افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

بارش برف باعث وقفه در تردد در محورهای مواصلاتی قوچان به 85 مسافر بازمانده در مسیر شد

  • کد خبر : 194714
بارش برف باعث وقفه در تردد در محورهای مواصلاتی قوچان به 85 مسافر بازمانده در مسیر شد

بازار؛ گروه استان ها: بارش برف در شهرستان قوچان که ارتفاع آن در دو روز گذشته به 20 سانتی متر رسیده بود، جاده ترانزیتی قوچان – درگز را مسدود و مانع از ادامه مسیر خودروهای زیادی شد. رئیس اداره هواشناسی قوچان در گفت و گو با بازار اذعان داشت: با توجه به هشدار نارنجی رنگ […]

بازار؛ گروه استان ها: بارش برف در شهرستان قوچان که ارتفاع آن در دو روز گذشته به 20 سانتی متر رسیده بود، جاده ترانزیتی قوچان – درگز را مسدود و مانع از ادامه مسیر خودروهای زیادی شد.

رئیس اداره هواشناسی قوچان در گفت و گو با بازار اذعان داشت: با توجه به هشدار نارنجی رنگ صادر شده در دوازدهم بهمن ماه، سامانه بارشی وارد شهر شد که بارش به صورت باران و برف ایجاد کرد که 20 سانتی متر افزایش یافت. برف و آب در شهرستان قوچان حاصل این برف 12 میلی متر بود.

علیرضا خسروی افزود: میزان بارندگی در شهرستان قوچان در این سامانه نسبت به سایر شهرستان های استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و جزو 6 شهرستانی است که بیشترین بارندگی را داشته است اما از ابتدای سال هیدرولوژیکی تاکنون بیشترین میزان بارندگی در استان قوچان ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی قوچان تصریح کرد: ابتدا میزان بارندگی در سال هیدرولوژیکی 34 درصد کمتر از نرمال بوده و از سوی دیگر میزان بارندگی از نظر زمانی به درستی توزیع نشده است، بنابراین شهرستان قوچان دارای در سال هیدرولوژیکی گذشته خشکسالی شدیدی را تجربه کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان بارندگی از ابتدای طرح کشاورزی جاری 74 میلی‌متر، در مدت مشابه پارسال 98 میلی‌متر و مدت مشابه دوره آماری 108 میلی‌متر بوده، اما امسال 24 میلی‌متر است. . ٪ نسبت به سال گذشته و با توجه به دوره آماری 34 درصد کاهش بارندگی ها را شاهد هستیم.

انسداد محورهای ثانویه.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان همچنین درباره آخرین وضعیت راه های این شهرستان به بازار گفت: به دلیل بارش برف بسیاری از راه های ارتباطی اصلی و فرعی این شهرستان مسدود شد که با تلاش کامیون داران بازگشایی شد. اقدام کرد.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای قوچان: محور قوچان – درگز نیز به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شد که با تلاش راهزنان و کمک نجات یافتگان این محور بازگشایی شده و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

جواد جعفری گفت: در این راستا محور قوچان – درغز به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری و همچنین پس از امدادرسانی به بازماندگان این محور بازگشایی شد و تردد از وی در حال انجام است.

وی افزود: 52 راهدار با 30 دستگاه تجهیزات سبک و نیمه سنگین راهداری طی دو روز گذشته عملیات برف روبی و نمک پاشی را در محورهای اصلی حوزه استحفاظی انجام دادند که در این عملیات بیش از یک هزار تن ماسه و نمک مصرف شد. . ، که به معنی 1000 کیلومتر برف در جاده های اصلی بود.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان تصریح کرد: بارش شدید برف همچنین راه های روستایی یدک، ماندان، قره شاهوردی، رهورد و یادگار را مسدود کرد که با تلاش راهداران این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

جعفری یادآور شد: با وجود رفع موانع تردد در مسیرهای مذکور، به دلیل شرایط ناپایدار جوی از مسافران و رانندگان تقاضا داریم قبل از سفر با سامانه 141 تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

بارش برف باعث وقفه در تردد در محورهای مواصلاتی قوچان به 85 مسافر بازمانده در مسیر شد

وی ادامه داد: خوشبختانه در سه راه واقع در مسیرهای ارتباطی به میزان کافی شن و نمک ذخیره شده است و به هموطنان توصیه می شود برای تردد در این مسیرها زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

امداد رسانی به مسافران بازمانده در طول مسیر.

رئیس هلال احمر قوچان در این خصوص در گفت و گو با بازار گفت: به دلیل بارش شدید برف و کولاک در محور قوچان – درگز 85 نفر از مسافران راه های ارتباطی این شهرستان نتوانستند به سفر خود ادامه دهند. از اسکان در مساجد از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شد.

محمدرضایی رکن آبادی افزود: در این راستا نیازهای غذایی این مسافران از طریق توزیع پتو، کنسرو، نان و خرما تامین شد.

فرماندار قوچان: به دلیل بارش شدید برف و کولاک از ادامه مسیر چندین دستگاه خودروی سواری و همچنین دو دستگاه اتوبوس مسافربری در محور قوچان – درغز جلوگیری شد. خود را آماده کرد و این هموطنان موفق شدند به راه خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای امداد رسانی به مسافران، 17 نفر از شهرستان حلال احمر شامل 5 پرسنل و 12 امدادگر به همراه 4 خودروی امدادی و تردد در جاده های منتهی به این شهرستان کار امداد رسانی را بر عهده گرفتند.

دستگاه های سرور آماده است

فرماندار قوچان نیز در این خصوص در گفتگوی تلفنی کوتاهی با خبرنگار بازار اذعان داشت: به دلیل بارش شدید برف و کولاک چندین دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه اتوبوس مسافربری در محور قوچان – درگز نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند. امداد رسانی، اسکان و پذیرایی از این مسافران باعث شد تا آنها یک روز بعد سفر کنند و این هموطنان موفق به ادامه سفر شدند.

عباسعلی صفایی اظهار داشت: با توجه به هشدارهای قبلی تمامی دستگاه های خدمات رسان در حالت آماده باش قرار گرفتند و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده امداد رسانی لازم در کمترین زمان ممکن انجام شد.

فرماندار قوچان خاطر از رانندگان و مسافران خواست از تردد شبانه در جاده های کوهستانی خودداری کنند و از سالم بودن سیستم گرمایش خودرو و همراه داشتن وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.