افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

کنایه تند صادق زیباکلام به تلویزیون و رادیو/ با بودجه 240 میلیارد تومانی چه می کنید؟

  • کد خبر : 193339
کنایه تند صادق زیباکلام به تلویزیون و رادیو/ با بودجه 240 میلیارد تومانی چه می کنید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق زیباکلام در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت; بودجه تلویزیون و رادیو در سال 1402 کمتر از هشت میلیارد تومان بود، رقمی که اکنون سه برابر شده است. طبق اخبار منتشر شده از سوی مجلس، این سازمان در سال 1403 باید 240 میلیارد تومان بودجه داشته باشد. سوالی که از مسئولان […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صادق زیباکلام در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت;

بودجه تلویزیون و رادیو در سال 1402 کمتر از هشت میلیارد تومان بود، رقمی که اکنون سه برابر شده است. طبق اخبار منتشر شده از سوی مجلس، این سازمان در سال 1403 باید 240 میلیارد تومان بودجه داشته باشد.

سوالی که از مسئولان تلویزیون پیش می آید این است که برای سه برابر شدن بودجه خود چه نیازی دارند؟ چه کار خاصی انجام می دهید؟ در سال 1402 چه برنامه های خاصی داشتید که الان باید بودجه تان سه برابر شود؟ این مشکل به عدم پاسخگویی این سازمان مربوط می شود. وقتی نهادی به نام صداوسیما وجود دارد که نه پاسخگو است و نه طبق قانون به وظیفه خود عمل می کند، طبیعتاً باید شاهد چنین اتفاقات و بازی هایی باشیم.

در حالی که همه آمارها و بررسی ها حکایت از کاهش مخاطبان صدا و سیما دارد، اما در کمال تعجب می بینیم که بودجه این نهاد رسانه ای سه برابر می شود، گویی هیچ چیز دیگری منجر به تبلیغ چیز دیگری نشده است. نسبت به رضایت مالی مدیران و کارکنان آن.

بزرگترین انتقادی که به صداوسیما وارد می شود این است که اگر کارشان را درست انجام می دادند، این همه کانال فارسی وجود نداشت. حتی کسانی که اخبار رادیو و تلویزیون را می بینند اگر بخواهند اتفاقات کشور را دنبال کنند در نهایت به صدا و سیما مراجعه نمی کنند و حتی مخفیانه متاسفانه شبکه های فارسی زبان را تماشا می کنند. این فاجعه بزرگی است که صدا و سیمای بی اعتبار، صدا و سیمای یک جامعه بی اعتبار شود.

سه برابر شدن بودجه این سازمان به شرطی که تولیدات و برنامه هایش با کیفیت باشد و افکار عمومی به آن اعتماد کنند قابل قبول است. صدا و سیما ویژگی دارد که این رسانه را در مقایسه با سایر رسانه های جمعی منحصر به فرد می کند.

مهم ترین ویژگی این است که اگر تمام برنامه های تلویزیونی را فقط برای یک هفته تماشا کنیم، متوجه چیز عجیبی خواهیم شد. هیچ اتفاقی در ایران و جهان نمی افتد که برخلاف سلیقه و ایدئولوژی صداوسیما باشد. مثلا اگر در فرانسه تظاهراتی برگزار می شود به گونه ای پوشش داده می شود که اعتراض مربوط به مخالفت مردم و روشنفکران با سیاست های کل فرانسه باشد. اما در این سازمان هرگز نخواهیم شنید که مردم روسیه یا بخشی از مردم چین علیه دولت های خود تظاهرات کرده باشند، بلکه فقط کشورهای غربی همیشه به دولت های خود اعتراض می کنند. در ادامه اخبار داخلی صداوسیما به سمت تمجید از دولت می رود یا اینکه آمار تورم به گفته رئیس کل بانک مرکزی و رئیس مرکز آمار ایران رو به کاهش است و اگر خبر غیرعادی هم باشد قطعاً همین است. نه این مربوط به دولت است. بلکه خبر بد این است که مثلاً برخی از مغازه داران و کسبه دسیسه کرده اند و قیمت ها را افزایش داده اند. بنابراین این سوال مطرح می شود که چگونه یک رسانه ملی می تواند اینگونه عمل کند؟

حالا معلوم نیست صداوسیما با این بودجه ای که برایش در نظر گرفته شده می خواهد چه کند. این در حالی است که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی که وظایف بسیار مهم تری دارند، بودجه خود را به اندازه صداوسیما افزایش نداده اند. به عنوان مثال، بهداشت و درمان، سازمان تعزیرات، وزارت آموزش و پرورش و علوم، بیمارستان ها و تدارکات دارو، افزایش بودجه آنها در سال 1403 در مقایسه با بودجه صداوسیما ناچیز است.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.