افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

احمد خاتمی خطیب نماز جمعه چه گفت که جنجال به پا کرد؟

  • کد خبر : 194616
احمد خاتمی خطیب نماز جمعه چه گفت که جنجال به پا کرد؟

به گزارش مانیبان، سخنان سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران و این ادعا که «در رژیم گذشته برخی مخالفان شاه را در قفس شیرهای گرسنه انداختند» بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته است. و برخی پرسیده اند که اگر درست نیست چرا گفته است، اگر درست است […]


به گزارش مانیبان، سخنان سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران و این ادعا که «در رژیم گذشته برخی مخالفان شاه را در قفس شیرهای گرسنه انداختند» بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشته است. و برخی پرسیده اند که اگر درست نیست چرا گفته است، اگر درست است نام این افراد چه بوده و چرا نزدیکانشان چیزی نگفته اند؟

واقعیت این است که صحبت های آقای احمد خاتمی در سال های قبل از انقلاب توسط برخی افراد مطرح شد و عمدتاً در تهران شنیده شد و با توجه به اینکه ایشان جزو چهره های درجه اول و دوم انقلاب نبودند و وارد صحنه اصلی شدند. . بعد از رحلت امام، کشوری شد و با رزمندگان ارتباط چندانی نداشت و سن و سالش هم زیاد نمی طلبید، احتمالاً باید جزو شنوندگانش باشد.

اما این داستان از کجا می آید؟ در همان زمان پرونده مربوط به پارک خرم بود. مالک پارک خرم فردی بی وجدان به نام رحیم علی خرم بود که در دوران تحریم با دربار ارتباط داشت و انواع فساد و فسق به او نسبت داده می شد.

در جریان پیروزی انقلاب دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد و حکم اجرا شد. پارک خرم نیز مصادره و به بنیاد واگذار شد و نام آن از خرم به ارم تغییر آوایی نزدیک شد.

روزنامه اطلاعات در 29 اردیبهشت 1358 جزئیات محاکمه وی را به همراه حبیب الله الغنیان، سپهبد سعادتمند و دکتر محمد بقایی یزدی، پزشک ویژه ساواک منتشر کرد و گزارش داد که این 4 نفر فردا همان روز اعدام شدند.

در بخشی از دادگاه رحیم علی خرم از شاهدان خواسته می شود که شهادت دهند و یکی از کارمندان پارک خرم پرونده شیرهای قفسی را به عنوان شاهد می آورد و از آنجایی که از قبل زمینه ذهنی وجود داشت تاثیر زیادی داشت. و انکار خرم چیزی برای تغییر افکار عمومی ایجاد نکرد.

آن قسمت از گزارش اطلاع رسانی چهارشنبه 29 اردیبهشت 1358 در صفحه 2 به شرح زیر است:

در آن زمان بنا به درخواست معاون دادستان یکی از کارکنان پارک خرم با سوگند به کلام الله مجید علیه خرم شهادت داد. وی گفت: با چشمان خود دیدم که فردی به رفتار نگهبانان پارک خرم اعتراض کرد و نگهبانان او را مقابل دو شیر خرم که در پارک نگهداری می شدند انداختند و شیرها آن فرد را تکه تکه کردند. نگهبانان سپس جسد تکه تکه شده آن فرد را به بیرون پارک بردند و ناپدید شدند. بار دیگر وقتی به سردخانه پارک که برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شد رفتم، جسد دو انسان را دیدم.

اگر دقت کرده باشید، کل ماجرای تکه تکه شدن در قفس شیر مربوط به دربار رحیم علی خرم است و شایعات قبلی مربوط به خرم بوده و چنین مطلب و ادعایی در هیچ جای دیگری ثبت نشده است و آقای دکتر هم چنین چیزی را ثبت نکرده است. احمد خاتمی. ، که در سال 1958 یک جوان 18 یا 19 ساله بود. احتمالاً قبل از انقلاب اطلاعاتی را در روزنامه خوانده اید یا از شخصی به عنوان شایعه شنیده اید.

شایعه دیگر قبل از انقلاب شکنجه جوانان در زیرزمین فروشگاه بزرگ ایرانیان در سره شاه (گذرگاه جمهوری فعلی) بود که در سالهای قبل از انقلاب بسته و بلااستفاده بود و در 22 بهمن 57. برخی از انقلابیون بودند. آنها به آنجا یورش بردند، شاید با این تصور که مردم در آنجا مانند زندان باستیل حبس شده اند، اما چیزی جز یک ساختمان متروکه ندیدند، و این شایعه نیز دروغ بود و 15 سال بعد، تبدیل به یک فروشگاه رفاه شد. .

منبع: عصر ایران

منبع: عصر ایران


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.