افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

اقدام نظامی به نتیجه مطلوب ما نمی رسد.

  • کد خبر : 192424
اقدام نظامی به نتیجه مطلوب ما نمی رسد.

به گزارش بازار، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در گفت و گو با فاکس نیوز درباره برخی اتهامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی در رابطه با حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در اردن گفت: ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم مقصر باشیم. بازی او.” شبکه فاکس نیوز در سوالی به حادثه […]

به گزارش بازار، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در گفت و گو با فاکس نیوز درباره برخی اتهامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی در رابطه با حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در اردن گفت: ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم مقصر باشیم. بازی او.”

شبکه فاکس نیوز در سوالی به حادثه یکشنبه هفته جاری با حمله به پایگاه نظامی البرج آمریکا در اردن و کشته شدن سه نظامی آمریکایی اشاره کرد و پرسید که جمهوری اسلامی ایران را تا چه حد مسئول مستقیم می داند. برای این حمله؟

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه او و ایران همچنان به گفت وگو درباره متقاعد کردن همه طرف های منطقه برای کاهش تنش ادامه می دهند، اظهار داشت: ایران همسایه ما است و ما به ارتباط آزادانه با آنها ادامه می دهیم.

مجری شبکه فاکس نیوز سپس ویدئویی از رابرت برینت مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به آل ثانی نشان داد که در آن وی اظهار داشت که گروه های مقاومت در منطقه “بدون تایید ایران” هیچ اقدامی انجام نخواهند داد.

وزیر امور خارجه قطر در واکنش به این عکس گفت: این نظر شماست… اما این چیزی است که قضاوت آن در اختیار من نیست. من فکر می‌کنم آنچه باید قضاوت کنیم، اعمال است و باید جلوی آنها را بگیریم.»

وی با تاکید بر اینکه روابط قطر و جمهوری اسلامی مبتنی بر «منافع مشترک و حسن همجواری» است، تصریح کرد: اگرچه قطر به تصمیم‌های آریکا احترام می‌گذارد، اما در مقابل برخی تهدیدات آمریکا برای انتقام از ایران «باید آرام باشد». .

وی در ادامه به آمریکا توصیه کرد: باید از دیپلماسی نتیجه بگیریم و سعی کنیم شرایط را مهار کنیم و روی حل این مشکل تمرکز کنیم.

وزیر امور خارجه قطر سپس با ابراز نگرانی از وضعیت متشنج در منطقه گفت: شرایط بسیار نگران کننده است و هر روز بر نگرانی من افزوده می شود.

آل ثانی تاکید کرد: گاهی اوقات این یک اقدام تحریک آمیز است که می تواند به یک حادثه بزرگ تبدیل شود که منجر به درگیری بزرگ شود و این چیزی است که ما می خواهیم از آن اجتناب کنیم و به همین دلیل باید روی چگونگی یافتن راه حل تمرکز کنیم و به پایان برسیم. وضعیت در غزه.”

وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر اینکه اقدام نظامی ما به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، تاکید کرد: بخشی از دکترین سیاست خارجی ما این است که بتوانیم با همه برای از بین بردن تفرقه گفتگو کنیم.

آل ثانی سپس بر لزوم توقف درگیری ها در غزه تاکید کرد و گفت: حوادث از 7 اکتبر (15 مهر) کل منطقه را “التهاب” کرده است و این چیزی است که باید مهار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.