افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

بهترین زمان برای سفر به تفلیس پایتخت محبوب گرجستان

  • کد خبر : 19425
بهترین زمان برای سفر به تفلیس پایتخت محبوب گرجستان

آیا می دانستید که گرجستان تنها کشور اروپایی است که برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارید؟ این کشور زیبا نشان دهنده تلفیقی از معماری قرون وسطایی، کلاسیک و آسیای مرکزی در کنار هنر و معماری مدرن است. وجود جاذبه های گردشگری در تفلیس این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری […]

آیا می دانستید که گرجستان تنها کشور اروپایی است که برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارید؟ این کشور زیبا نشان دهنده تلفیقی از معماری قرون وسطایی، کلاسیک و آسیای مرکزی در کنار هنر و معماری مدرن است. وجود جاذبه های گردشگری در تفلیس این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. قبل از برنامه ریزی برای رفتن به پایتخت گرجستان، پیشنهاد می کنیم شرایط سفر به تفلیس آب و هوا، جشنواره ها، هزینه و خرید را بررسی کنید. در این مقاله از مجله گردشگری هستیم امروز پرواز کن ما قصد داریم بهترین زمان سفر به تفلیس را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ارزان ترین بلیط هواپیما تفلیس را بخرید

بهترین زمان برای سفر از نظر آب و هوا

تفلیس توسط کوه های قفقاز و دریای سیاه احاطه شده است. ترکیب کوه و دریا این فرصت را به گردشگران داده است چهار فصل در تفلیس تجربه به طور کلی، شرق تفلیس خشک تر و سردتر و غرب گرم تر و مرطوب تر خواهد بود.

بهترین فصل برای سفر به تفلیس در بهار و تابستان به ویژه در ماه های اردیبهشت، خرداد و مرداد (اردیبهشت تا مرداد). در این ماه ها نه خبری از گرمای تابستان است و نه خبری از سرما و یخبندان زمستان. با شروع تابستان و تعطیلات تابستانی، تفلیس شلوغ تر از همیشه خواهد بود. اگرچه در تابستان هوا گرم است، اما شما این فرصت را دارید که در کوه های عاری از برف قفقاز پیاده روی کنید و از طبیعت کوهستانی لذت ببرید. یکی از مزایای سفر به تفلیس در تابستان روزها طولانی است و می توانید از طبیعت زیبای تفلیس لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر از نظر آب و هوا

با شروع پاییز، درست از سپتامبر (اکتبر)، هوا سرد می شود و برف در کوه های قفقاز شروع به باریدن می کند. در این زمان هوا خنک و مطبوع خواهد بود، بنابراین اگر بهار را در گرجستان از دست دادید، پاییز بهترین فصل برای سفر به تفلیس است.

از نوامبر تا مارس (از نوامبر تا پایان مارس) دمای هوا در تفلیس به کمترین مقدار خود می رسد. اگرچه این زمستان های تفلیس بسیار سرد است، اما تفلیس به دلیل برگزاری جشن های عمومی و اسکی پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس از نظر جشنواره ها

با سفر به تفلیس در هر فصلی، صرف نظر از شرایط آب و هوایی آن، می توانید از دیگر امکانات، تفریحات، ورزش های فصلی و فستیوال های آن لذت ببرید. فستیوال ها و فستیوال های زیادی در طول سال در تفلیس برگزار می شود و شرکت در آنها خاطره ای به یاد ماندنی از سفر به تفلیس برای شما به ارمغان می آورد.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس از نظر جشنواره ها
  • جشن مکوللوبا از نیمه شب اول ژانویه آغاز می شود و طبق سنت، اولین مهمان یک خانواده در سال جدید سرنوشت آنها را برای سال آینده تعیین می کند. سن بدوبا (بدوبا)، در 2 ژانویه، روز شانس یا سرنوشت نامیده می شود. گرجی ها معتقدند که باید این روز را جشن بگیرند. Bedoba روزی برای مراقبت از خود است که در آن باید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید یا با افرادی که به آنها اهمیت می دهید وقت بگذرانید.
  • کریسمس ارتدکسیک یا دو هفته بعد (7 تا 14 ژانویه) در تفلیس برگزار می شود. در روز 19 دی ماه، مؤمنان در نماز نیمه شب شرکت می کنند و روز بعد در رژه علیلو (راهپیمایی مذهبی) شرکت می کنند. در شب 13 ژانویه، سال نو ارتدکس یا سال نو قدیمی با آتش بازی جشن گرفته می شود.
  • روز استقلال گرجستان در 26 می (ژوئن) قانون استقلال گرجستان به تصویب رسید. این روز که نشانه آغاز جمهوری دموکراتیک گرجستان است، با رژه نظامی، بازار غذا، صنایع دستی و موسیقی زنده جشن گرفته می شود.
  • جشنواره تئاتر تفلیس با هدف غنی سازی حیات فرهنگی تفلیس و گرجستان و همچنین ادغام گرجستان در نقشه فرهنگی بین المللی با ارائه مهمترین آثار هنری و فرهنگی از 24 سپتامبر تا 8 اکتبر (مهر). انجام خواهد شد.
  • جشن شهر تفلیس (تفلیسوبا) هر ساله به مناسبت تأسیس پایتخت گرجستان در 28 اکتبر برگزار می شود. ساکنان تفلیس این روز را با اجرای رقص های سنتی، اجرای تئاتر و موسیقی، نمایش میوه و پنیر و آتش بازی می گذرانند.
  • جشنواره پنیر این یکی از سنت های فرهنگی گرجستان به حساب می آید. هر سال در ماه اکتبر، پنیرسازان از سراسر کشور گرد هم می آیند تا ابزار و روش های خود را برای تهیه پنیر خوشمزه به نمایش بگذارند.
  • جشنواره هنر ژنتیک: یکی از محبوب ترین ها جشنواره های موسیقی در گرجستانArt-Gene جشنواره ای است که در سال 2003 برای ادای احترام به سنت ها و میراث موسیقی این کشور متولد شد. در ماه جولای برگزار خواهد شد. این جشنواره که در موزه قوم نگاری تفلیس برگزار می شود شامل اجرای موسیقی محلی و رقص همراه با موسیقی معاصر است.

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر هزینه

تفلیس را می توان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی کرد که برای سفر به آن نیازی به صرف هزینه زیادی نیست. اما در ماه مارس (اواخر اسفند و فروردین) به دلیل کاهش ورود گردشگران، قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در تفلیس کاهش می یابد که از نظر هزینه می توان آن را بهترین زمان برای سفر به تفلیس دانست.

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر هزینه

بهترین زمان برای خرید در تفلیس

خرید و گشت و گذار در مراکز خرید تفلیس یکی دیگر از دلایل سفر گردشگران به تفلیس است. به خرید ارزان در تفلیس ایالات متحده به شما ما اواخر تابستان، آگوست (مرداد و شهریور) را پیشنهاد می کنیم. در این زمان اکثر برندها فروش بالایی دارند و شما این شانس را دارید که محصولات باکیفیت را با قیمت بهتر خریداری کنید.

تفلیس، شهر چهار فصل گرجستان

سفر فرصتی برای کشف تجربیات جدید است. اگر مقصدتان جذاب و دیدنی باشد، قطعا خاطره ای خوش و فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند. تفلیس مقصد زیبایی است که می توانید بدون ویزا و با هزینه کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی به آن سفر کنید. برای اطلاعات دقیق در مورد پایتخت گرجستان، این مقاله را توصیه می کنیم راهنمای کامل سفر به تفلیس در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

در این مقاله سعی داریم بهترین زمان برای سفر به تفلیس را به شما معرفی کنیم. چه فصلی از سال را برای سفر به تفلیس انتخاب می کنید؟

سوالات متداول در مورد بهترین زمان سفر به تفلیس

بهترین ماه برای سفر به تفلیس کدام ماه است؟

می، ژوئن (اردیبهشت و خرداد) یا سپتامبر (شهریور) بهترین ماه ها برای سفر به تفلیس هستند.

ارزان ترین زمان پرواز به تفلیس چه زمانی است؟

نوامبر تا فوریه (نوامبر تا مارس) ارزان ترین زمان سفر به تفلیس است.

باتومی یا تفلیس – کدام بهتر است؟

باتومی برای تفریح ​​و سواحل و تفلیس برای فرهنگ و معماری مشهور است. اگر به تفریح ​​علاقه دارید، باتومی و اگر به موزه ها و کافه ها علاقه مند هستید، تفلیس انتخاب بهتری خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس با آب و هوای معتدل چه زمانی است؟

بهار بهترین زمان برای سفر به تفلیس است.

نوشته شده توسط بهترین زمان برای سفر به تفلیس پایتخت محبوب گرجستان برای اولین بار در مجله گردشگری معرفی شد. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.