افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
4

قدردانی نخست وزیر کانادا از قطر – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 191839
قدردانی نخست وزیر کانادا از قطر – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از تلاش های دولت قطر برای خروج بیگانگان از غزه قدردانی کرد. نخست وزیر کانادا همچنین از حمایت کشورش از تلاش های میانجی گری در مناقشه غزه، از جمله اقداماتی که قطر انجام می دهد، خبر داد. همزمان نخست وزیر کانادا بار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا از تلاش های دولت قطر برای خروج بیگانگان از غزه قدردانی کرد.

نخست وزیر کانادا همچنین از حمایت کشورش از تلاش های میانجی گری در مناقشه غزه، از جمله اقداماتی که قطر انجام می دهد، خبر داد.

همزمان نخست وزیر کانادا بار دیگر خواستار آزادی تمامی اسرای اسرائیلی در غزه شد. ترودو همچنین بر حمایت کانادا از راه حل دو کشوری برای فلسطین تاکید کرد.

در همین حال، رهبر بزرگترین سازمان مسلمانان کانادا، دیدار روز دوشنبه با نخست وزیر کانادا را به دلیل کوتاهی نخست وزیر در کمک به فلسطینیان غزه و انفعال در جلوگیری از افزایش جنایات رژیم صهیونیستی لغو کرد.

استفان براون، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا، در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت: ما دیگر معتقد نیستیم که صحبت با این نخست وزیر مفید باشد.

به گزارش گلوب اند میل، براون گفت: “هیچ چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد. ما قبلاً همه چیز را گفته ایم.”

لغو این نشست چند ساعت پیش از تجمع سیاستمداران فدرال و استانی، رهبران مسلمان و دیگر شخصیت های کانادایی برای برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد قتل شش مسلمان در مسجد مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک صورت می گیرد. .

ترودو که در مجلس عوام کانادا سخنرانی می کرد، به لغو در راه خود به مجلس در اتاوا اشاره نکرد، اما دفتر او بعداً گفت که نخست وزیر “چیزی برای گفتن ندارد”.

قرار بود در این نشست درباره نفرت ضد مسلمانان بحث شود، اما براون گفت که به این دلیل است که ترودو به وعده های انتخاباتی خود در سال 2015، از جمله تأمین مالی برنامه هایی برای کاهش جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان، مانند نصب دوربین های امنیتی در اماکن مذهبی مسلمانان، عمل کرده است. ملاقات.

براون گفت: «به نظر می رسد که ما فقط زمانی اصلاحات سیاسی را انجام می دهیم که جان یا امنیت ما در خطر باشد. دولت ما در پیشبرد قانون اساسی برای رسیدگی به جنایات ناشی از اسلام هراسی شکست خورده است.»

براون گفت ترودو اسرائیل را برای توقف بمباران غزه تحت فشار قرار نداده است. الجزیره روز دوشنبه گزارش داد که بیش از 26000 فلسطینی تا امروز به شهادت رسیده اند.

براون گفت: “ما علاقه مندیم که دولت گام های واقعی و ملموسی برای کاهش اسلام هراسی در این کشور (و) اقدامات واقعی و ملموس برای توقف خصومت ها در خاورمیانه بردارد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.