افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

ایران و ژاپن؛ رقابت مداوم

  • کد خبر : 193921
ایران و ژاپن؛  رقابت مداوم

حامد جیرودی تیم ملی ایران و ژاپن تا کنون 18 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل این درگیری ها 6 برد برای ایران، 6 برد برای ژاپن و 6 تساوی بوده است. بنابراین در دعواهای این دو قدرت فوتبال آسیا کار به یک اندازه پیش می رود. در این دیدارها در مجموع 40 […]

حامد جیرودی تیم ملی ایران و ژاپن تا کنون 18 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل این درگیری ها 6 برد برای ایران، 6 برد برای ژاپن و 6 تساوی بوده است. بنابراین در دعواهای این دو قدرت فوتبال آسیا کار به یک اندازه پیش می رود. در این دیدارها در مجموع 40 گل به ثمر رسید که سهم ایران 19 گل و ژاپن 21 گل بود.

بازی اول

اولین بازی دو تیم در 25 اسفند 1329 در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی 1951 با تساوی بدون گل به پایان رسید. چون در آن سال ها قانون ضربات پنالتی وجود نداشت، این بازی دو روز بعد تکرار شد و این بار تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر 2 حریف شرقی خود را شکست داد تا اولین پیروزی مقابل این حریف را ثبت کند.

بهترین پیروزی

بهترین برد ایران مقابل ژاپن 2-0 در سال 1365 بود و بهترین برد ژاپن مقابل ایران در سال 1397 با نتیجه 3-0 بود که در دوره قبلی جام ملت های آسیا به دست آمد.

فاصله بین تخته ها

بیشترین فاصله بین دو برد برای تیم ژاپن چهار بازی (دو برد برای ایران و دو تساوی) و بیشترین فاصله بین دو برد برای ایران سه بازی (دو برد برای ژاپن و یک تساوی) است. همچنین در تاریخ بازی های ایران و ژاپن، هیچ یک از تیم ها در دو بازی متوالی پیروز نشده اند.

مسابقات جام ملت ها

به جز آخرین دیدار دو تیم که در تاریخ 17 بهمن 1396 در دوره قبلی جام ملت ها در ورزشگاه هزا بن زاید برگزار شد، دو تیم سه بار در جام ملت های آسیا به مصاف هم رفته اند. اولین بازی در 13 دسامبر 1988 در جام ملت های 1988 در ورزشگاه سحیم بن حمد دوحه برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید. دومین بازی در 12 نوامبر 1371 در جام ملت های 1992 در ورزشگاه پارک مین هیروشیما برگزار شد که میزبان با گل کازیوشی میورا که هنوز در 56 سالگی (!) فوتبال بازی می کند، 1-0 پیروز شد. سومین بازی در 16 مرداد 1383 در جام ملت ها بود. سال 2004 در ورزشگاه المپیک چونگ کینگ بود و تساوی بدون گل داشت.

13 بازیکن مقابل ژاپن گل زدند

در مجموع 13 بازیکن ایرانی که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرده اند موفق به گلزنی به تیم ژاپن شده اند. وحید هاشمیان و مهدیقلی مسعود انصاری متوفی سال 1357 دو بار مقابل ژاپن گلزنی کردند و خداداد عزیزی، رضا حسن زاده، فرشاد پیوس، صمد مرفاوی، سید مهدی ابطحی، ناصر محمد خانی و زنده یادان فریبرز اسماعیلی حمید شیرزادگان و آف نیز گلزنی کردند. رقیب هر کدام با یک گل تیم ملی را شکست داده است.

ترابی تنها گلزن تیم فعلی است

از بازیکنان همین دسته در ژاپن، مهدی ترابی قابل ذکر است. ملی پوش فعلی که در بازی با سوریه در دقیقه 119 وارد زمین شد و یکی از پنالتی های ایران را مقابل این تیم به ثمر رساند. ترابی در بازی دوستانه ایران و ژاپن که در تاریخ 30 مهر 1393 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید، به تنها بازیکنی از این تیم تبدیل شد که مقابل ژاپن گلزنی کرده است.

بیشتر بخوانید:

درآمدهای عجیب داوران در فوتبال ایران را ببینید

نگرانی قلانوی از تشدید تنش 3 چالش کادرفنی مقابل سامورایی ها

پیش بینی جالب بازی ایران و ژاپن; تیم ملی می تواند 100 درصد برنده شود!

251 251

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.