افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
6

تعداد کمی از آمریکایی ها تأثیر الکل بر خطر سرطان را درک می کنند: نظرسنجی

  • کد خبر : 1941
تعداد کمی از آمریکایی ها تأثیر الکل بر خطر سرطان را درک می کنند: نظرسنجی

منو موضوعات سرطان خانه سرطان سرطان مثانه سرطان مغز سرطان پستان سرطان دهانه رحم سرطان روده بزرگ لوسمی و لنفوم سرطان ریه ملانوما مولتیپل میلوما سرطان تخمدان سرطان پانکراس سرطان پروستات راهنمای سرطان بررسی اجمالی و حقایق خطرات و پیشگیری علائم و نشانه ها انواع سرطان تشخیص و آزمایشات تیم مراقبت از سرطان شما درمان […]


منو

تعداد کمی از آمریکایی ها تأثیر الکل بر خطر سرطان را درک می کنند: نظرسنجی

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

جمعه، 2 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – یک مطالعه جدید نشان می دهد که الکل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، اما برخی از آمریکایی ها فکر می کنند برعکس است.

محققان تصمیم گرفتند تا آگاهی مردم از ارتباط بین الکل و سرطان را درک کنند و دریافتند که بسیاری از آموزش های بیشتر در مورد این موضوع سود خواهند برد.

ویلیام کلاین، نویسنده ارشد این مطالعه، دستیار مدیر برنامه تحقیقات رفتاری موسسه ملی سرطان ایالات متحده، گفت: “همه انواع نوشیدنی های الکلی، از جمله شراب، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.” “یافته های این مطالعه بر نیاز به توسعه مداخلات برای آموزش مردم در مورد خطرات سرطان ناشی از مصرف الکل، به ویژه در زمینه غالب گفتگوهای ملی در مورد مزایای ادعایی شراب برای سلامت قلب تاکید می کند.”

محققان با استفاده از داده‌های یک نظرسنجی دولتی که شامل پاسخ‌های بیش از 3800 بزرگسال بود، پاسخ‌های سؤالاتی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل «به نظر شما، نوشیدن انواع الکل زیر چقدر بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد؟» محققان همچنین از شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف الکل خود سوال کردند.

حدود 31٪ از شرکت کنندگان از خطر ابتلا به سرطان برای مشروبات الکلی آگاه بودند، پس از آن تقریبا 25٪ برای آبجو و کمی بیش از 20٪ برای شراب.

یافته ها نشان داد که برخی در واقع فکر می کردند که الکل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، از جمله 10٪ از شرکت کنندگان که گفتند شراب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، 2.2٪ که فکر می کردند آبجو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و 1.7٪ که گفتند مشروب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

بیش از 50 درصد از مردم گزارش کردند که از تأثیر این نوشیدنی ها بر خطر سرطان اطلاعی ندارند.

در این مطالعه از شرکت کنندگان در مورد بیماری قلبی و الکل نیز سوال شد. حدود 39٪، 36٪ و 25٪ از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که مشروبات الکلی، آبجو و شراب به ترتیب خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند.

افراد مسن کمتر از ارتباط الکل با خطر سرطان آگاه بودند. اندرو سیدنبرگ، که در حین خدمت به عنوان همکار پیشگیری از سرطان در مؤسسه سرطان، این مطالعه را رهبری می کرد، گفت: این ممکن است به دلیل عادت های طولانی مدت نوشیدن الکل در بین افراد مسن باشد.

آگاهی در مورد خطر ابتلا به الکل و سرطان با وضعیت نوشیدن ارتباط نداشت. افرادی که مشروب نمی نوشند، مصرف کنندگان الکل و افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند، همگی میزان آگاهی مشابهی داشتند.

بر اساس گزارش انجمن تحقیقات سرطان آمریکا (AACR)، الکل به طور میانگین در بین سال‌های 2013 تا 2016 به بیش از 75000 مورد سرطان و تقریباً 19000 مرگ ناشی از سرطان کمک کرده است.

سیدنبرگ در بیانیه خبری AACR گفت: “الکل یک عامل خطر قابل اصلاح پیشرو برای سرطان در ایالات متحده است و تحقیقات قبلی نشان داده است که اکثر آمریکایی ها این را نمی دانند.”

هر نوشیدنی حاوی اتانول خطر سرطان را افزایش می دهد، از جمله شراب، آبجو و مشروبات الکلی. مصرف الکل با سرطان سینه، دهان و روده بزرگ مرتبط است.

به گفته نویسندگان، مداخلات برای آموزش مردم می‌تواند شامل کمپین‌های رسانه‌های جمعی، برچسب‌های هشدار دهنده سرطان و ارتباطات ارائه‌دهنده بیمار باشد. کلاین خاطرنشان کرد که پیام های سفارشی می توانند به افزایش ارتباط پیام کمک کنند.

کلاین گفت: “آموزش عموم در مورد اینکه الکل چگونه خطر سرطان را افزایش می دهد نه تنها مصرف کنندگان را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند، بلکه ممکن است از مصرف بیش از حد الکل و همچنین مرگ و میر ناشی از سرطان جلوگیری کرده و کاهش دهد.”

نویسندگان گفتند که محدودیت‌های بالقوه مطالعه شامل ساختار بدون قید و شرط برخی از سؤالات نظرسنجی است. برخی از داده‌ها نیز در طول همه‌گیری جمع‌آوری شد، زمانی که بسیاری از آمریکایی‌ها بیش از حد معمول الکل مصرف می‌کردند.

یافته ها در 1 دسامبر منتشر شد اپیدمیولوژی سرطان، نشانگرهای زیستی و پیشگیری.

اطلاعات بیشتر

انجمن سرطان آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد علل سرطان دارد.
منبع: انجمن آمریکایی برای تحقیقات سرطان، انتشار خبری، 1 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.