افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

بعید است تا پایان سال دوباره افزایش قیمت ارز را تجربه کنیم.

  • کد خبر : 194810
بعید است تا پایان سال دوباره افزایش قیمت ارز را تجربه کنیم.

به گزارش بازار، موسی آقایی رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان با اشاره به بحران های منطقه و تاثیر آن بر افزایش قیمت ارز گفت: تحولات مختلف داخلی و خارجی از جمله تحولات کرمان، درگیری ایران و پاکستان و همچنین حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه و تیراندازی به […]

به گزارش بازار، موسی آقایی رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان با اشاره به بحران های منطقه و تاثیر آن بر افزایش قیمت ارز گفت: تحولات مختلف داخلی و خارجی از جمله تحولات کرمان، درگیری ایران و پاکستان و همچنین حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه و تیراندازی به پایگاه هوایی آمریکا توسط مقاومت عراق، همگی دست به دست هم دادند تا بازار ارز ما اراده کند. نوسان و افزایش قیمت اما به عنوان یک فعال اقتصادی امیدوارم هرچه زودتر این اتفاقات و تنش های داخلی و خارجی پایان یابد تا بازار ارز به روزهای آرام و باثباتی مانند ماه های اخیر بازگردد.

آیا بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز موفق بود؟
وی در پاسخ به اینکه گفته می شود بانک مرکزی در این شرایط بازار ارز را کنترل و مدیریت کرده است، ادامه داد: قطعا اگر اینطور نبود با این سطح از نگرانی های سیاسی و امنیتی در منطقه، قیمت ارز دلار بسیار بالاتر از نرخ های اخیر خواهد بود.” بدون شک بانک مرکزی بر اساس سیاست های تثبیت کننده خود همچنان می تواند بازار ارز را به خوبی مدیریت کند تا آسیبی به اقتصاد کشور وارد نشود.

آقایی همچنین در مورد ایجاد وسایل و فضاسازی برای سوق دادن مردم به سمت سرمایه گذاری در بازار ارز گفت: بحث هجوم عاطفی و عاطفی مردم به سمت بازار ارز و مطالبات اندک آنها نیز تأثیر 100 درصدی و مستمری دارد. نوسانات بازار ارز و در نهایت این بانک مرکزی است که می تواند بر اساس منابع ارزی و توان خود بازار را مدیریت کند. بر اساس تحلیل ها، قیمت های فعلی به زودی به سطح قبلی خود باز می گردند.

دولت هیچ قصدی برای نابودی ارز نداشت.
این فعال اقتصادی با تایید عدم دستکاری ارز توسط بانک مرکزی افزود: قطعا اگر بانک مرکزی بازار را دستکاری می کرد می توانست خیلی زودتر قیمت دلار را به زیر 50 هزار تومب برساند اما این کار را نکرد. ” وی افزود: در واقع سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و بانک مرکزی به گونه‌ای نیست که بازار را با دستکاری پولی مدیریت کنند، زیرا این اتفاق می‌تواند در آینده آسیب‌های زیادی به اقتصاد و منابع ارزی کشور وارد کند.

چرا باید امیدوار باشیم؟
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان خاطرنشان کرد: همچنین شایان ذکر است که با وجود درگیری های داخلی و خارجی اخیر که عموما بحران سیاسی، نظامی و امنیتی تلقی می شود، نوسان قیمت ارز در همین محدوده و سال های مشابه در گذشته با افزایش قابل توجهی همراه نبوده است که مایه امیدواری است. در نتیجه اگر اتفاق جدیدی نیفتد و این روند به سمت آرامش پیش برود، بعید است قیمت دلار تا پایان سال دوباره افزایش پیدا کند.

پیش بینی این فعال اقتصادی در حالی است که روز گذشته گزارش میدانی ایسنا از بازار حاکی از فروکش شدن تب دلار بود. قیمت دلار که در روزهای اخیر همگام با اخبار سیاسی در بازار آزاد تا 59 هزار تومان افزایش یافته بود، روز گذشته با ادامه روند نزولی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به کانال 56 هزار تومانی بازگشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.