افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

13 خاصیت یک لیوان شیر برای رشد و یادگیری کودکان

  • کد خبر : 192668
13 خاصیت یک لیوان شیر برای رشد و یادگیری کودکان

شیر یکی از بهترین و کامل ترین منابع تغذیه کودکان و بهترین راه برای تامین تغذیه کامل و متعادل آنهاست. خواص شیر برای کودکان بسیار متنوع و مهم است. شیر حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد و تکامل سالم کودکان کمک […]

شیر یکی از بهترین و کامل ترین منابع تغذیه کودکان و بهترین راه برای تامین تغذیه کامل و متعادل آنهاست. خواص شیر برای کودکان بسیار متنوع و مهم است. شیر حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد و تکامل سالم کودکان کمک می کند.

پروتئین شیر برای رشد عضلات و ساخت بافت های بدن بسیار مهم است. از طرفی چربی شیر نقش مهمی در تامین انرژی برای فعالیت های روزانه کودکان دارد و همچنین برای رشد و تکامل سیستم عصبی آنها ضروری است.

علاوه بر این شیر حاوی ویتامین های مختلفی مانند ویتامین های A، D و B12 است. این ویتامین ها به ترتیب نقش مهمی در سلامت چشم، استحکام استخوان ها و رشد سلول های عصبی دارند. شیر همچنین حاوی مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، فسفر و پتاسیم است که به ساخت استخوان ها، رشد عضلات و حفظ تعادل الکترولیت در بدن کودکان کمک می کند.

از طرفی شیر به عنوان منبع غذایی آب و الکترولیت ها مهم است و می تواند نقش مهمی در حفظ و تامین آب کافی در بدن کودکان داشته باشد.

خواص شیر برای نوجوانان و بزرگسالان

شیر برای نوجوانان و بزرگسالان نیز خواص بسیار مهم و مفیدی دارد. این غذای غنی منبع عالی از مواد مغذی مختلف است و می تواند به حفظ سلامت و رشد مناسب در این دوره های زندگی کمک کند.

شیر حاوی پروتئین بالایی است که نقش مهمی در ساخت و ترمیم عضلات بدن دارد. پروتئین های شیر کامل هستند و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. این اسیدهای آمینه برای حفظ و بهبود ساختار بافت‌های بدن، تقویت سیستم ایمنی و حمایت از فعالیت‌های فیزیکی- ورزشی بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، شیر حاوی ویتامین های مختلفی مانند ویتامین D، ویتامین B12 و ویتامین A است. ویتامین D به جذب و استفاده از کلسیم و فسفر برای تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. ویتامین B12 نقش مهمی در فعالیت عصبی و تولید سلول های خونی دارد و ویتامین A برای حفظ و بهبود بینایی، سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

احمد اسماعیل زاده مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف شیر و لبنیات برای تامین کلسیم بدن گفت: شیر میان وعده ای بسیار مقوی برای افزایش یادگیری و رشد بهتر دانش آموزان است.

اسماعیل زاده با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات برای تامین کلسیم بدن گفت: شیر سرشار از کلسیم است که برای استحکام دندان ها و استخوان ها ضروری است.

وی افزود: شیر تازه به دلیل ترکیبات غذایی منحصربفرد جزء لاینفک برنامه غذایی مدارس دولتی در کشورهای مختلف است. یک لیوان شیر 13 ماده مغذی ضروری برای رشد و یادگیری کودکان را فراهم می کند و آن را به بخش مهمی از رژیم غذایی کلی آنها تبدیل می کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه یک لیوان شیر می تواند کلسیم و فسفر لازم برای رشد و استحکام استخوانی کودکان و بزرگسالان را تامین کند، خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف شیر با قد کودکان. و رشد جسمانی نوجوانان رابطه مثبتی دارد و مصرف شیر به ویژه در دانش آموزان دختر باعث افزایش تراکم استخوان می شود.

وی بیان کرد: دوره نوجوانی نیز در کنار رشد جسمانی دوران رشد فکری و عاطفی است و تغذیه نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف شیر و محصولات لبنی با بهبود عملکرد تحصیلی در نوجوانان مرتبط است. .

اسماعیل زاده تاکید کرد: والدین یکی از میان وعده های مدرسه فرزندان خود را به یک بسته شیر اختصاص دهند تا علاوه بر بهبود یادگیری در مدرسه، سلامت فرزندشان را نیز تامین کند.

لازم به ذکر است که کمپین ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف افزایش آگاهی جامعه در خصوص مصرف نمک یددار تصفیه شده و افزایش مصرف لبنیات با شعار “همه را انتخاب کنید، نمک یددار کم اما تصفیه شده” برای اولین بار است. هفته و شعار «از کودکی تا پیری» «لبنیات سالم» برای دومین هفته از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 24 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

دور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.