افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

جزئیات ساخت نیروگاه اتمی سیریک

  • کد خبر : 193045

آفتاب نیوز: محمد اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در آغاز بهره برداری و فعالیت های اجرایی پروژه نیروگاه هرمز ایران در شهرستان سیریک در جمع خبرنگاران افزود: با ساخت واحدهای جدید نیروگاه هرمز سیریک، ظرفیت تولید برق هسته ای کشور افزایش می یابد. . : خدا را شاکریم که در اولین روز از دهه مبارک فجر امسال […]

آفتاب نیوز:

محمد اسلامی بعدازظهر پنجشنبه در آغاز بهره برداری و فعالیت های اجرایی پروژه نیروگاه هرمز ایران در شهرستان سیریک در جمع خبرنگاران افزود: با ساخت واحدهای جدید نیروگاه هرمز سیریک، ظرفیت تولید برق هسته ای کشور افزایش می یابد. . : خدا را شاکریم که در اولین روز از دهه مبارک فجر امسال بهره برداری از نیروگاه اتمی هرمز ایران را آغاز کردیم.

اسلامی تصریح کرد: این پروژه از برنامه های تعریف و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که تا ساعت 14:20 در سند تحول بخشی از ظرفیت 20 هزار مگاواتی این پروژه را تکمیل کنیم.

وی بابیان اینکه با شروع این پروژه در حال آزادسازی زیرساخت های آن هستیم، افزود: شهرک صنعتی برای ساخت و زیرسازی این پروژه ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای زیرساخت و ساخت این پروژه 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این سرمایه گذاری برای ایجاد ظرفیت آموزشی برای نیروی انسانی متخصص هم در دوره ساخت و هم برای بهره برداری است. دوره، که یک جزء، یک الزام بوده است.

اسلامی گفت: برنامه ریزی هر یک از این واحدها حداقل 7 و حداکثر 9 سال زمان می برد و در حال حاضر در نقطه صفر این پروژه هستیم.

اسلامی تصریح کرد: سقف تولید انرژی هسته ای را تا 1420 20 هزار مگاوات در نظر گرفته ایم در حالی که نسبت انرژی هسته ای در دنیا 11 درصد است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تقریباً 23 درصد سبد انرژی دنیا و هدف گذاری شده است و با تولید 20 هزار مگاوات برق در این نیروگاه به 23 درصد خواهیم رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: این پروژه یکی از اهداف بسیار مهم و راهبردی است و انشالله این ابر پروژه تحول آفرین است و چون تکنولوژی هستی تحولی عمیق در صنعت و دانش ایجاد می کند خداوند متعال. مایلیم، بتوانیم طبق برنامه و در سطح خود پیش برویم تا خود را در جهان ارتقا دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.