخورد انسان ها با غیرانسان ها. همچنین فیلم 2013 را ببینید او، که در آن خواکین فینیکس عاشق دستیار مجازی با صدای اسکارلت جوهانسون و فیلم علمی تخیلی 2014 می شود. سابق ماشین، جایی که یک برنامه نویس جوان (دامنال گلیسون) به یک ربات هوش مصنوعی نزدیک می شود که اتفاقاً شبیه یک زن زیبا (آلیسیا ویکاندر) است.

اما برای بسیاری، این مفهوم فراتر از صفحه نمایش نقره ای است. در ژاپن، یک خرده فرهنگ کامل به بازی های ویدیویی عاشقانه (RVG) اختصاص دارد، جایی که بازیکنان با شخص تولید شده توسط کامپیوتر و رابطه ای ایجاد کنید که برخی از بازیکنان آن را به عنوان احساس واقعی توصیف می کنند. بازی‌های RVG در سراسر جهان پخش می‌شوند، اما به‌ویژه در میان زنان ژاپنی محبوب هستند (اگرچه بازی‌های متعددی برای مردان نیز وجود دارد).

عجیب و غریب؟ شاید حتی ناسالم؟ بدون شک بسیاری از مردم موافق خواهند بود. اما دکتر مایو کویک، روانشناس، دیدگاه متفاوتی دارد. او و همکارانش در دانشگاه هیروشیما در حال بررسی این موضوع هستند که آیا چنین “روابط عاشقانه مجازی” می تواند رفاه روانی را بهبود بخشد یا حتی به افراد کمک کند تا با استرس های عاشقانه دنیای واقعی کنار بیایند. تا اینجای کار، پاسخ به هر دو سوال به طور آزمایشی بله است.

کویک، که امیدوار است بتواند زمینه جدیدی به نام «انسان گرایی رمانتیک» را ایجاد کند، می گوید: «مردم می خواهند دوست داشته باشند و دوست داشته شوند، خواسته هایی که اکنون می توانند به طور بالقوه توسط عوامل مجازی برآورده شوند.»

آنتروپومورفیسم – یا قرار دادن صفات انسانی بر موجودات غیرانسان – در روانشناسی جدید نیست، اما کویک قصد دارد از این مفهوم برای کمک به درک «عاشقانه مجازی»، یک رابطه عاشقانه بین یک انسان و یک شریک مجازی، استفاده کند.

به‌طور کلی، کویک می‌گوید، مطالعات او نشان داد که اگر فردی با یک «عامل مجازی» ارتباط داشته باشد، خلق و خوی او بهبود می‌یابد – چیزی که روان‌شناسان آن را «عاطفه مثبت» می‌نامند.

کویک می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند بازی RVG می‌تواند مهارت‌های اجتماعی آنها را بهبود بخشد، و مطالعه مداوم ما همچنین نشان می‌دهد که بازیکنان می‌خواهند قبل از اینکه به روابط انسان به انسان متعهد شوند، یک رابطه عاشقانه با یک عامل مجازی تمرین کنند.»

آخرین مقاله او، «عشق مجازی: نقش انسان‌سازی در روابط عاشقانه مجازی» منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی بریتانیا، سه آزمایش را توصیف می کند که اثرات “انسان سازی” شریک مجازی را بررسی می کند.

نتایج مختلط بود. وقتی بازیکنی عامل را انسان سازی می کرد، این رابطه معتبرتر احساس می شد. آنها همچنین احساس بهتری داشتند و تمایل بیشتری به داشتن یک رابطه واقعی با نماینده داشتند. اما در آزمایش نهایی که در آن 104 بازیکن زن پس از آن با بازیگران مرد جذاب ملاقات کردند، هیچ ارتباطی بین نحوه نگاه زنان به رابطه مجازی خود و نحوه تعامل آنها با بازیگران مرد وجود نداشت.

با این حال، این افزایش خلق و خو دلیل کافی برای مطالعه این فرآیند است، زیرا کویک می گوید: «پتانسیل قوی برای بهبود روابط ما در دنیای واقعی دارد. این نوع تحقیقات “ممکن است به کاهش تنهایی و بهبود رفاه کمک کند.”

مقاله اخیر او بر روی او ساخته شده است مطالعه 2020 در مجله PLOS One با عنوان “چه عواملی افراد را به بازی های ویدیویی عاشقانه جذب می کند؟” از جمله این عوامل، صدای انسان مانند و حتی لمس است که در برخی از بازی ها با استفاده از کنترلر Wii برای نوازش موهای شخصی یا تخته تعادل برای ماساژ، شبیه سازی شده است.

کویکه خاطرنشان می کند، با توسعه فناوری و بهبود کیفیت عوامل مجازی، پتانسیل برای عاشقانه های مجازی نیز افزایش می یابد. چنین روابطی می تواند به رفع نیاز انسان برای دوست داشتن و دوست داشته شدن کمک کند، یا حتی به عنوان یک “ابزار تمرین برای کسی که نگران قرار ملاقات است” باشد.

او می‌گوید: «ما باید بررسی کنیم که چگونه این روابط با عوامل مجازی می‌تواند بر روابط در دنیای مدرن تأثیر بگذارد.

نمایش منابع

منابع:

مایو کویک، دکترا، استادیار، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و اجتماعی؛ دانشگاه هیروشیما.

مجله روانشناسی اجتماعی بریتانیا: «عشق مجازی: نقش انسان‌سازی در روابط عاشقانه مجازی».

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.