افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

ابراهیم اسدی: یاد اولین لیگ حرفه ای افتادم. دم مازیار و بچه های گرم ملوان

  • کد خبر : 19156

سپاهان در اصفهان در حالی به تساوی 1-1 مقابل ملوان رضایت داد که می تواند با یک برد خانگی صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد. علاقه مندان به فوتبال به خوبی به خاطر دارند که در چهارمین سال ریاست صفایی فراهانی بر فدراسیون برتر فوتبال، هیات مدیره سازمان لیگ تصمیم به برگزاری لیگ حرفه […]

سپاهان در اصفهان در حالی به تساوی 1-1 مقابل ملوان رضایت داد که می تواند با یک برد خانگی صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد.

علاقه مندان به فوتبال به خوبی به خاطر دارند که در چهارمین سال ریاست صفایی فراهانی بر فدراسیون برتر فوتبال، هیات مدیره سازمان لیگ تصمیم به برگزاری لیگ حرفه ای در رقابت های باشگاهی ایران گرفت که در نهایت لیگ برتر نام گرفت. در آن سال (1379) مسابقات فوتبال باشگاهی ایران به نام جام آزادگان با قهرمانی استقلال به پایان رسید، بنابراین در اولین سال از دهه 80 شاهد برگزاری لیگ حرفه ای در ایران خواهیم بود.

پرسپولیس با هدایت علی پروین که تا پایان هفته بیست و پنجم (پیش از هفته پایانی) با 46 امتیاز پشت سر استقلال با 48 امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت، در آخرین بازی مقابل فاجرسپاسی با ناامیدی کامل به میدان رفت. به این دلیل که تعداد کمی از افراد ممکن است شکست بخورند.

اما در 7 ژوئن 2013 اتفاق جالبی در فوتبال افتاد. استقلالی ها که به قهرمانی خود مطمئن بودند در انزلی مقابل تیم ملوان که در رده دوازدهم جدول قرار داشتند با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند تا اینکه پرسپولیس با گل دقیقه 62 ابراهیم در ورزشگاه آزادی به جام قهرمانی دست یافت. اسدی و برد یک بر صفر مقابل شاگردان فاجرسپاسی در هفته آخر و در اوج ناامیدی.

حالا پس از تساوی سپاهان و ملوان انزلی در اصفهان به سراغ ابراهیم اسدی می رویم تا آن روز آخر اولین لیگ حرفه ای کشور را به یاد بیاوریم. گلزن قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر ایران در این باره می گوید: مازیار زارع و پسرانش واقعاً برای انجام یک بازی جوانمردانه در اصفهان گرم هستند. ملوان با این ثروت مقابل تیمی متمول و متمول بازی کرد و امتیاز بسیار مهمی را به دست آورد. کمتر کسی فکر می کرد ملوان انزلی با امتیاز از اصفهان برگردد اما این اتفاق افتاد.

کاپیتان چندی پیش پرسپولیس در خصوص شباهت نتیجه این ملوان با قهرمانی اولین دوره حرفه ای کشور می گوید: بله یاد فصل اول لیگ برتر افتادم. البته شرایط آن مسابقه متفاوت بود و روز آخر برای قهرمانی می جنگیدیم و بانک ما و علی آقا پروین همیشه پیگیر اخبار و نتیجه بازی استقلال انزلی مقابل ملوان بودند. خدا را شکر ملوان شجاع استقلال را شکست داد و با گلی که به ثمر رساندم قهرمان لیگ دسته اول شدیم که برای همیشه در تاریخ زندگی ورزشی من حک شده و به آن افتخار می کنم. این قرعه ملوان هم برای پرسپولیس بسیار ارزشمند بود و شاید سند قهرمانی پرسپولیس با این نتیجه در اصفهان امضا شد.

ابراهیم اسدی درباره برد پرسپولیس در دربی نیز می گوید: این برد نصیب هواداران و همه پرسپولیسی ها شود چرا که چند روزی بار همه ما را سنگین کرد. یحیی گل محمدی و پرسپولیسی ها آسیب نبینند، آنها بسیار شجاعانه و در عین حال هوشمندانه بازی کردند. برد در این دربی بسیار ارزشمند بود و خدا را شکر پرسپولیس به آن رسید.

با این برد نه تنها استقلال به عنوان رقیب قهرمانی شکست خورد، بلکه سپاهان هم تحت تاثیر این نتیجه می توانست به تساوی برسد و حالا سرنوشت لیگ بیست و دوم فقط به دست پرسپولیس افتاد. امیدوارم پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر کلکسیون افتخارات خود را تکمیل کند زیرا شایسته ترین تیم برای قهرمانی است.

وی در پایان درباره بهترین بازیکن دربی نیز عنوان می کند: با اینکه عیسی آل کثیر گل ارزشمندی به ثمر رساند اما اگر بخواهیم نام یک نفر را ببریم بی انصافی است. همه پسرهای پرسپولیس خیلی خوب بازی کردند و زحمت کشیدند تا در دربی یا بهتر است بگوییم فینال لیگ یک پیروزی بزرگ کسب کنند. یک بار دیگر به همه پرسپولیسی ها تبریک می گویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.