افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه کربلا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 194290
همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه کربلا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علیرضا رهایی در دیدار با مسئولان دانشگاه کربلا، پیاده روی اربعین را حماسه ای بزرگ برای جهان اسلام و تعزیه ها عنوان کرد و گفت: هر نوع مطالعه و اقدامی باشد. برای بهبود، گسترش و جشن قطعاً جا برای این مراسم وجود دارد و […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علیرضا رهایی در دیدار با مسئولان دانشگاه کربلا، پیاده روی اربعین را حماسه ای بزرگ برای جهان اسلام و تعزیه ها عنوان کرد و گفت: هر نوع مطالعه و اقدامی باشد. برای بهبود، گسترش و جشن قطعاً جا برای این مراسم وجود دارد و همه مشتاق شرکت در آن هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: مایه خرسندی است که همکاران و اساتید جمهوری اسلامی ایران در زمینه راهپیمایی اربعین و سایر زمینه ها از نظر مطالعاتی و اجرایی با زایران حسینی(ع) و دانشگاه کربلا همکاری داشته باشند و انجام دهند. تلاش خوبی برای این موضوع

مدیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: خوشبختانه از زمان برگزاری اولین راهپیمایی اربعین پیشرفت خوبی حاصل شده و بسیاری از مسائل بهبود یافته است. اما به نظر می رسد با توجه به اهمیت این همایش، هنوز جای کار زیادی برای برگزاری هر چه بهتر آن وجود دارد.

رهایی همچنین بر لزوم همکاری در حوزه علوم انسانی و فرهنگی با دانشگاه های عراق تاکید کرد و گفت: در سایر زمینه ها همکاران ما می توانند به فکر مشارکت و همکاری در حوزه حماسه اربعین باشند.

وی همچنین حمل و نقل و اسکان زائران را از محورهای اصلی همایش اربعین دانست و افزود: مسائل مربوط به اطلاعات، ارتباطات، حمل و نقل و توزیع آب، تامین برق و مصرف بهینه انرژی، تهویه، محیط زیست از نظر آلودگی خاک و… اقلیم یکی از موضوعات مهم پیاده روی اربعین است که می توان در این زمینه با آن همکاری کرد.

رهایی خاطرنشان کرد: از یک سو مسائل مربوط به بهداشت و درمان و همچنین مسائل ترافیکی و نحوه انجام حج زائران از دیگر موضوعات مهم اربعین است که در این همکاری قابل طرح است.

در حاشیه این دیدار تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه کربلا به امضا رسید.

از جمله موضوعات این سند می توان به تعریف و اجرای برنامه های تبادل معلمان و دانش آموزان، اجرای فعالیت های مشترک صنعتی و پژوهشی، اجرای رویدادهای مشترک فرهنگی و علمی، انتشار مقالات و کتاب های مشترک، اجرای آموزش های مشترک اشاره کرد. برگزاری دوره ها و سازماندهی بازدید اعضای هیات علمی. یادداشت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.