افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » دست دولت در هرمزگان پر است

  • کد خبر : 194522
اسمارتک نیوز » دست دولت در هرمزگان پر است

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، استان هرمزگان سیزدهمین مقصد دومین دور سفرهای استانی آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم بود. در روزهای دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه مصادف با آغاز دهه فجر، رئیس جمهور در این سفر که با حضور تنی چند از اعضای هیئت دولت همراه بود، به دعوت مردم هرمزگان، علاوه […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، استان هرمزگان سیزدهمین مقصد دومین دور سفرهای استانی آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم بود. در روزهای دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه مصادف با آغاز دهه فجر، رئیس جمهور در این سفر که با حضور تنی چند از اعضای هیئت دولت همراه بود، به دعوت مردم هرمزگان، علاوه بر بررسی تفصیلی، حضور یافت. در پی اجرا و تکمیل مصوبات دور اول سفر، 1032 پروژه بزرگ عمرانی و زیربنایی نیز به بهره برداری رسید. در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان، 14 نفر از اعضای هیئت دولت (معاونان رئیس جمهور و وزرا) به نمایندگی از آیت الله رئیسی و ضمن دیدار و گفتگو با مردم به شهرستان ها و شهرستان های این استان سفر کردند. ، تعداد زیادی طرح و پروژه افتتاح شد
بزرگترین اتفاق در حوزه اتمی بعد از انقلاب.
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی هرمز ایران از مهمترین پروژه های سفر دولت مردمی به استان هرمزگان بود. همزمان با سفر دو روزه آیت الله رئیسی به هرمزگان، با دستور رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی هرمز ایران در سیریک آغاز شد. نیروگاه اتمی سیریک شامل 4 واحد نیروگاه اتمی از نوع پیشرفته موسوم به نسل سوم پلاس هر کدام با ظرفیت حداقل 1200 مگاوات با ظرفیت کل 5000 مگاوات ساخته می شود.
با 3 هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه های اتمی کشور به 8 هزار مگاوات افزایش می یابد.
رتبه اول در منطقه در تولید انرژی هسته ای
نیروگاه اتمی سیریک در سال 1410 بر اساس سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شد و اولین واحد آن در سال 1407 به بهره برداری می رسد و پس از آن یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه اتمی اضافه می شود. هر 6 ماه لازم به ذکر است که با تکمیل این نیروگاه، ایران مقام اول منطقه را در تولید انرژی هسته ای به خود اختصاص خواهد داد. محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که در دور دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی 5 هزار مگاواتی سیریک حضور داشت، خاطرنشان کرد: افق آینده رسیدن به 20000 مگاوات در اجرای این نیروگاه اتمی در سال 1420 گفت: اولویت اول ساخت اولین نیروگاه اتمی هرمزگان با ظرفیت 1200 مگاوات خواهد بود.
گزارشی از برنامه های هیئت دولت در هرمزگان
در همین رابطه محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور که به همراه جمعی از اعضای دولت در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به هرمزگان حضور یافته بود، گفت: در دور اول این سفر 26 میلیارد تومان اعتبار به این سفر اختصاص یافت. هرمزگان. بازدیدهای استانی به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، پس از اولین سفر دولت به استان هرمزگان، حدود 26 میلیارد تومان منابع مالی تزریق شد که 15 میلیارد تومان آن تسهیلات است. همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر کشور، عملیات نخستین مرحله از حرکت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران با بهره مندی 2500 نفر در این استان آغاز شد. خانه ها در جاسک
بازدید وزیر کار از پالایشگاه بندرعباس
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از واحدهای مختلف شرکت پالایش نفت بندرعباس بازدید و با مدیریت این پالایشگاه دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین از شرکت صبا فولاد خلیج فارس، کارخانه تن ماهی، تعاونی فرش دستباف و پالایشگاه بندرعباس بازدید و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای هماهنگی مدیران مؤسسات وابسته به وزارت تعاون شرکت کرد. کار و رفاه اجتماعی استان از دیگر برنامه های وزیر تعاون در این سفر است.

بهره برداری از 10 پروژه آب
بهره برداری از 10 پروژه بزرگ آبی و همچنین آبرسانی به 156 روستا و 5 شهر از برنامه های علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و اعضای شورای شهر بود. هیئت دولت به هرمزگان استان در 12 و 13 بهمن.
عین اللهی کودکی را مداوا کرد
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در بازدید غیرمنتظره از برخی داروخانه ها و مراکز درمانی سطح شهر، به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز مراجعه و چشم دختری بستری در اورژانس شرق را مداوا کرد. مرکز.
افتتاح پروژه های فرهنگی و آموزشی
رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از دانش آموزان، فرهنگیان و معلمان استان و بازدید از طرح ها و پروژه های آموزشی، مجموعه ای از طرح ها و فضاهای آموزشی فرهنگی را افتتاح کرد. در ادامه با حضور وزیر آموزش و پرورش و با همکاری شرکت پالایش نفت آفتاب، بزرگترین و مجهزترین مجتمع آموزشی استان هرمزگان افتتاح شد.

افتتاح 2 شهر ساحلی
افتتاح 2 شهر جدید ساحلی، 98 راه روستایی، دیدار با جمعی از مردم و مدیران و کارکنان حوزه راه و مسکن و اعلام احداث 3 هزار کیلومتر راه روستایی از جمله برنامه های مهرداد بذرپاش وزیر راه. و شهرسازی در دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان بود. عملیات اجرایی فاز اول 2 شهر جدید ساحلی خلیج فارس و مکران مرکزی با ظرفیت 10 هزار واحد روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس آغاز شد.
بهره برداری از فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب
فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب با ظرفیت اسمی 25 هزار بشکه در روز با حضور علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت بارانداز صادرات و واردات به نمایندگی از 48 واحد تولیدی صنایع تبدیلی غذایی با حضور نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی راه اندازی شد.
بازدید وزیر اقتصاد
سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ضمن شرکت در برنامه های مختلف و دیدار و گفتگو با فعالان حوزه اقتصادی استان از مجتمع و انبار گمرک جمع آوری و فروش املاک هرمزگان بازدید کرد. در هرمزگان 136 پروژه ورزشی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
آزادی 160 زندانی جرایم غیرعمد
همچنین طی مراسمی با حضور رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور و رئیس دادگاه عالی هرمزگان در زندان مرکزی بندرعباس 160 زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت دیون از زندان های هرمزگان آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.