افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

رهبر انقلاب به ما یاد دادند که در سیاست و اقتصاد باید به مردم توجه شود

  • کد خبر : 192004
رهبر انقلاب به ما یاد دادند که در سیاست و اقتصاد باید به مردم توجه شود

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه 11 بهمن در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدای انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره): احساس ما این نیست که امام در بین ما نیست. وی […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه 11 بهمن در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدای انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره): احساس ما این نیست که امام در بین ما نیست.

وی تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این نکته را بیان می کنم که احساس ما، جامعه ما و مردم دنیا این نیست که امام زنده نیست و حیات ندارد، بلکه احساس این است که امام هنوز حیات دارد و این زندگی بدن او نیست، بلکه حیات میراث گرانبهای اوست. او هست و میراث امام زنده و زنده است و تجلی آن در دنیا روز به روز بیشتر می شود.

رئیس جمهور فلسطین و آزادی عتبات عالیات را اولین مشکل جهان اسلام برشمرد و گفت: امام راحل فرمودند دولت غاصب و دروغین اسرائیل باید از بین برود و وقتی به صحنه فعلی نگاه می کنیم می بینیم که روز به روز به تحقق آن نزدیک می شوند.

آیت الله رئیسی میراث امام (ره) را زندگی ضد استکباری دانست و افزود: این انقلاب همچنان جایگاه ضد استکباری خود را دارد و در نقاط مختلف دنیا شکل گرفته است. نفرتی که در دنیا نسبت به استکبار و رژیم صهیونیستی بی سابقه است.

رئیس جمهور همچنین گفت: رهبر انقلاب همواره به دولت، مسئولان و دولتمردان تاکید می کنند که باید میراث امام و دیدگاه امام را حفظ کرد و اهداف امام را دنبال کرد. امام به ما آموخت که می توان به اصول پایبند بود و پیشرفت کرد.

وی گفت: خداوند متعال در حدیث قدسی نکته بسیار مهمی را بیان کرده است که در شاخصه های یک بنده صالح بسیار مهم است و می فرماید: من موجود زنده ای هستم که مرگ در من جایی ندارد و با اطاعت از من. پروردگارا، او تو را به جایی می‌برد و به تو زندگی می‌دهد که هیچ راهی برای مردن وجود ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مصداق این حدیث امام قدسی شریف است. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام می کنم که احساس ما این نیست که امام در بین ما نیست. احساس جامعه ما و مردم دنیا این نیست که امام (ره) مرده است و حیاتی ندارد، بلکه امام زنده است چون حیات انسان به جان بدن او بستگی ندارد، اما بر عمر میراث گرانبهای ایشان و امروز میراث امام زنده است.

آیت الله رئیسی گفت: میراث امام زنده است و روز به روز تجلی آن در دنیا بیشتر می شود، لذا امام زنده است زیرا انقلاب اسلامی و میراث امام و تعالیم امام زنده است. امام تعلیم داد که باید اخلاص داشت، امام می آموخت که برای خدا باید عمل کرد. این بچه هایی که این علم را با جان و دل در نقاط مختلف ایران اسلامی و منطقه کنونی به دست آورده اند و این گونه حرکت می کنند، خودشان می گویند از امام درس گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: سیره امام (ره) و سیره مظاهر اخلاقی، اعتقادات و آموزه های جهاد و انقلاب امام (ره) مردمی و توجه به مردم و جمهوریت است. میزان رأی ملت مثل سیاستمدارانی نیست که حرفشان از مردم شروع می شود و به مردم ختم می شود. امام نام بردن از مردم فقط یک چهره سیاسی برای اهداف سیاسی است.

رئیس جمهور یادآور شد: امام به خدا ایمان آوردند و مردم هم ایمان آوردند. ما در آستانه انتخابات هستیم. انتخابات یکی از مظاهر رای ملت است که امام آن را به ما آموخت و اساس آن را امام در این کشور پایه گذاری کرد و توجه به جمهوریت، نظر مردم و آرا بسیار مهم است. از مردم این زندگی میراث گرانبهای امام است.

آیت الله رئیسی گفت: امام فرمودند اولین مسئله جهان اسلام فلسطین و آزادی قدس شریف است، وقتی امروز به صحنه نگاه می کنیم می بینیم امام (ره) چه فرموده است که غاصب و باطل است. دولت رژيم صهيونيستي بايد نابود شود و تحقق آن در حال نزديك شدن است كه به معناي حيات ميراث امام است.

وی با بیان اینکه امام راحل پرچم مسئله فلسطین و آزادی بیت المقدس را برافراشتند، گفت: میراث امام (ره) زندگی استکبارستیزی بود. همیشه در سخنانش در صفیحه نور نگاهش ضد ظلم و استکبار بود. این انقلاب هنوز جایگاه ضد استکباری خود را دارد و در نقاط مختلف دنیا شکل گرفته است.

رئیس جمهور یادآور شد: نفرتی که امروز نسبت به رژیم صهیونیستی و استکبار آمریکا، یعنی کسانی که امروز می خواهند بر جهان مسلط شوند، شکل گرفته است، سابقه ندارد و در دنیا بی نظیر است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: سیا دیروز رسما اعلام کرد که باید بپذیریم که دیگر قدرت بی بدیل دنیا نیستیم، به تعبیر من قدرت های نوظهوری در دنیا ظهور کرده اند که دیگر قدرت بی بدیل نیستند و این سوال است. یکجانبه گرایی و اینها میراث امام است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مستضعفان و مستضعفان، توجه به مستضعفان و مستضعفان اینها چیزهایی است که امام (ره) آموخته است، تصریح کرد: تأکیدی که رهبری همیشه بر ما و دولتمردان و دولتمردان دارد. کسانی که مسئولانه به کشور خدمت می کنند نیز این است: نگاه امام و میراث امام (ره) باید حفظ شود و اهداف امام باید دنبال شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ایام دهه فجر برای همگان یادآوری است که امام چه می خواستند و ما کجا هستیم و باید چه کنیم تا اهداف امام بیش از گذشته محقق شود. این توافقی است که ما در دهه فجر داریم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: آیا این دو نظری که برخی به زبان و برخی دیگر به صورت نوشتاری بیان می کنند با پیشرفت کشور با تاکید بر مبانی منافاتی دارد؟ برخی می گویند توسعه در گرو رها شدن از این مسائل است، اما امام به ما یاد دادند که می توان اصول را باور کرد و کشور را به جلو و در جایگاه توسعه رساند.

وی افزود: رهبرانی که امروز در خط مقدم این حرکت عظیم قرار دارند همواره تاکید دارند که کشور باید به جلو حرکت کند. در تمام نقاط کشور نشانه هایی از پیشرفت را می بینیم. جوانان کارهای بزرگی انجام داده اند، هر جا که با ایمان به خدا، با اعتماد به نفس و مردم مؤمن وارد شدند، چه در دفاع مقدس، چه در عرصه علم و فناوری و چه در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، آثار باشکوهی خلق کردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سخنانی که رهبری در آخرین سخنان خود بر آن تاکید کردند توجه به مردم، اقتدار مردم، حضور مردم و دستان توانمند مردم بود و این برای ما عبرت است و این همچنین راهی که امام در پیش گرفت. به ما یاد دادند که در سیاست و اقتصاد باید مردم را به حساب آورد و هر جا مردم هستند گره ها باز می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.