افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

نرخ عوارض طرح ترافیک 1403 مصوب شد قیمت پایه 100 هزار تومان.

  • کد خبر : 194867
نرخ عوارض طرح ترافیک 1403 مصوب شد قیمت پایه 100 هزار تومان.

به گزارش بازار، محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران درباره این مصوبه گفت: شهرداری به دنبال درآمدزایی در این زمینه نبود و بر این اساس جدول ضرایب مربوط به آلایندگی خودروها تنظیم شد. ضریب برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی صفر است. آخوندی افزود: نظر کمیسیون مشترک این بود که هزینه پایه خودروهای ورودی به محدوده […]

به گزارش بازار، محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران درباره این مصوبه گفت: شهرداری به دنبال درآمدزایی در این زمینه نبود و بر این اساس جدول ضرایب مربوط به آلایندگی خودروها تنظیم شد. ضریب برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی صفر است.

آخوندی افزود: نظر کمیسیون مشترک این بود که هزینه پایه خودروهای ورودی به محدوده های ترافیکی روزانه 100 هزار تومان باشد.

اضافه شد: خودروهای دارای معاینه فنی بالاتر در تهران ضریب 0.8، خودروهای دارای معاینه فنی بالاتر از مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دسترسی لازم به سامانه سیمفا، خودروهای دارای معاینه فنی معتبر یک و خودروهای دارای معاینه فنی مفید عمر بیش از 20 سال است. 1.2 است.

آخوندی همچنین پیشنهاد شهرداری تهران برای عوارض را 73 هزار تومان عنوان کرد.

این مشاور با بیان اینکه رفت و آمد مردم با تاکسی در طرح ترانزیت کمتر از 200 هزار تومان نخواهد بود، گفت: زمانی که میزان عوارض کمتر از این برای طرح در نظر گرفته شود، مردم ترغیب می شوند تا از خودروی خود استفاده کنند. طرح ترانزیت و این وضعیت برای کسانی که با وسایل نقلیه عمومی تردد می کنند به دلیل ترافیک ناشی از ترانزیت خودروهای شخصی دشوارتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خاطرنشان کرد: این لایحه این پیام را دارد که اگر بخواهیم ترافیک و آلودگی هوا را در منطقه ای کنترل کنیم، به دنبال کسب درآمد از آن نیستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه برخی خودروها در شهرهای دیگر به راحتی از معاینه فنی عبور کرده و در تهران تردد می کنند، اظهار داشت: درست است که پلیس خودروهای دودزا را متوقف می کند، اما باید قوانینی وجود داشته باشد که بر اساس آن تنها خودروهایی که در تهران معاینه فنی شده اند بتوانند در پایتخت تردد کنند.

مهدی چمران با بیان اینکه تردد خودروهای 20 ساله باید در طرح ترافیک ضریب 1.5 داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید از 10 سال با ضریب 1.1 شروع کنیم و در 20 سالگی به ضریب 1، 5 برسیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه بسیاری از لوایح و تجدیدنظرهایی که به قوه قضائیه تقدیم می کنیم، هزینه های قابل توجه و بالایی برای شهرداری دارد و ممکن است شهرداری را با چالش مواجه کند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، این طرح ها برای شهرداری در نظر گرفته شده است. ما می خواهیم ارقام مشخص شود. وجه را به حساب مشترک قوه قضائیه واریز کند.

مهدی عباسی ادامه داد: یکی از قابلیت های کمک کننده در این زمینه طرح ترافیک و هزینه های ناشی از آن است. بسیاری از مجتمع های دادگاه نیز در طرح ترافیک هستند و ممکن است این پیشنهاد لحاظ شود.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز اظهار داشت: خودروهای این آژانس باید 60 درصد هزینه پروژه را پرداخت کنند و پیشنهاد من این است که تخفیف این خودروها از 40 به 60 درصد افزایش یابد. ، و یادآور شد: تخفیف برای ساکنین محدوده پروژه، تردد 50 درصد است و پیشنهاد می شود به 75 درصد برسد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز با بیان اینکه زمانی که شرایط اضطراری داریم مدارس و در نهایت ادارات تعطیل می شود، خاطرنشان کرد: پس از چند روز تصمیم گرفته می شود طرح به فروش نرسد. ما باید فوراً از لحظه شروع وضعیت اضطراری، تردد خودرو را ممنوع کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری به وظیفه خود در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا عمل کرده و این ممنوعیت تردد می تواند افزوده خوبی باشد.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه اعتبار برای پلیس راهنمایی و رانندگی در بودجه سنواتی در نظر گرفته شده است، گفت: این در حالی است که فروش طرح ترافیک برای بازدارندگی و نه برای کسب درآمد اعلام شده است. پلیس نباید به سمت این موضوع حرکت کند و پیشنهاد ما حذف رقم بودجه پلیس از محل فروش طرح ترافیک است.

محسن بیات سرپرست معاونت حقوقی و املاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه باید بر اساس نرخ تورم عمل کنیم و اگر آن را مبنای آن قرار ندهیم، مصوبه ما در هیات تطبیق تصویب نمی شود، اظهار داشت: باید بر اساس نرخ تورم عمل کنیم. ، و گفت: مصوبه ما بر اساس افزایش 35 درصدی است، اما در کمیسیون بحث شد و 100 هزار تومان به عنوان رقمی مطرح شد که در صورت اعمال، عامل بازدارنده خواهد بود.

و افزود: رقم نهایی پس از اعمال ضرایب 185 هزار تومان خواهد بود و اگر بر اساس افزایش 45 درصدی نرخ تورم باشد، این رقم کمتر از نرخ تورم خواهد بود.

بیات ادامه داد: وجود وزارتخانه ها و سازمان ها و دانشگاه های مهم در محدوده طرح ترافیک باعث شده است که دستگاه های اجرایی مطالبات زیادی در خصوص طرح ترافیک داشته باشند و اگر دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند، تخفیف ترافیک طرح. در نظر بگیرید، دستگاه‌های دیگر نیز مجدداً برای این تخفیف درخواست خواهند کرد و ممکن است درخواست شما منصفانه نباشد.

وی همچنین تصریح کرد: ارقام در صورت اقدام پلیس و تایید این اقدام در معاونت حمل و نقل و ترافیک، رقم درآمدی به پلیس اختصاص می یابد.

بیات با بیان اینکه پلیس برای خودروهایی که طرح ترافیک ندارند جریمه نمی کند، تصریح کرد: عدم فروش طرح ترافیک به معنای عدم تردد خودروها در محدوده طرح نیست.

در نهایت اعضای شورای شهر با نرخ پایه 100 هزار تومان موافقت کردند که البته در صورت تصویب استاندار تهران برای سال آینده قابل اجرا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.