افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

چگونه می توان پروژه های مناسب را از گفتگوهای جوامع رمزنگاری پیدا کرد؟

  • کد خبر : 19300
چگونه می توان پروژه های مناسب را از گفتگوهای جوامع رمزنگاری پیدا کرد؟

اگر به سخنان، نظرات و علایق فعالان ارزهای دیجیتال در جوامع مختلف کریپتو (روایت ها) دقت کنید، می توانید روندها و پروژه های بالقوه بعدی را شناسایی کنید. یکی کاربر توییتر وی در توییتی به این موضوع پرداخت و درک صحیح و کامل از شرایط را رمز موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. وی […]

اگر به سخنان، نظرات و علایق فعالان ارزهای دیجیتال در جوامع مختلف کریپتو (روایت ها) دقت کنید، می توانید روندها و پروژه های بالقوه بعدی را شناسایی کنید. یکی کاربر توییتر وی در توییتی به این موضوع پرداخت و درک صحیح و کامل از شرایط را رمز موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. وی معتقد است موفقیت در این بازار به سرعت اتفاق نمی افتد و باید درک درستی از پروژه ها و نیازهای کاربران داشت. با بلاک چین میهن همراه باشید تا پس از پرداختن به حرکت استارت آپ ها در طول زمان و چرخه هایپ گارتنر، روش انتخاب پروتکل های مناسب و زمان ورود به آن ها را بررسی کنیم.

چرخه موفقیت استارتاپ

منبع: Twitter.Com

بسیاری از کاربران دیدگاه درستی از چرخه پذیرش و موفقیت یک پروژه رمزنگاری ندارند. برای درک بهتر موضوع، با مثالی از یک استارت آپ شروع می کنیم. WebVan اولین شرکت تحویل غذا بود که در سال 1996 تاسیس شد. اکثر مردم برای راحتی خود مایلند هزینه تحویل غذا را در محل مشتری بپردازند. اما این شرکت پس از چند سال به دلایل زیر ورشکست شد:

  • مخاطب هدف اشتباه
  • زیرساخت های پیچیده
  • اقداماتی که منجر به پول سوزی سریع می شود

اگرچه این شرکت شکست خورد، اما مردم همچنان مشتاق استفاده از شرکت های تحویل غذا بودند و علاقه آنها به استفاده از چنین خدماتی کاهش پیدا نکرد.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

بنابراین اعتبار طرح اولیه همچنان پابرجاست. سرانجام شرکتی به نام اینستاکارت در سال 2012 (1390) اهمیت این موضوع را درک کرد و اکنون ارزشی بالغ بر 24 میلیارد دلار دارد.

  • درس اول: خرابی یک محصول طراحی اولیه آن را باطل نمی کند.

چگونه پروژه های ارز دیجیتال مناسب را پیدا کنیم

این قسمت را با ذکر یک مثال ادامه می دهیم. وقتی در سال 2020 (1400) وارد DeFi شدم، تمرکززدایی به یک روند در تمام بخش‌های بازار، از جمله صرافی‌ها، استیبل کوین‌ها و سایر حوزه‌ها تبدیل شده بود. از سوی دیگر، معامله گران سفته باز و ریسک پذیر عاشق استفاده از معاملات اهرمی و اهرمی بودند. با کنار هم قرار دادن این دو مورد، متوجه شدم که دیر یا زود حرکت رو به رشد قراردادهای دائمی غیرمتمرکز (Decentralized Perps) مانند نسخه DeFi Bitmex آغاز خواهد شد.

انتخاب پروژه های مناسب
منبع: Twitter.Com
استراتژی انتخاب پروژه های مناسب
منبع: Twitter.Com

بنابراین، در سال 2021، ابتدا به دو پروژه زیر رفتم:

  • MUXاگرچه این پروژه پمپ قیمت خوبی داشت، اما روند صعودی آن ادامه پیدا نکرد و قیمت توکن کاهش یافت.
  • DYDX: پروژه خوبی بود اما توکنومیک ضعیفی داشت.

من به تحقیق در مورد قراردادهای دائمی غیرمتمرکز ادامه دادم و سرانجام یک سال بعد پروژه های برگزیده و برنده خود را پیدا کردم:

  • GMX: دارای Tokenomix با کارایی واقعی و مبتنی بر لایه 2 اتریوم بود. همچنین برنامه‌های شیلینگ و ارجاع بزرگی توسط اینفلوئنسرها اجرا می‌شود (شیلینگ زمانی است که شخصی محصول یا خدماتی را توصیف می‌کند و وانمود می‌کند که مشتری آن محصول است).
  • GNS: معیارهای این پروژه در مقایسه با GMX کم ارزش بود. همچنین در مقایسه با GMX تفاوت هایی داشت و یک بلاک چین چند زنجیره ای بود.

درس هایی که تاکنون آموخته ایم:

  • شاید برای تصمیم گیری خیلی زود باشد. (مانند سرمایه گذاران شرکت تحویل وانت وب)
  • پروتکل ها تکرار می شوند و بهبود می یابند.
  • قبل از اینکه پروژه ای وجود داشته باشد، می توانید یک طرح و تئوری ارائه دهید و تا رسیدن به نتیجه صبور باشید.

با در نظر گرفتن شرایط آتی و کلی پروتکل ها

نکته دیگری که توجه من را جلب کرد این بود که هنوز فرصت رشد زیادی برای قراردادهای دائمی غیرمتمرکز وجود دارد. اولاً، بیشتر معاملات اهرمی هنوز در صرافی های متمرکز انجام می شود و از زمان سقوط FTX، اعتماد به این صرافی ها بسیار کاهش یافته است. دوم، پروتکل های جدید راه اندازی شده و نوآوری ادامه دارد.

حالا چه تصمیمی باید گرفت؟

  • جریان سرمایه و پول هوشمند را دنبال کنید. پروتکل‌های جدیدی را پیدا کنید که مکانیسم‌های جدیدی دارند، ارزش کمتری دارند یا در زنجیره‌های جدید قرار دارند.
  • نظریه خود را به طور کامل رها کنید و به دنبال ایده های تازه از مکالمات جدید باشید.
  • کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید و تئوری های قوی تری را دنبال کنید. من معمولاً وقتی بازار نامشخص است این استراتژی را ترجیح می دهم.

زمان مناسب برای ورود به پروژه چه زمانی است؟

فرآیند موفقیت پروژه های رمزنگاری
منبع: Twitter.Com

برخی از افراد پتانسیل GameFi را دست کم می گیرند. آنها پروژه هایی مانند Axies Infinity و DeFiKingdoms را شکست خورده می دانند. اما حتما باید به چرخه هایپ گارتنر و مراحل محبوبیت پروژه توجه کنید. در این چرخه، انتظارات تورمی و افزایش قیمت ها ابتدا به اوج می رسد، سپس در یک روند نزولی به پایان می رسد و حرکت های صعودی آن دوباره آغاز می شود.

این چرخه معمولاً شامل 3 موج است:

  • موج اول: افراد مبتکر و آینده نگر (پذیرندگان اولیه). این افراد آغازگر و اطلاع رسانی یک ایده یا پروژه جدید هستند، اما تعداد آنها زیاد نیست.
  • موج دوم: در این موج افراد تحلیلگر و فعال در بازار (اکثریت) پروژه جدید را پیدا می کنند و بخش زیادی از سود سرمایه گذاری در پروژه تا این مرحله محقق شده است.
  • موج سوم: در نهایت، کاربران باقی مانده از بازار و عقب مانده ها سعی می کنند از روند سرمایه گذاری کنند.
روند پذیرش و موفقیت پروژه های رمزنگاری
منبع: Twitter.Com

به عنوان نمونه ای از این فرآیند، اجازه دهید نگاهی به SOLIDLY بیندازیم:

  • پروژه SOLIDLY در سال 2022 راه اندازی شد، اما به خوبی پیشرفت نکرد.
  • تحلیلگران با در نظر گرفتن اشتباهات قبلی خود راه ورود به بازار را پیدا کردند. (مانند صرافی غیرمتمرکز ولودروم در خوش بینی)
  • بالاخره یک سری افراد با هدف نوآوری موج سوم را تشکیل دادند.

در روایات مختلف (منظور گفتگوها و نظرات یکسان در جوامع رمزنگاری است که روندها را نشان می دهد)، همین روند با تغییرات جزئی تکرار می شود. بنابراین نباید عجله کرد و در مورد روایات و نظرات سریع تصمیم گرفت. به طور کلی، بیشترین پتانسیل سود در موج “دوم” به دست می آید. موارد زیر نمونه هایی از سودآوری در موج دوم بود:

  • ولودروم
  • GMX / GNS
  • آلت کوین های ردیف 1 در سال 2021

چرا نوآوران منتظر موج دوم نیستند؟ پروژه های خوب با کاتالیزورهای جدید (به روز رسانی مکانیسم یا استقرار در زنجیره های دیگر) به سرعت انجام می شود. همچنین، سرمایه گذاران ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در یک پروژه قدیمی، جزو اولین سرمایه گذاران یک پروژه جدید باشند.

عوامل لازم برای موفقیت یک ایده

یک ایده و گرایش برای موفقیت به موارد زیر نیاز دارد:

  • زمان بندی صحیح
  • کاتالیزورها
  • پروتکل های مناسب با پیاده سازی مناسب
  • حضور افراد تاثیرگذار مانند اینفلوئنسرها، سرمایه گذاران خطرپذیر (VC) و نهنگ ها برای جلب توجه کاربران و افزایش پذیرش.

به نظر می رسد هوش مصنوعی (AI)، دارایی های دنیای واقعی (RWA)، GameFi، جمع آوری دانش صفر (ZK-rollups) و راه حل های امنیتی omnichain حوزه هایی هستند که در سال های آینده ارزش توجه به آن ها را دارند. پروتکل های ارزشمند را قبل از اوج گرفتن پیدا کنید و روی آنها سرمایه گذاری کنید.

حرف پایانی

اجازه دهید قسمت پایانی مقاله را از خود نویسنده نقل کنیم. او می‌گوید: «بهترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاری من زمانی بوده است که تحقیقات خودم را انجام داده‌ام. بسیاری از کاربران به دلیل طبیعت انسانی فقط به توصیه های دیگران عمل می کنند. پیشنهاد جدی من این است که کمی ریسک کنید و به خودتان اعتماد کنید. پیروی از رفتار گله نتایج چندان مطلوبی ندارد. برای موفقیت بیشتر ابتدا با ایجاد طرح و برنامه از واکنش های مداوم خودداری کنید. نکته دوم این است که موفقیت در بازار کریپتو مستلزم زمان‌بندی، یافتن پروژه‌های خوب و صبر است. در نهایت به این نکته توجه کنید که پروتکل ها بر اساس بازخورد پروتکل های قبلی بهبود می یابند. نظر شما در مورد این استراتژی چیست؟ پروژه مناسب را پیدا کنید چیست؟ چه راهکارهای دیگری برای سرمایه گذاری موفق در بازار ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کنید؟



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-28 18:02:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.