افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

رایزنی فدراسیون فوتبال با داوران خارجی به دلیل دربی/پنالتی مشکوک نبود.

  • کد خبر : 19378

رئیس کمیته داوران درباره برخی از سناریوهای داوری در روز بیست و هفتم لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد. سایت فدراسیون فوتبال اظهارات خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران را در خصوص مسائل داوری هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر منتشر کرد: با توجه به مسائلی که در خصوص قضاوت داوران در هفته بیست […]

رئیس کمیته داوران درباره برخی از سناریوهای داوری در روز بیست و هفتم لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

سایت فدراسیون فوتبال اظهارات خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران را در خصوص مسائل داوری هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر منتشر کرد:

با توجه به مسائلی که در خصوص قضاوت داوران در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور بویژه در دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال و همچنین ملوان سپاهان و بندرانزلی به وجود آمده است. که باعث ایجاد فشار روانی برای جامعه نجیب و پرتلاش داوران کشور شده است، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و ملت شریف ایران یادآور می شود:

1- در مورد توپی که به دست مدافع پرسپولیس اصابت می کند، طبق قانون 12 و بند مربوط به تخلف هند که مقرر می دارد بازیکنی در صورت بزرگ شدن غیر طبیعی دست یا بازویش به دلیل تخلف هند جریمه می شود. موقعیت دست یا بازوی او در نتیجه حرکت بدن بازیکن مختص به آن موقعیت نیست و یا موقعیت دست را نمی توان با حرکت بدن او در آن موقعیت خاص محاسبه کرد. بر این اساس، با توجه به متن قانون و همچنین رایزنی سخنرانان برجسته فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، آقای اسماعیل الحافی از اردن (مسئول توسعه داوری فیفا در قاره آسیا) محمد صالح ساب خدین از مالزی و ایشیاما نوبورو از ژاپن و همچنین نظر آقایان مسعود مرادی و محسن ترکی ناظران فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا از کشور عزیزمان که همگی موافق و معتقدند توپ پس از برخورد به پای مدافع و بازگشت به دست که شرط آن موجه است زیرا وضعیت دست با حرکت قبلی مدافع در آن حالت قرار گرفت تا هند تخلفی مرتکب نشده باشد.

2- با توجه به صحنه ای که باعث اعلام شبیه سازی و اخطار به مهاجم سپاهان در محوطه تیم ملوان شد، به دلیل نزدیکی و زاویه دید خوب داور، مدافع تیم مارینرو قبل از شروع مسابقه با مهاجم حریف تماس گرفت. مهاجم به یک بازی کاملاً عادی فوتبال رسید و متوجه شد که هیچ تخلفی وجود ندارد و اخطار نمایش داده شده برای شبیه سازی ضروری نیست.

3- در سایر دیدارهای این هفته هیچ گونه خطای قابل توجهی از سوی تیم داوری رخ نداده است.

در هر صورت از تمامی باشگاه ها، مدیران، بازیکنان و اصحاب محترم رسانه خواهشمندیم که برای حفظ آرامش در هفته های پایانی لیگ، بیش از پیش همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.