افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

هوش مصنوعی در پیش بینی خطر ابتلا به مرگبارترین سرطان جهان موثر است

  • کد خبر : 191754
هوش مصنوعی در پیش بینی خطر ابتلا به مرگبارترین سرطان جهان موثر است

کد خبر: 15650 ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۰۲:۰۰:۴۸ نتیجه یک تحقیق: تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه بیماری می تواند به نتایج بهتری منجر شود، زیرا درمان های موثرتری در دسترس هستند. گفتن فردا | بدن و روح یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدل های هوش مصنوعی در پیش بینی خطر سرطان ریه به خوبی یا […]



کد خبر: 15650

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۰۲:۰۰:۴۸


نتیجه یک تحقیق:




تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه بیماری می تواند به نتایج بهتری منجر شود، زیرا درمان های موثرتری در دسترس هستند.

گفتن فردا | بدن و روح یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدل های هوش مصنوعی در پیش بینی خطر سرطان ریه به خوبی یا حتی بهتر از بهترین مدل های موجود هستند.

محققان کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه کمبریج در بریتانیا از داده‌های بیوبانک بریتانیا و کارآزمایی غربالگری ریه ملی ایالات متحده برای توسعه مدل‌هایی برای پیش‌بینی خطر سرطان ریه در پنج سال آینده استفاده کردند.

آنها از مجموعه داده‌ها برای آزمایش بیش از 60 مدل مختلف یادگیری ماشینی استفاده کردند تا ببینند کدامیک در پیش‌بینی خطر ابتلا به این بیماری مؤثرتر است.

در همین حال، آنها در نهایت هر چهار را با هم ترکیب کردند و توانستند خطر سرطان ریه را با دقتی یکسان یا بهتر در مقایسه با بهترین مدل‌های موجود پیش‌بینی کنند. این یافته ها روز سه شنبه در مجله PLOS Medicine منتشر شد.

مدل‌های مورد نظر تنها با سه متغیر سن فرد، سال‌های مصرف سیگار و میانگین تعداد سیگار مصرفی در روز ایجاد شدند.

دکتر تام کالندر از کالج لندن در بیانیه‌ای گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را با استفاده از تنها سه داده جمع‌آوری‌شده در طول ویزیت‌های معمول عمومی، بازدیدهای آنلاین یا از طریق برنامه‌ها به‌طور دقیق پیش‌بینی کند.

وی افزود: این رویکرد قابلیت ساده سازی و کمک به دستیابی به غربالگری سرطان ریه در سطح جمعیت را دارد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است و سیگار عامل اصلی مرگ و میر است که 85 درصد از کل موارد را تشکیل می دهد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید این بیماری باعث مرگ 1.8 میلیون نفر در سال 2020 شده است.

علائم سرطان ریه شامل درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه مداوم، سرفه خونی، خستگی، کاهش وزن و عفونت های مکرر ریه است.

تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه بیماری می تواند به نتایج بهتری منجر شود، زیرا درمان های موثرتری در دسترس هستند.

سرطان ریه بریتانیا 2020 اعلام کرد که رایج‌ترین راه برای تشخیص سرطان ریه، پذیرش اورژانسی در بیمارستان است، حتی اگر خیلی دیر شده باشد.

دولت بریتانیا در ژوئن گذشته اعلام کرد که یک برنامه ملی غربالگری سرطان ریه را برای کمک به تشخیص زودهنگام سرطان ریه راه اندازی می کند و از افراد 55 تا 74 ساله با سابقه مصرف سیگار دعوت می کند تا آزمایش شوند.

سال گذشته، اتحادیه اروپا توصیه‌های سرطان خود را به روز کرد و تاکید کرد که کشورها باید بر جمعیت‌های پرخطر، از جمله سیگاری‌های شدید و سیگاری‌های سابق که سیگاری بودند، تمرکز کنند.

Mihaela van der Schaer، نویسنده این مطالعه از دانشگاه علوم پزشکی کمبریج، گفت: «این تحقیق یک نمونه عالی از این است که چگونه ابزارهای یادگیری ماشینی مانند AutoPrognosis همراه با تحقیقات بالینی نوآورانه می‌تواند تأثیر واقعی بر مراقبت‌های بهداشتی در سطح جمعیت داشته باشد. »

محققان افزودند که محدودیت این مطالعه این است که بر اساس داده های گذشته نگر از بریتانیا و ایالات متحده است، بنابراین داده های دیگر از مناطق بیشتری باید در نظر گرفته شود.

تحقیقات دیگر در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص زودهنگام سرطان ریه، استفاده از این ابزارها را برای کمک به تفسیر سی تی اسکن قفسه سینه و جستجوی نشانگرهای بیولوژیکی یا جهش های ژنتیکی مورد بررسی قرار داده است.

منبع: یورونیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.