افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

امکان صدور بیمه نامه در سامانه جامع معاملات – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 194152
امکان صدور بیمه نامه در سامانه جامع معاملات – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، ورود و عرضه کالای قاچاق به کشور مانعی بر سر راه افزایش ظرفیت تولید بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی شده است. در نتیجه نه تنها رشد اقتصادی بلکه مسیر اشتغال زایی نیز با مشکل مواجه شده است. بر این اساس سیاستگذار با اتخاذ اقدامات مختلف از جمله تدوین ضوابط و مقررات سعی […]

به گزارش خبرنگار مهر، ورود و عرضه کالای قاچاق به کشور مانعی بر سر راه افزایش ظرفیت تولید بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی شده است. در نتیجه نه تنها رشد اقتصادی بلکه مسیر اشتغال زایی نیز با مشکل مواجه شده است. بر این اساس سیاستگذار با اتخاذ اقدامات مختلف از جمله تدوین ضوابط و مقررات سعی در افزایش ریسک ورود و عرضه کالاهای قاچاق در بازار ایران دارد.

اما با وجود قوانین مصوب در این خصوص، این مشکل به خوبی کنترل نشده و ورود کالاهای قاچاق با حداقل خطرات و مشکلات ادامه دارد. تا نه تنها به راحتی در بازار در دسترس باشید بلکه از خدمات قانونی و رسمی مانند بیمه و گارانتی نیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 بارها مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است. در این تغییرات، بسیاری از دستگاه های اجرایی رسماً مأمور شدند تا وظایف قانونی خود را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهند. به عنوان مثال در اصلاحیه این قانون نهادهایی مانند مرکز آمار ایران، مرکز بیمه، اتاق اصناف و وزارت ارتباطات به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا اضافه شده است تا امکان اجرای مفاد آن فراهم شود. .

به طور کلی می توان گفت در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانونگذار با ایجاد سامانه جامع تجارت و سایر سامانه های زیر مجموعه خود، سعی در ایجاد شفافیت در روند واردات، تولید و عرضه کالاهای مختلف دارد. ; بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گذشته و قبل از ایجاد سامانه‌های رهگیری آنلاین، تفاوتی در ارائه خدمات بیمه‌ای بین کالاهای قاچاق و غیرقاچاق وجود نداشت. اما به گفته محمدرضا ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با توجه به اصلاحات اخیر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارائه خدمات بیمه ای تنها برای کالاهای قانونی امکان پذیر خواهد بود و شرکت های بیمه حق ندارند ارائه خدمات به کالاهای قاچاق

به گفته وی: یکی از الزامات قانون این است که دولت سامانه خدمات رسانی به کالاها را ایجاد کند به عنوان مثال لوازم خانگی قاچاق وارد می شود. بجای این خدمات شامل ارائه و گارانتی می باشد. در قانون جدید مقرر شده است که کلیه خدمات اعم از ضمانت، بیمه و تامین مالی کالاهای قاچاق ممنوع است و هر گروهی که در این زمینه خدمات ارائه دهد مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد شد.

ارائه خدمات بیمه ای کالای قاچاق جرم است

پیش از این معاون صنایع عمومی سکوت وی با اشاره به لزوم مبارزه نظام مند با قاچاق کالا، گفت: ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی مجلس، اقدامی قابل توجه است، زیرا این قانون اختیارات جدیدی را تعریف می کند؛ به عنوان مثال اگر خدمات ارائه شده به روند قاچاق کمک می کند، باید جریمه شود؛ مثلاً اگر شرکت بیمه کالای قاچاق را بیمه کند، مرتکب جرم شده است».

تسهیل و یکپارچه سازی پورتال تعامل دولت.

این وزارتخانه علاوه بر تعهدات مندرج در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سکوت بر اساس ماده 8 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، انجام رویه تجارت خارجی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری الزامی است و بیمه نامه از عناوینی است که به صراحت به آن اشاره شده است. در قانون مذکور. قانون

تسهیل در فرآیند کسب و کار و یکپارچه سازی پورتال تعامل دولت یکی از مهمترین رسالت های دولت هاست که با وجود تلاش های صورت گرفته تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

امکان درخواست صدور بیمه نامه حمل و نقل در سامانه جامع تجارت

گفتنی است تاکنون برخی از مفاد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعمال شده و پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است. طی روزهای اخیر طی همکاری بیمه مرکزی و وزارت سکوتمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به شرکت های بیمه، با اشاره به لزوم درخواست صدور بیمه نامه حمل و نقل وارداتی در سامانه جامع تجارت کالاهای دارای شناسه کالا، اعلام کرد فهرست کالاهای مشمول صدور بیمه نامه حمل و نقل وارداتی در سامانه جامعه تجاری برای استفاده شرکت های بیمه قرار داده شده است.

یعنی از این پس همه شرکت های بیمه در زمینه حمل و نقل کالاهای وارداتی، صدور بیمه نامه و … باشند. ضمیمه برای کالاهای موجود در شناسه کالا با توجه اطلاعات دریافتی از سامانه جامع معاملات. پیش از این ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مرکز بیمه درخواست کرده بود که برای رویه واردات فقط از طریق این سامانه بیمه نامه محموله صادر کند. البته در گام اول این اقدام تنها برای چند گروه کالایی مانند کالاهای دیجیتال، تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ اعمال شد و قرار است برای دریافت خسارت بیمه‌ای به سایر محصولات نیز تعمیم یابد. اطلاعات اسناد تجاری و ثبت سفارش، امکان دور زدن سامانه جامع معاملات و شرکت های بیمه را کاهش دهد.

تصویر نامه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی به شرکت های بیمه

با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح در مرحله اول و دوم درخواست صدور بیمه نامه از طریق سامانه جامعه بازرگانی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آبان ماه امسال نامه ای به این وزارتخانه ارسال کرد. سکوت و Central de Seguros خواستار اجرای کامل طرح صدور سیاست است ضمیمه در سامانه جامعه بازرگانی، تمامی کالاها در شناسه محصول درج می شد.

همانطور که در نامه اخیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی به شرکت های بیمه در 26 دی ماه سال جاری آمده است، می توان گفت از آن زمان امکان دریافت خدمات بیمه ای برای بسیاری کاهش یافته است.کالاهای قاچاق.

به گزارش مهر، بررسی های کارشناسی نشان می دهد به ازای هر میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور، 50 هزار فرصت شغلی از بین می رود. بنابراین می توان گفت الزام صدور بیمه نامه بار از طریق سامانه جامع تجارت یکی از قابلیت های مبارزه سیستمی با قاچاق کالا است که می تواند خطر قاچاق کالا را به میزان قابل توجهی افزایش داده و میزان قاچاق کالا را کاهش دهد. در داخل کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.