افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » شناسایی ده ها شی گمشده و تحویل اشیای مسروقه

  • کد خبر : 191901
اسمارتک نیوز » شناسایی ده ها شی گمشده و تحویل اشیای مسروقه

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، همزمان با اجرای طرح مبارزه با سارقان و مال‌فروشان پایتخت، 9 باند سارقان منازل و 63 سارق حرفه‌ای دستگیر و اجناس مسروقه به ارزش بیش از 100 هزار نفر کشف شد. از توماس . سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح مبارزه […]

به گزارش گروه اجتماعی اسمارتک نیوز، همزمان با اجرای طرح مبارزه با سارقان و مال‌فروشان پایتخت، 9 باند سارقان منازل و 63 سارق حرفه‌ای دستگیر و اجناس مسروقه به ارزش بیش از 100 هزار نفر کشف شد. از توماس .

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح مبارزه با سارقان که صبح دیروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ اجرا شد، گفت: طی سه روز گذشته روزها مرحله جدیدی از طرح مبارزه با سرقت با محوریت سارقان خشن در سطح پایتخت اجرا شد و در این راستا همکارانم موفق به شناسایی و دستگیری 63 نفر از سارقان و زورگیران حرفه ای شدند.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با سارقان منازل، زورگیران، سارقان و … مواجه شد، گفت: در بین دستگیرشدگان 26 سارق منزل وجود دارند که در قالب 9 باند اقدام به سرقت از منازل شهروندان کرده بودند. این افراد در عملیاتی جداگانه دستگیر و کارآگاهان مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل طلا و جواهرات، ساعت گران قیمت، لوازم خانگی و … را به ارزش تقریبی 100 میلیارد تومان کشف و ضبط کردند. صدها پرونده سرقت نیز حل شد.
در قالب این طرح 37 سارق و زورگیر خشن نیز دستگیر شدند، وی گفت: با اجرای این طرح 255 دستگاه گوشی مسروقه کشف و ضبط شد که ارزش آنها بیش از دو میلیارد تومان است.
به مجرمان اطلاع دهید که پلیس با زورگیری و زورگیری قاطعانه برخورد خواهد کرد و ماموران به محض مشاهده این مجرمان طبق قانون با استفاده از سلاح با آنها برخورد خواهند کرد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در این طرح به بیش از صدها فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: تاکنون بیش از ده ها شاکی و مالباختگی اموال خود را شناسایی کرده اند. همچنین فرآیند شناسایی سایر اموال گمشده و تحویل کالاهای مسروقه به صاحبان آنها نیز در دستور کار قرار دارد.
درباره اینکه این سارقان در چه مناطقی و در چه زمانی دست به سرقت زدند: «تقریباً می توان گفت که در بیشتر مناطق مرتکب جرم شده اند، اما فراوانی موارد تاکنون در مناطق شمالی، شمال شرق و غرب تهران بیشتر است. آمار سرقت ما نشان می دهد که سرقت منازل عمدتاً بین ساعت 7:00 بعد از ظهر تا 11:00 شب رخ می دهد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از دستبند الکترونیکی برای کنترل مجرمان گفت: به زودی با دستور فرمانده فرجا، طرح کنترل مجرمان با دستبند الکترونیکی اجرا می شود که اقدام موثری است. از ارتکاب جرایم بازدارنده جلوگیری کرده و متهم را در اسرع وقت دستگیر کنید.» زمان ممکن است.
همانطور که قبلا اعلام شده بود این طرح برای مجرمان شغلی با بیش از چهار سابقه کیفری اجرا می شود و زیرساخت های آن فراهم شده است.
فوتبالیستی که دزد شد
او زمانی هافبک تیم فوتبال جوانان بود و می خواست مانند دیوید بکهام به شهرت برسد، اما حالا یک دزد حرفه ای است که بعد از هر دزدی وجدانش عذابش می دهد.
به چه جرمی دستگیر شدی؟
توشه و اجبار. بیشتر اوقات با پای پیاده و گاهی با اسکیت و دوچرخه و موتور دزدی می کرد.
سوژه های خود را چگونه شناسایی کردید؟
جلوی صرافی ها و طلافروشی ها نگهبانی می دادم، وقتی مشتری می رفت دنبالش می رفتم و به یک مکان خصوصی می رفتم و مودبانه از او می خواستم خریدهایش را با من در میان بگذارد. آنها هم از ترس تسلیم شدند.
چگونه با اسکیت و دوچرخه فرار کردید؟
من ورزشکار هستم، هافبک فوتبال بودم، دونده خوبی هستم، اما بد گذشت و به پیشنهاد دوستانم حشیش و ماری جوانا مصرف کردم و کم کم معتاد شدم.
چند وقته دزدی میکنی؟
یک سال گذشت اما تا الان سعی می کردم جوری دزدی کنم که اثری از من باقی نماند و البته همیشه در حال فرار بودم و صورتم را می پوشاندم و حرفه ای عمل می کردم. جایی می رفتم که دوربین نباشد. به هر حال من خیلی مراقب بودم و شاید به همین دلیل بود که دستگیرم خیلی طول کشید.
چطور با این همه احتیاط شما را گرفتند؟
یکی از دوستانم می گفت نامزدم به من خیانت کرده است. وقتی سامیه متوجه شد که کار اشتباهی انجام می دهد، دور من خط کشید.
با اموال مسروقه چه کردید؟
خوش گذرانی و خوشگذرانی، گاهی پرداخت بدهی، البته از زمانی که شروع به دزدی کردم عذاب وجدان داشتم، بنابراین فکر کردم بهترین راه پرداخت خمس و زکات است. با پول دزدیده شده 4 زندانی را آزاد کردم و این به من آرامش داد و وجدانم آرام شد.
پوشیدن لباس پلیس برای سرقت
برای جلب اعتماد رعایا از لباس کار مورد علاقه خود استفاده می کرد. لباس پلیس برای دزدی و تماس تلفنی.
چی دزدیدی؟
کپی موبایل، فقط آیفون. به سراغ هرکسی که آیفون داشت می رفت و در یک چشم به هم زدن آن را می دزدید. گاهی از رانندگان هم سرقت می کرد، به محض اینکه شیشه ماشین پایین می آمد به گوشی راننده ضربه می زد.
از چه زمانی شروع به سرقت گوشی کردید؟
دو ماه گذشت و من حدود 15 بار دزدی کردم، اگرچه قبل از آن استراتژی من متفاوت بود. من عاشق کار پلیس بودم و همیشه دوست داشتم افسر پلیس شوم، بنابراین لباس پلیس می پوشیدم تا کسی به من شک نکند. مثلاً وقتی شیشه های ماشین را زدم، راننده ها فکر کردند من پلیس هستم و شیشه را پایین انداختند، من دست به سرقت زدم و فرار کردم.

در فرودگاه بازداشت شد
ظاهر او بسیار عجیب است، سر و بینی او بسیار مراقبت شده است و دندان های مرکب او دزد بودن او را نشان نمی دهد.
وضعیت مالی شما خوب است؟
قبل از اینکه خوب نبودم، خانواده فقیری داشتم. برای همین تصمیم گرفتم با دزدی به پول برسم. حتی ورزشی را که برای کسب درآمد برای آن زحمت کشیده بودم کنار گذاشتم.
چه ورزشی انجام دادی؟
من یک ورزشکار حرفه ای هستم و سال ها در رشته کیک بوکسینگ کار کرده ام. حتی عنوان قهرمانی استان را هم دارم. البته من تحصیلات دانشگاهی هم دارم و در رشته برق صنعتی درس می خواندم اما ترم گذشته انصراف دادم تا سریع به آرزوهایم برسم و الان دیپلم فوق لیسانس دارم.
به چه جرمی دستگیر شدی؟
دزدی یک تجارت پرسود است، شما وارد خانه ها می شوید و دلار و طلا می گیرید، اما شانس همیشه با ما همراه نبود.
3 ماه پیش از زندان بیرون آمدم و دوباره شروع کردم به دزدی. البته وقتی در تعطیلات بودم با دوستانم دزدی می کردم.
چند بار ثبت نام دارید؟
فکر کنم 7 بار
چگونه دستگیر شدی؟
در فرودگاه می خواستیم برای تفریح ​​با دوستانم به دبی برویم که پلیس ما را شناسایی و دستگیر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.