افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

امیر عبداللهیان: حمله به یمن باعث آرامش منطقه نمی شود

  • کد خبر : 193242
امیر عبداللهیان: حمله به یمن باعث آرامش منطقه نمی شود

به گزارش خبرآنلاین، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت روابط دو کشور مشخص شد. بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی. مناظره ای صورت گرفت. وزیر امور خارجه جمهوری […]

به گزارش خبرآنلاین، در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت روابط دو کشور مشخص شد. بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی. مناظره ای صورت گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو با اشاره به حوادث غزه بر ضرورت پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار و نسل کشی مردم فلسطین تاکید کرد و آن را یک امر اساسی دانست. گامی برای توقف بحران در سراسر منطقه.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: هرگونه اقدام ائتلافی و تشنجی مشابه آنچه آمریکا و انگلیس در حمله به یمن انجام دادند، نه تنها کمکی به برقراری ثبات در منطقه نمی کند، بلکه وضعیت پیچیده تری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به همه طرف‌ها توصیه می‌کند که اقدامات فوری، مؤثر و پایدار با تمرکز بر ریشه‌های اصلی بحران اتخاذ کنند، زیرا ریشه بحران در اشغال است.

امیر عبداللهیان با اشاره به نقش مثبت بورل، از اهمیت ادامه گفت‌وگو در مسیر دیپلماسی و حل بحران و وجود کانال گفت‌وگوی قوی و سازنده بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

جوزف بورل از تشدید تنش ها در دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری ثبات در منطقه تاکید کرد.

بورل همچنین تصمیم اتحادیه اروپا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این اتحاد فقط برای حفاظت از کشتی های تجاری اروپایی در برابر حملات احتمالی در دریای سرخ است و هیچ ویژگی نظامی علیه هیچ کشوری ندارد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به اهمیت گفت‌وگو برای کمک به برقراری ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم حفظ کانال تماس در سطوح مختلف جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

طرفین همچنین آخرین تحولات مربوط به توافق هسته ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.