افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

تولید بیش از 233 میلیون اصله نهال در بخش دولتی و خصوصی

  • کد خبر : 191895
تولید بیش از 233 میلیون اصله نهال در بخش دولتی و خصوصی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مقدمات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از 20 آذرماه سال جاری در کشور آغاز شد و به گفته رئیس مرکز جنگل های غیرشمال سازمان منابع طبیعی و حوضه این کشور تاکنون ۲۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد. بستر را بکارید در بخش دولتی و خصوصی تولید […]

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مقدمات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از 20 آذرماه سال جاری در کشور آغاز شد و به گفته رئیس مرکز جنگل های غیرشمال سازمان منابع طبیعی و حوضه این کشور تاکنون ۲۳۳ میلیون نفر جمعیت دارد. بستر را بکارید در بخش دولتی و خصوصی تولید می شود.

سید هاشم موسوی نژاد درباره اقدامات انجام شده برای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد بوته درخت وی گفت: در سال های اخیر فقط بحث زیرساخت ها، تجهیزات و تامین امکانات نهالستان را ادامه دادیم تا آنها را برای تولید نهال های محصول امسال آماده کنیم، البته در این طرح وظیفه جنگل های شمال منابع طبیعی کشور است. و مرکز سازمان آبخیزداری یک سوم نهال ها را تامین می کند.

وی افزود: در حالی که طرح کاشت یک میلیارد اصله یک طرح مشارکتی بین بخش دولتی و خصوصی است. بر اساس آمار رسمی مرکز جنگل‌های شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ۲۳۳ میلیون اصله درخت جوان در بخش ما و بخش خصوصی تولید شده است که البته آمارهای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در حال افزایش است. هر روز به دلیل بازدید همکاران از مناطق مختلف اجرای طرح.

رئیس مرکز جنگل های شمال سازمان منابع طبیعی حوضه کشور با بیان اینکه تولید نهال در بخش ما از 110 میلیون به 118 میلیون نهال رسیده است، گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد نهالستان های بخش دولتی تاکنون افزایش یافته است. از 75 نهالستان به 202 نهالستان افزایش یافته است. بنابراین اکنون 134 نهالستان جنگلی، 44 نهالستان بیابانی و 24 نهالستان مرتع داریم. نهالستان های چمن، یعنی بخشی از ایستگاه های تولید بذر، نهال گونه های لازم برای طرح میلیاردی را تولید می کنند، بنابراین 118 میلیون نهال تولید شده است، اما امکان سه برابر شدن این میزان در سال های آینده وجود دارد. که طرح کاشت یک میلیارد درخت نیز باعث افزایش ظرفیت می شود.

موسوی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف بسته به فواصل کاشت، سطح زیر کشت افزایش یا کاهش می یابد. استاندارد ما برای یک کشور متوسط ​​طبق مطالعات انجام شده 2.5 میلیون هکتار در مجموع 4 سال است، یعنی 625 هزار هکتار در سال، اما با توجه به نوسان استقبال در مناطق مختلف، 1.7 هزار هکتار رقم قابل دستیابی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.